• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

فعال بسیجی: رمز موفقیت بسیج، داشتن روحیه انقلابی است.

  • کد خبر : 38690
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
فعال بسیجی: رمز موفقیت بسیج، داشتن روحیه انقلابی است.

بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند

%d8%ad%d8%a7%d9%85%d8%af%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%a7

اشاره:

به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج به سراغ یکی از فعال ترین و موفق ترین بسیجیان شهرستان کوهدشت رفتیم. این بسیجی جوان فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی است و تاکنون توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند.

او یک بسیجی فعال و پر جنب و جوش است که همه ی بسیجیان پایگاه دوشا دوش ایشان فعالیت می کنند. رمز موفقیت او و بسیجیان پایگاه اش در میان همه پایگاه های بسیج کشور همین می باشد.

آن چه در ادامه می خوانید گفت و گوی کوتاه، جذاب و شنیدنی ما با بسیجی خوش نام و موفقی به نام حامد مهدی نیایی می باشد.


جناب آقای مهدی نیایی! بابت وقتی که در اختیار پایگاه خبری وهار قرار دادید، بسیار ممنونم. لطفاً پیشینه ی مختصری از پایگاه مقاومت شهید محلاتی را بیان فرمایید.

بنده نیز از لطف حضرتعالی و همکاران تان بسیار ممنونم.

پایگاه شهید محلاتی در سال ۱۳۶۴ تأسیس شده است. این پایگاه از آن زمان تا به امروز محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمه زهرا(س)، منطقه بزرگ تازه آباد و بلکه در موارد بی شماری در سطح  شهرستان کوهدشت بوده است.

پایگاه شهید محلاتی در حال حاضربیش از ۳۰۰۰ نفر نیرو دارد که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر به عنوان عضو فعال می باشند. هم چنین این پایگاه در حال حاضر با ۲۰ حلقه صالحین مشغول فعالیت فرهنگی و تربیتی است.


تعریف شما از بسیج و فرهنگ بسیج چیست؟

اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را برای شما بازگو نمایم، چاره ای جز بیان تعریف این واژه مقدس، از لسان معمار کبیر انقلاب و دیده بان انقلاب ندارم.

 به فرموده امام(ره) «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»

و مقام معظم رهبری چه زیبا بسیج و بسیجی را تعریف می نمایند؛ «بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه – مهدی موعود عزیز – یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.»

با این تفاسیر بنده بسیج را عنصری فعال و همیشه در صحنه می دانم که در هر عرصه ای اعم از علمی، اقتصادی، فرهنگی و…  که وارد می شود، به نحو احسن آن ر ا انجام داده و تأثیرات آن را در جامعه می توان احساس نمود. چرا که به فرموده مقام معظم رهبری؛ «نتیجه کار اجرایی به آمار و ارقام نیست بلکه به این است که تا چه حدی مردم اثرآن را حس کرده اند.»


ازچه سالی عضو بسیج شده اید؟

بنده از زمان دانش آموزی افتخار عضویت در بسیج را داشته ام. اما فعالیت خود را به صورت رسمی در این نهاد انقلابی از سال ۱۳۸۷ به عنوان مسئول فرهنگی، در پایگاه مقاومت شهید محلاتی آغاز نمودم.

طرح حلقه های صالحین چه تأثیری در پایگاه شما داشته است؟

پایگاه شهید محلاتی از همان ابتدا در عرصه فرهنگی و تربیتی فعالیت بسیاری داشته است. اما با اجرایی شدن طرح شجره طیبه صالحین که از فرامین مقام معظم رهبری می باشد، فعالیت های این پایگاه نظم و انسجام بیشتری پیدا کرده است.

بدیهی است با این تغییرات کیفیت و خروجی فعالیت های بسیج روند رو به رشدی داشته است. متربیان حلقات صالحین این پایگاه موفقیت های بی شمار و چشمگیری داشته اند که از جمله آن ها می توان به؛ کسب چندین رتبه برتر در کنکور سراسری، کسب چندین مقام برتر  کشوری در مسابقات فرهنگی و ورزشی و تحویل نیروهای شایسته ای به ارگان هایی از قبیل حوزه علمیه، دادگستری، نیروی انتظامی، بانک ها و سایر نهادها بوده که هرکدام در جای خود منشاء خیر و برکت هستند، اشاره نمود.

 img_8953


حضرتعالی تا کنون چه فعالیت ها و موفقیت هایی در مسجد و بسیج داشته اید؟

بنده حقیر تا کنون که در خدمت شما هستم به حول قوه الهی توانسته ام موفقیت های زیادی کسب نمایم که به صورت خلاصه به چند مورد از آن ها اشاره می کنم.

  1. کسب عنوان موفق ترین رده سازمان بسیج کشور در اولین و دومین جشنواره کشوری مالک اشتر

  2. کسب مقام اول رشته مداحی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور

  3. کسب مقام چهارم رشته مداحی در مسابقات بسیج دانشجویی کشور

  4. کسب عنوان موفق ترین رده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان

  5. کسب چندین مقام و رتبه برتر در مسابقات فرهنگی، قرآنی در سطح استان

و از فعالیت های شاخص بنده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. عضویت در هیئت امناء مسجد فاطمیه (س)

  2. عضویت در هیئت امناء موسسه خیریه امیرالمومنین(ع)

  3. افتخار مداحی اهل بیت علیهم السلام و قاری قرآن کریم

  4. بسیجی نمونه و نخبه قرآنی سپاه ناحیه کوهدشت

  5. مسئول فرهنگی، مسئول طرح صالحین، جانشین و فرمانده پایگاه مقاومت شهید محلاتی

  6. مسئول هیئت سینه زنی سیدالشهداء (ع) خیابان معاد شهرستان کوهدشت

  1. سابقه بیش از ۱۰ سال کار فرهنگی در سطح شهرستان کوهدشت

موفقیت های خود را مدیون چه می دانید؟

بنده ابتدا این موفقیت ها را مدیون زحمات و دعای پدر و مادرم دانسته و نیز افتخارات پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی را مرهون تلاش های بی وقفه و مخلصانه بسیجیان این پایگاه می  دانم.


با توجه به این که دشمنان ما از چند سال قبل با هجمه های فرهنگی و اعتقادی جنگ نرم را در کشور ما آغاز کردند یک بسیجی چگونه می تواند در مقابل این هجمه ها بایستد ؟

به نظر بنده جوانان بسیجی ما باید با الگوگیری از بسیجیان زمان دفاع مقدس؛ اینان نیز ابتدا باید به این باور برسند که کشور ما درگیر جنگ نرمی است که مقام عظمای ولایت با تعابیری همچون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و… به آن اشاره نموده اند.

بنابراین بسیجیان عزیز باید با ارتقاء سطح دانش، معنویت و مطالعه مطالب به روز، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را داشته باشند.

در پایان اگر صحبتی با بسیجیان دارید، بفرمایید ؟

در پایان از بسیجیان عزیز درخواست می نمایم که در این راه پر فراز و نشیب ایمان و روحیه انقلابی خود را حفظ نموده و در برابر مشکلات و سختی ها از خود صبر و حوصله نشان دهند. تا ان شاالله سرباز خوبی برای سپاه امام زمان(عج) و نائب برحق ایشان، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)  باشیم.

مصاحبه و عکس: حسین ناصری – وهار

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.