• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اقدام کنگره ضربه‌ای بر مهندسی بهبود روابط تهران با غرب بود!

  • کد خبر : 39184
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۰۳
اقدام کنگره ضربه‌ای بر مهندسی بهبود روابط تهران با غرب بود!

به گزارش«کانون سبحان»؛ خبرگزاری «رویترز» امروز (یکشنبه) با اشاره به هشدارهای مقام‌های ایران در چند روز گذشته بابت بازگشت مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا  نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهور ایران امروز از «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا درخواست کرد تا مانع تمدید طرح تحریم‌های ایران شود که هفته گذشته از سوی کنگره این کشور تصویب شد. […]

%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85به گزارش«کانون سبحان»؛ خبرگزاری «رویترز» امروز (یکشنبه) با اشاره به هشدارهای مقام‌های ایران در چند روز گذشته بابت بازگشت مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا  نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهور ایران امروز از «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا درخواست کرد تا مانع تمدید طرح تحریم‌های ایران شود که هفته گذشته از سوی کنگره این کشور تصویب شد.

روحانی که امروز در مجلس ایران حضور داشت، گفت که در صورت عدم وتوی این قانون، پاسخ قاطعانه‌‌ای خواهد داد. این در حالی است که انتظار می‌رود اوباما این قانون را امضا کند.

به نوشته رویترز، اقدام کنگره آمریکا ضربه‌ای بر روحانی عملگرا  که باز شدن فضای دیپلماسی با غرب را مهندسی نمود تا توافق اتمی صورت گیرد، خواهد بود.

این خبرگزاری با اشاره به مواضع دولتمردان آمریکا و قانونگذاران این کشور به موضع گیری قانونگذاران ایران پرداخت و نوشت: 264 قانونگذار ایرانی روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کردند و از دولت خواستند تا اقدام‌هایی برای مواجهه با تصمیم اخیر کنگره آمریکا اتخاذ کند که از سرگیری غنی سازی متوقف شده بر اساس توافق از آن جمله است.

رویترز نوشت: به نظر می‌رسد بهبود ایجاد شده فضای دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن در دو سال گذشته به این سو  با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ماه آینده به خطر بیافتد. او در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که توافق را لغو می‌کند.

البته «آیت الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب ایران نیز ماه گذشته نسبت به تمدید قانون ضد ایران تحریم‌ها هشدار داده و اعلام کرده بود که این امر از دید تهران «نقض توافق» است و تهدید به عمل تلافی جویانه کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=39184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.