• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

خسروی: جشنواره هنرهای تجسمی استان لرستان در کوهدشت برگزار می شود+پوستر

  • کد خبر : 38866
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
خسروی: جشنواره هنرهای تجسمی استان لرستان در کوهدشت برگزار می شود+پوستر

به گزارش«کانون سبحان»؛، جشنواره هنرهای تجسمی ویژه هفته قرآن و عترت استان لرستان در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، ثلث، نقاشی خط، تذهیب و عکاسی به میزبانی شهرستان کوهدشت برگزار می‎شود. مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آذر ماه جاری و زمان داوری آثار ۲۲ آذرماه و زمان اعلام پذیرفته‌شدگان و دعوت از برگزیدگان برای حضور در اختتامیه […]

%d9%81%d8%b1%d8%ac-%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c

به گزارش«کانون سبحان»؛، جشنواره هنرهای تجسمی ویژه هفته قرآن و عترت استان لرستان در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، ثلث، نقاشی خط، تذهیب و عکاسی به میزبانی شهرستان کوهدشت برگزار می‎شود.
مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آذر ماه جاری و زمان داوری آثار ۲۲ آذرماه و زمان اعلام پذیرفته‌شدگان و دعوت از برگزیدگان برای حضور در اختتامیه این جشنواره  ۲۴ آذرماه جاری مصادف با هفته وحدت و ایام ولادت  باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) اعلام شده است.
بنا بر این گزارش، دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری انجمن خوشنویسان کوهدشت این جشنواره تجسمی را برگزار می‎کند.
اهداف جشنواره
علی‌‎فرج خسروی، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی ویژه هفته قرآن و عترت لرستان در رابطه با اهداف برگزاری این جشنواره به مواردی از جمله ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در قالب آثار هنری، ایجاد ارتباط بیشتر بین قرآن و هنرمندان، تقویت و ایجاد فضای معنوی و دینی در حوزه تجسمی و ایجاد انگیزه بیشتر و همچنین ارتقاء سطح کیفی آثار هنرمندان اشاره کرد.
وی مضامین و معارف دینی و قرآنی، سبک زندگی اسلامی،  اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایثار و شهادت، کلیه مفاهیم و موضوعات و داستان‌های قرآن و عترت، زندگی و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، عفاف و حجاب، ولایت و مهدویت، وحدت اسلامی، احکام و قوانین اسلامی و سایر موضوعات مرتبط با قرآن و عترت را از موضوعات این جشنواره اعلام کرد.
یادآور می‎شود، از ضوابط جشنواره در بخش خوشنویسی باید به نکاتی ازجمله کتابت آیات قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(ع)، ابعاد با احتساب پاسپارتو حداقل ٣٥ * ٥٠ و حداکثر ٨٠ * ۱/۲۰ و این‌که آثار باید به‌صورت قاب شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، اشاره کرد.
در بخش نقاشی خط نیز توجه به مواردی ازجمله این‌که تکنیک آزاد و ابعاد حداقل ٣٥ * ٥٠ و حداکثر ٧٠ * ١٠٠ باشد و آثار می‌تواند بدون قاب باشد، الزامی است.
همچنین از نکات مورد توجه در بخش تذهیب نیز باید به نکاتی از جمله ابعاد با احتساب پاسپارتو حداقل ٣٥ * ٥٠ و حداکثر ٧٠ * ١٠٠ باشد، آثار تذهیب بدون خط باشد، آثار به‌صورت قاب شده به دبیرخانه ارسال شود لحاظ شود.
در  بخش عکاسی نیزعکس‌های دیجیتال با فرمت jpg یا Tiff در قالب CD همگی قابلیت چاپ در ابعاد ٥٠ * ٧٠ را داشته باشد، عکس‌ها با ذکر نام و نام خانوادگی به‌صورت حروف انگلیسی نامگذاری شوند. مثال(ALI MORADI-٠١) و آثار به‌صورت قاب شده به دبیرخانه ارسال شود، باید مدنظر باشد.
از جمله شرایط عمومی شرکت در جشنواره نیز این است که هر هنرمند می‌تواند حداکثر ٥ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید، آثار باید تولید سال ٩٤ و ٩٥ باشد و تاکنون در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد، آثار در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند، برای تمام شرکت‌کنندگان لوح حضور در جشنواره صادر می‌گردد، تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده برعهده برگزار کننده می‌باشد.
خسروی اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌بایست فرم درخواست ثبت‌نام را از سایت قرآن و عترت استان لرستان به نشانی www.qlr.farhang.gov.ir دریافت و به همراه آثار و عکس پرسنلی هنرمند به آدرس دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت لرستان به نشانی  کوهدشت، میدان قدس، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد، انجمن خوشنویسی کوهدشت، آقای خسروی (09104498429 و ۰۶۶۳۲۶۳۳۰۴۱) ارسال نمایید.
جوایز جشنواره نیز در هر بخش نفر اول: تندیس جشنواره و جایزه نقدی ٨ میلیون ریال، نفر دوم: تندیس جشنواره، جایزه نقدی ٦ میلیون ریال و نفر سوم: تندیس جشنواره، جایزه نقدی ٤ میلیون ریال تعیین شده است.

%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%ac%d8%b3%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%88%d9%87%d8%af%d8%b4%d8%aa

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.