• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

واکنش استاندار لرستان به کشته شدن یک دانشجو در سیل اخیر/اگر شهردار سهل انگاری کرده باید به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.

  • کد خبر : 38327
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱:۱۰
واکنش استاندار لرستان به کشته شدن یک دانشجو در سیل اخیر/اگر شهردار سهل انگاری کرده باید به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.

استاندار لرستان گفت: حادثه غرق شدن دانشجویان دختر در جریان بارندگی شدید عصر امروز در خرم آباد به صورت ویژه بررسی شود.

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%84%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%a7

به گزارش «کانون سبحان»؛ هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران افزود: شهرداری خرم آباد باید در قبال کشته شدن دانشجوی دانشگاه لرستان پاسخگو باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به هشدارهای مدیرکل ستاد بحران استان لرستان نسبت به وقوع سیل در خرم آباد انتظار داشتیم شهرداری با آمادگی بیشتری در صحنه حاضر شود.
استاندار لرستان افزود: مدیریت و ارائه خدمات شهری بر عهده شهرداری است بنابراین مدیران شهرداری باید در قبال مشکلات پیش آمده پاسخگو باشند.
وی گفت: چرا پس از گذشت 6 سال نباید نقص های زیرگذار میدان امام حسین(ع) برطرف شوند تا دیگر شاهد جمع شدن آب در آن نباشیم.
بازوند افزود: شهردار به جای اینکه از شهروندان و خانواده دانشجوی فوت شده عذرخواهی کند، مشکلات را به گردن دیگران می اندازد؛ من اگر مسئول این کار بودم از مردم عذرخواهی می کردم.
وی اظهار کرد: شهردار خرم آباد به دلیل نبودن پل در کنار ایستگاه اتوبوس یعنی محلی که دختر دانشجو گرفتار سیل شده است، باید تقصیر خود را بپذیرد.
استاندار لرستان افزود: شهردار زمان پذیرش مسئولیت از مشکلات و وضعیت توپوگرافی شهر خرم آباد خبر داشته است بنابراین نباید مشکلات را به گردن دیگران بیندازد.
وی دلیل سقوط دختر دانشجو به کانال و فوت شدن وی را فراهم نبودن شرایط تردد عابران پیاده از روی کانال دانست و گفت: جان یک انسان از دست رفته است لذا یک عذرخواهی از سوی شهردار توقع بی جایی نیست.
بازوند افزود: در این نشست مصوب می شود پس از انجام کار کارشناسی، اگر سهل انگاری از سوی شهرداری بوده، شهردار به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.
استاندار لرستان گفت: عمق آب در حدی نبوده که این دختر دانشجو نتواند از کانال عبور کند لذا نبود پل در مجاورت ایستگاه اتوبوس دلیل اصلی سقوط دانشجو و کشته شدن وی بوده است.
وی اضافه کرد: قبول داریم که ساخت و سازهای غیرمجاز در خرم آباد وجود دارد و زیرساخت های مورد نیاز در این شهر ایجاد نشده اند اما حوادث امروز ربطی به این مسائل که از سوی شهردار مطرح شدند، ندارد.
وی با انتقاد از ریخته شدن نخاله های ساختمانی در بلوار 60 متری خرم آباد گفت: سال گذشته با وجود اینکه بارها هشدار دادیم که شهرداری پل های موقت بر روی رودخانه خرم آباد را تخریب کند اما این اقدام صورت نگرفت و با وقوع سیل دیدیم که چه خسارت هایی به مردم وارد شد.
وی افزود: اکنون نیز می گوییم پل های موقت بدون مطالعه و غیرقانونی ساخته شده اند و باید تخریب شوند البته نمی دانیم شاید شهرداری به خاطر ترس از افزایش ترافیک نسبت به تخریب این پل ها اقدام نمی کند.
استاندار لرستان گفت: در هر حال می دانیم که بضاعت شهرداری و میزان درآمد سرانه آن کم است؛ بنابراین از سایر دستگاه های اجرایی می خواهیم هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند سیل به کمک شهرداری بیایند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.