• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

علل و عوامل ریزش ها (۱)

  • کد خبر : 23395
  • ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
علل و عوامل ریزش ها (۱)

یکی از نکاتی که بارها بر زبان رهبر عزیزمان جاری شده است «ریزش و رویش های انقلاب اسلامی »است. با گفتن رویش و ریزش افرادی به ذهن می­آیند.

سید صادق محمدی وفایی.سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی :

به نام خداوند جان و خرد

یکی از نکاتی که بارها بر زبان رهبر عزیزمان جاری شده است «ریزش و رویش های انقلاب اسلامی »است. با گفتن رویش و ریزش افرادی به ذهن می­آیند.

برخی از ریزشها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه ای ندارند یا اگر هم هزینه دارند، هزینه ی سنگینی ندارند.اما به یقین بعضی از ریزش ها ، علاوه بر این که از نظر اقتصادی خسارتهای بسیار سنگینی را به همراه دارند برخی ریزشها ممکن است، وحدت کشور، را لکه دار کنند . برخی از ریزشها گاه باعث دردسرهای بسیار بزرگی برای کشور می شوند و ای بسا باعث لکه دار شدن آبروی جمهوری اسلامی شود. برخی از این ریزشها از نظر بین المللی به سوژه ای فربه و مناسب ،برای معاندان انقلاب می شود.این یادداشت ها می خواهند در چرایی این ریزش ها سخن بگویند . واقعا چرا این ریزش ها اتفاق می افتد؟برای ریزش ها علل و عوامل بسیاری وجود دارد از جمله :

نداشتن اصول یا عدم پایبندی به آن :

از منظر اسلام تفکر منزلت بالایی دارد و گاه یک سال تفکر برتر از شصت سال عبادت به حساب آمده است.این تفکر است که به انسان می گوید همانطور که هر خانواده ای نیازمند مدیر است کشور نیز به رهبری نیازمند است واگر کشوری رهبر نداشته باشد، جامعه در منجلاب هرج و مرج فرو خواهد رفت.بنابراین اگر سیاستمداری بخواهد به آفت ریزش مبتلا نشود باید برای همیشه به اصول جمهوری اسلامی پایبند باشد. به یقین نداشتن اصول یا پایبند نبودن به اصول باعث ریزش است.

کسی که رهبری را از اصول مسلم انقلاب به حساب می اورد علاوه بر گفتار باید در عمل نیز تسلیم بودن خود را در برابر اصول انقلاب و اصولی که رهبری مطرح می کند نشان دهد.

البته در عمل تسلیم بودن کاربسیار سختی است از اینرو رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیش از دویست بار از فتنه گفته اند و فتنه را خط قرمز اعلام کرده اند ولی برخی ها،زبانشان به واژه ی « فتنه» باز نمی شود!

مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی ، استکبار ستیزی ، گفتن شعارهای انقلابی ، ساده زیستی ، مرز داشتن با خون آشامان جهانی و…تاکید دارند .

اگر فردی بر پیشانی استکبار بوسه زند و شعارهای انقلابی را دفن کند ،مرزهای اسلامی با کفر جهانی را به رسمیت نشناسد و از ساده زیستی به اشرافی گری روی بیاورد ،به یقین فرمان را به سمت ریزشی شدن چرخانده است.

اگر این اختلاف در دیدگاهها بر زبان جاری شود و در مرحله ی عمل هم بر صراط غیر رهبری حرکت شود بدون شک سر از کویر ریزش در خواهند آورد.

برخی از افرادی که در چاه ریزش افتادند یکی از اشتباهاتشان این بود برخلاف نظام و رهبری حرکت کردند آن رهبر عظیم الشان از شمارش صندوق های مشکوک سخن فرمودند ولی ریزشی ها از ابطال انتخابات و بی اعتمادی به شورای نگهبان و وزارت کشور گفتند!

مقام معظم رهبری از مرز بندی آنان با ضد انقلاب ها سخن فرمودند، ولی آنها با انقلابیون در آویختند و با جمعی در آمیختند که شعارشان مرگ بر اصل ولایت فقیه و… بود!

سیاستمدار همانند یک راننده است اگر راننده ای از مسافت، صد کیلومتری ۹۹کیلومتر را با قانونمندی و هوشیاری رانندگی کند و فقط در آن یک کیلومتر آخر بر اثر غفلت یا عمد ماشین را منحرف کند دچار مرگ یا آسیب جدی می شود سیاستمداران نیز باید تا آخر مسیر گوش به فرمان رهبر بزرگ جمهوری اسلامی باشند و در صورتی به ویروس کشنده ریزش مبتلا نخواهد شد که تا آخر عمر به اصول انقلاب اسلامی و رهبری پایبند باشند.

اگر فوتبالیستی یک نیمه ی بازی خوب فوتبال کند ولی نیمه ی دوم افت کند و به دروازه خودی ها گل بزند، آیا از زمین بازی بیرون برده نمی شود؟ حتی اگر مربی او را عوض نکند طرفداران تیم به تصمیم مربی اعتراض ها خواهند کرد.به یقین اگر شخصی هم سرشار از سوابق انقلابی باشد ولی در بعضی از قطعات عمرش از روش و منش جمهوری اسلامی و اصول آن فاصله بگیر باید کنار گذاشته شود.

به یقین هیچ خردمندی نمی تواند بپذیرد که کسی زمام اداره یا نهادی را به عهده بگیرد که وقتی آن فرمانده کل قوا دستور شلیک به دشمن را دادند او یا شلیک نکند و یا به سمت خودی ها شلیک کند.

انهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=23395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.