• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

جلسه تعیین تکلیف سد پرماجرا به دعواکشید/تغییرنام معشوره به«کشکان»

  • کد خبر : 39954
  • ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
جلسه تعیین تکلیف سد پرماجرا به دعواکشید/تغییرنام معشوره به«کشکان»

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از ، مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه سال قبل از دولت آقای روحانی رئیس جمهور وقت سد معشوره را کلنگ زنی می کند و کار اجرایی آن بدون اخذ مجوز ۲۱۵ شروع می شود. وی […]

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از ، مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه سال قبل از دولت آقای روحانی رئیس جمهور وقت سد معشوره را کلنگ زنی می کند و کار اجرایی آن بدون اخذ مجوز ۲۱۵ شروع می شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد کل مساحت حوزه کرخه و ۴۴ درصد بارندگی های این حوزه مربوط به لرستان است، تصریح کرد: وضعیت لرستان در این حوزه مطلوب است اما وزارت نیرو نمی خواهد بابت این مطلوب بودن امتیازی به استان بدهد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دنبال این بودیم که تکلیف قرارگاه خاتم که ۵۰ میلیارد اعتبار را بدون وجود قرارداد در سد معشوره هزینه کرده بود را تعیین کنیم، افزود: مسئولان سپاه نیز فشار می آورند که قرارگاه خاتم چرا بدون قرارداد شروع به کار کرده و تکلیف پولی که هزینه کرده چه می شود.

بازوند یادآور شد: البته حرف قرارگاه خاتم این است که به رئیس جمهور اعتماد کرده است.

مدیر تخصیص آب وزارت نیرو:افزایش حجم سد به ۱۰۰ میلیون مترمکعب از روی ترحم است

وی بیان کرد: پس از دعواهای فراوان تصمیم گرفته شد که مجوز ۲۱۵ سد معشوره را مشروط به بازنگری و تعدیل حجم سد و پرداخت هزینه قرارگاه خاتم بدهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه با بازنگری های صورت گرفته بخش برقابی سد معشوره حذف شد و میزان حجم سد از ۲۷۳ میلیون مترمکعب به ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت، تصریح کرد: اعتراض کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم که حجم سد به ۱۳۴ میلیون مترمکعب برسد.

رئیس جمهور دستور بررسی درخواست ما مبنی بر افزایش حجم سد به ۱۳۴ میلیون مترمکعب را به شورای عالی آب داده اما وزارت نیرو این دستور را به شورا نمی آوردبازوند با بیان اینکه هفته گذشته در وزارت نیرو جلسه ای داشتیم و نهایتا با حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب موافقت کردند، تصریح کرد: در این جلسه از مدیر تخصیص وزارت نیرو سوال کردم که چرا آن زمان با حجم ۲۷۳ میلیون مترمکعب موافقت کرده اید و امروز بر روی ۵۰ میلیون مترمکعب اصرار می کنید.

وی با اشاره به اینکه مدیر تخصیص آب وزارت نیرو در پاسخ بیان کردند که حجم سد ۵۰ میلیون مترمکعب باید باشد و همین ۵۰ میلیون مترمکعبی که اضافه کرده ایم نیز از روی ترحم است، ادامه داد: من از این جمله ناراحت شدم و گفتم مگر مال پدرت است و جلسه به دعوا کشیده شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه احتمالا ظرف ۱۰ روز دیگر آشتی کنیم و مسئله حل شود، تصریح کرد: رئیس جمهور دستور بررسی درخواست ما مبنی بر افزایش حجم سد به ۱۳۴ میلیون مترمکعب را به شورای عالی آب داده اما وزارت نیرو این دستور را به شورا نمی آورد.

نامه تند معاون رئیس جمهور به وزیر نیرو

بازوند با تاکید بر اینکه آخرین نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز یک نامه تند به وزیر نیرو بوده است، افزود: وزارت نیرو چون می داند اگر به شورای عالی آب بیاید شورای آب به نفع ما رای می دهد این دستور رئیس جمهور را به شورای آب نمی آورد.

وی با اشاره به اینکه اگر شورای عالی آب بگوید حجم سد باید ۵۰ میلیون مترمکعب شود می پذیریم، اظهار داشت: مسئله سد معشوره ظرف یک ماه دیگر تمام می شود.

استاندار لرستان یادآور شد: ۴۴ درصد کل آب کرخه مال لرستان است بعد آقا یا خانم مدیر تخصیص آب می گوید ترحم می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با تغییر نام سد معشوره نیز پیشنهاد می دهیم که اسم سد را نه معشوره نه گاو شمار بگذارند، تصریح کرد: نام سد را باید کشکان گذاشت چون روی رودخانه کشکان است  و شامل همه شهرهای اطراف آن می شود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=39954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.