• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

در کوهدشت سرزمین جاذبه های گردشگری، مکان اقامتی وجود ندارد!

  • کد خبر : 38628
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
در کوهدشت سرزمین جاذبه های گردشگری، مکان اقامتی وجود ندارد!

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از آسوبان؛ شهرستان کوهدشت با وجود دارا بودن سومین شهرستان پرجمعیت لرستان، از نظر امکانات رفاهی و تفریحی جایگاه مناسبی در کشور ندارد. عدم امکانات تفریحی و رفاهی در این شهرستان با توجه به جمعیت زیاد به عنوان دغدغه ای برای مردم شهرستان کوهدشت مطرح است؛ به طوری که خانواده […]

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از آسوبان؛ شهرستان کوهدشت با وجود دارا بودن سومین شهرستان پرجمعیت لرستان، از نظر امکانات رفاهی و تفریحی جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

عدم امکانات تفریحی و رفاهی در این شهرستان با توجه به جمعیت زیاد به عنوان دغدغه ای برای مردم شهرستان کوهدشت مطرح است؛ به طوری که خانواده ها نمی توانند اوقاف فراغتی را سپری کنند.

%da%a9%d9%88%d9%87%d8%af%d8%b4%d8%aa

کمبود امکانات تفریحی در کوهدشت

این در حالی است که وجود مراکز تفریحی و گردشگری در هر شهرستانی، یکی از شاخص‌های رفاه شهری محسوب شده و دسترسی شهروندان را به نشاط اجتماعی امکان پذیر می سازد.

بنابراین گزارش، شهرستان کوهدشت با وجود جمعیت بیش از 200 هزار نفر از از مکان های تفریحی و پارک های مجهز برای بازی کودکان محروم است؛ به طوری که شهروندان مجبور هستند برای تفریح به شهرهای دیگر مسافرت کنند.

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار آسوبان با انتقاد از کمبود فضای تفریحی در شهرستان کوهدشت اظهار داشت: چرا سومین شهرستان پرجمعی استان، از داشتن فضای تفریحی و گردشگری محروم است؟

کمبود امکانات تفریحی در کوهدشت

وی با بیان اینکه نوجوانان و کودکان این شهرستان، هیچ گونه مکانی را برای تفریح در دسترس ندارند؛ اظهار کرد: وقتی هیچ گونه امکانات و اماکنی برای تفریح کودکان در نظر گرفته نشده؛ تفریحات سالم در سایه ی این کمبود امکانات پنهان می شود.

این شهروند با بیان این پرسش که چرا مسئولان این شهرستان، هیچ گونه اقدامی را برای رفاه شهروندان کوهدشت انجام نمی دهند؛ خاطرنشان کرد: بسیار تأسف بار است که شهرستان کوهدشت که دارای ویژگی های جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی بارزی است از بسیاری از امکانات رایج یک شهر محروم است.

وی افزود: شهرستان کوهدشت با جمعیت چندصدهزار نفری از نداشتن یک مجتمع تفریحی با وسائل مجهز رنج می برد و شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت به پارک هایی مراجعه می کنند که حتا فاقد یک فضای سبز مناسب است.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشت نیز در گفت و گو با خبرنگار آسوبان، خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهدشت، تنها دو پارک برای بازی کودکان وجود دارد که آن هم مجهز نیست.

کمبود امکانات تفریحی در کوهدشت

این شهروند با تأکید بر اینکه برخی از پارک های این شهرستان نیز از رده خارج شده اند؛ تصریح کرد: این پارک های از رده خارج شده به هیچ عنوان نمی تواند جوابگوی تمامی نیازهای مردم شهرستان کوهدشت باشد.

کمبود امکانات تفریحی در کوهدشت

وی با اشاره به عدم وجود مجتمع های تفریحی و رفاهی در شهرستان کوهدشت اظهار کرد: امکانات تفریحی و رفاهی و یک تفرجگاه مجهز، آرزوی شهروندان است.

این شهروند با اشاره به اینکه هتل ها در صنعت گردشگري  نقش ویژه ای دارند؛ بیان داشت: هتل و هتلداري در توسعه صنعت گردشگري مورد توجه قرار گرفته است.

اماکن تاریخی کوهدشت

بنابراین گزارش، شهرستان کوهدشت در این میان با داشتن ظرفیت های گردشگری، بناهای تاریخی، جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی می تواند سهم قابل توجهی از درآمد اقتصادی حاصل از گردشگری داخلی و خارجی و نیز اشتغال را به خود اختصاص دهد؛ اما به دلیل نداشتن مجتمع های رفاهی و تفریحی متناسب با نیاز روز گردشگران با مشکلات جدی روبرو است.

شهرستان کوهدشت با داشتن آثار تاریخی قابل توجه نیازمند داشتن اقامتگاه، هتل و مهمانسراهای استاندارد و مدرن است تا بتواند جوابگوی استقبال میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی باشد و نیز شهروندان آن از ابتدایی ترین امکانات تفریحی محروم نباشند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.