• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تخریب دیگران به چه قیمت/روح الدین طرهانی نژاد

  • کد خبر : 39381
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۱۶
تخریب دیگران به چه قیمت/روح الدین طرهانی نژاد

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ روح الدین طرهانی نژاد*یکی از نشانه های محیط  سالم، حفظ شخصیت افراد است. بنابراین اگر در مجموعه ای  شخصیت افراد در امان نماند و برخی به ناحق  ترور شخصیت شوند و افرادی بی گناه متهم گردند و آبروی آنان خدشه دار شود، این  محیط ناسالم   است. اگر هر یک […]

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ روح الدین طرهانی نژاد*یکی از نشانه های محیط  سالم، حفظ شخصیت افراد است. بنابراین اگر در مجموعه ای  شخصیت افراد در امان نماند و برخی به ناحق  ترور شخصیت شوند و افرادی بی گناه متهم گردند و آبروی آنان خدشه دار شود، این  محیط ناسالم   است.

اگر هر یک از ما خودمان را به خوبی می شناختیم، هیچ گاه به خود اجازه نمی دادیم به عیوب و تخریب دیگران بپردازیم. بی تردید فرد عیب جو وتخریب گر  کسی است که خود را از هر گونه نقص و عیب به دور می داند و گمان می کند تمام عیوب در دیگران وجود دارد و او را از هر گونه نقص و عیبی مبراست.

هیچ کس نمی‌تواند از طریق گناه به مقصد صحیح برسد زیرا هدف وسیله را توجیه نمی‌کند؛ چنانچه فردی بخواهد از راه تخریب و تهمت به هدفش برسد زودتر از سایرین به چاه می‌افتد و اگر برای نجات از خطر این کار را می‌کند بداند که زودتر از دیگران به همان خطر دچار می‌شود.

هرچند شاید تخریب  شامل بسیاری از رفتارها و گفتارهایی است که شخصیت افراد جامعه را خدشه دار می کند واساس امنیت و آرامش روانی آنان را از بین می برد؛ پیوندهای اجتماعی را سست می کند و سرمایه اعتماد میان افراد را از بین می برد و در آخر نیز پایه های همیاری وهمکاری را متزلزل می سازد و به جای آن، بذر کینه و دشمنی را در دل افراد می پاشاند.

نباید با تخریب دیگران جایی برای خود پیدا کنیم،چون با تقویت وترویج برخی فرهنگها  می توانیم  جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را بگیریم

هدف اساسی در ترور شخصیت، تسخیر افکار عمومی و تغییر نگرش و رفتار مخاطبان است.  چنانچه تخریب شخصیت و منزلت فرد و تحریف آراء و افکار وی با موفقیت صورت بگیرد و افکار عمومی تبلیغات منفی علیه او را باور کنند، نسبت به وی بی اعتماد شده حتی ممکن است علیه او تحریک شوند

حال بسیار دیده می شود که افراد در جامعه مطالبی را علیه دیگران منتشر می سازند که به تخریب شخصیت آنان انجامیده و برانگیزنده رواج بدبینی ها و قضاوتهای ناپسند می گردد که باید از این حرکت زشت و ناپسند خود خوداری نمایند.

به همین رو، تعالیم دینی ما  از همه مردم خواسته است هرگاه بر عیب و نقص برادر دینی خود آگاهی یافتید، آن را به دیگری اعلام نکنید، بلکه آن را بپوشانید تا شخصیت فرد تخریب نگردد.

 

*نگارش/روح الدین طرهانی نژاد- مدیر سایت خبری  کوهنانی نیوز

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=39381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.