• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آیت الله مبلغی:امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان ندای وحدت امت اسلامی را سر می‌دهد.

  • کد خبر : 38942
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۲۱
آیت الله مبلغی:امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان ندای وحدت امت اسلامی را سر می‌دهد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری امامت را نظام بخش مسلمانان دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان ندای وحدت امت اسلامی را سر می‌دهد.

%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba%db%8c95

به گزارش«کانون سبحان»؛  آیت‌الله احمد مبلغی ظهر امروز در مراسم سوگواری 28 صفر که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: امروز نظامی برپا کرده‌ایم که تعابیر مختلفی مانند نظام جمهوری اسلامی، نظام اسلامی، نظام بر خواسته از انقلاب اسلامی به آن اطلاق می‌شود اما ماهیت و محتوای این نظام همان‌طور که در قانون اساسی آمده، نظام امامت و امت است.

وی افزود: نظریه‌ای که جامعه اسلامی را در شرایط معاصر در ایران اسلامی وا‌داشته تا حکومتی را بنیان و ساختاری را برای حکومت در جمهوری اسلامی تنظیم کند همان نظریه امامت است که مبنای تشکیل و تکوین نظام جمهوری گشته است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وقتی سخن از ویژگی نظام امامت به میان می‌آید این ویژگی در درجه اول تجسم همان نظامی است که ائمه معصوم (ع) در رأس آن هستند.

وی سخن گفتن از ویژگی امامت را ضرورت دنیای معاصر دانست و بیان کرد: این ویژگی‌ها صرفاً طرح یک مبحث نظری نیست بلکه دارای کاربردهای علمی و تحقیقی است و در این راستا باید چارچوب را رعایت کنیم تا تأثیر بیشتری از نظام امامت بگیریم.

آیت‌الله مبلغی به فرموده امام رضا (ع) مبنی بر اینکه امامت بر عهده گیرنده زمام دین است اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی امت، نظام امامت و حکومت مبتنی بر امامت و نظام اسلامی بر اصل امامت، توسعه، تعمیق، ترویج، تنفیذ، حضور بخشیدن به ارزش‌های دینی و گوهر ایمان در دل‌های انسان است.

وی به تأکید نظام جمهوری اسلامی بر مسئله دین اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نظام از دین به‌مثابه یک خط قرمز اساسی یاد می‌کند بنابراین باید در صدر همه برنامه‌ها و در لایه‌لایه همه تلاش‌ها دین حضور فعال و اساسی داشته باشد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما برای رسیدن به جایگاه برتر، اساسی‌تر و مؤثرتر دین راه بسیاری داریم اما راهی که انتخاب کرده‌ایم منتهی به همان است.

وی بابیان اینکه امامت مایه نظام جامعه اسلامی و نظام بخش به مسلمانان است، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران ندای وحدت امت اسلامی را سر می‌دهد و مهم‌ترین صیانت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهان که دم‌به‌دم و لحظه‌به‌لحظه از طریق رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود همان سیاست نظام بخشی، وحدت بخشی و اتحاد بخشی به جامعه اسلامی است.

آیت‌الله مبلغی بیان کرد: امروز هیچ ندایی در جهان اسلام از هیچ دولتی شنیده نمی‌شود که در راستای انسجام‌بخشی به امت اسلامی باشد و حتی برخی مبنای تفرقه، کشتار و مبنای به جان هم انداختن مسلمانان را گذاشته‌اند به‌طوری‌که به نهادینه کردن تکفیر و قتل بدترین و زشت‌ترین موجوداتی هستند که امروز امت اسلامی به آنها گرفتار شده است.

وی تصریح کرد: دولت‌هایی که در این مسیر گام برنمی‌دارند دغدغه وحدت اسلامی برای آنها قابل‌توجه نیست یا اینکه دغدغه این را ندارند اما امروز جمهوری اسلامی ایران این ندا را سر داده و مردم، علما و بزرگان به‌خوبی درک کرده‌اند که باید برای تحقق وحدت اسلامی به سمت آن شتافت.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم امروز باید بدانند مسئله امروز مسئله اسلام و کفر است بنابراین اگر امت اسلامی متضرر شود اسلام متضرر و اگر اسلام متضرر شود نهاد دین در جامعه بشری زیان می‌بیند.

وی بابیان اینکه امامت به حرکت ایمانی عزت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: جوانان و مجموعه‌های باارزش که در محور امامت قرار دارند روش خنثی در پیش نمی‌گیرند.

آیت‌الله مبلغی اظهار داشت: ساختار جمهوری اسلامی نسبت به ارزش‌های دینی و صاحبان این ارزش‌ها حالت خنثی و بی‌تفاوتی به خود نمی‌گیرد.

وی ایثارگری، پاک‌دامنی، اجتناب از آلودگی و فسادها را از ویژگی‌های نظام امامت دانست و افزود: امامت تنها به فکر تحقق بخشیدن به مصالح اخروی نیست بلکه به مصالح دنیا نیز توجه عمیق دارد چراکه این دو در یک منطق دینی به هم گره‌خورده‌اند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سکولارها آنها که دین را از دنیا جدا می‌کنند و مصلحت دنیوی را منهای دین تعیین سرنوشت می‌کنند مطلقاً دین را نشناخته‌اند چراکه امامت به مصلحت‌های دنیوی گره‌خورده است.

وی بیان کرد: مسئولان،نهادها، حوزه‌ها، دانشگاهیان، فرهنگیان و مردم باید بدانند امامت سلاح دین و دنیا است و باید به هر دو به‌عنوان یک معجون درهم‌آمیخته نگاه کنند.

آیت‌الله مبلغی با تأکید بر اینکه امامت دارای یک‌فصل الخطاب است، گفت: در ساختار جمهوری اسلامی همه باید بدانند ما ساختار حکومتمان از تراز حکومت دیگر نیست و در آن یک نظریه امامت حاکم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رحلت آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شاهرخی شخصیتی بزرگ از دیار لرستان بود که در دوران انقلاب همواره در صدر مبارزات بود و کوتاه نمی‌آمد به‌طوری‌که در شرایط به‌ظاهر بن‌بست نیز حضور جدی در فضای فرهنگی و مبارزاتی داشت.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله شاهرخی را یک پشتیبان مبارز دانست و افزود: مرحوم آیت‌الله شاهرخی استاد حوزه علیه قم، استاد سطوح بالای فقه و اصول بود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.