• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

چرا در نماز میت هاشمی…؟

  • کد خبر : 40245
  • ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
چرا در نماز میت هاشمی…؟

سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی :جمعه است و بعد از خواندن نماز صبح به تلگرامم نگاهی کردم جوانی به نام آقا مصطفی نوشته بودند سلام اقا چرا در نماز بر ایت الله هاشمی عبارت انا لا نعلم منه الا خیرا را بکار نبردند؟ عزیز من سلام علیکم […]


سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی :جمعه است و بعد از خواندن نماز صبح به تلگرامم نگاهی کردم جوانی به نام آقا مصطفی نوشته بودند
سلام
اقا چرا در نماز بر ایت الله هاشمی عبارت انا لا نعلم منه الا خیرا را بکار نبردند؟
عزیز من سلام علیکم
به یقین خود حضرت آقا جواب دقیق را می داند با این حال می توان گفت
اول اینکه گفتن اللهم انا لانعلم الا خیرا در نماز میت واجب نیست .برخی آن را می خوانند و بعضی نمی خوانند.
دوم
عزیز من خطا کردن کار انسان است و به فرموده حضرت آقا هاشمی پنجاه و نه سال با او رفیق بوده است و در طول این مدت طولانی هزاران بار همدیگر را دیده اند و صدها قضیه و گرفتاری را پشت سر گذاشته اند حال اگر در طول این همه مدت گاه گاهی خیری ندیده باشد جای تعجب دارد؟
اگر جنابعالی دهها سال با بنده رفیق باشی آیا از همدیگر فقط و فقط خیر خواهیم دید ؟
آیا در نماز میتم می توانی بگویی اللهم انا لانعلم منه الا خیرا؟
در این دنیا چند نفر می شناسی که در طول دهها سال رفاقت از دست و زبان و کردارشان فقط و فقط خیر صادر شود؟
آیا در این صورت نخواندن انا لانعلم جای مذمت دارد؟
سوم
به نظر آنان که در این نماز میت این همه دقیق شده اند، چرا حضرت آقا خودش خواندن نماز بر هاشمی را عهده دارشد؟
آیا رهبر عزیزمان نمی توانست از خواندن نماز میت هاشمی اجتناب کند ؟
آیا نمی توانست به رییس دفترش بفرماید شما نمازش را بخوان؟
آیا نمی شد نه رهبری نماز او را بخواند و نه کسی که منسوب به او باشد ؟
چرا رهبری به آن شخص مجری فرمود بگو همه بخوانند ؟
اگر آن مقام معظم رهبری دلسوز هاشمی نبودند نماز را بدون هیچ گونه تذکری می خواندند .پس چرا این تذکر را دادند؟
چرا آن همه دعای رهبری در نماز دیده نمی شود و فقط لانعلم دیده می شود؟
مصطفی جان از آنان که به دنبال بهانه اند بپرس اگر هاشمی برای رهبری مهم نبود چرا در پیام حضرت آقا آمده است فراق هاشمی برای رهبری جانکاه است؟
به نظر بنده رهبر عزیزمان غیر از بیست و صفر نمره های دیگری دارد و از سوی رهبری در کارنامه جناب هاشمی مهر مردودی ننشست.
از طرف ملت هم تشیع جنازه او گویای همه چیز است.
به نظر می رسد مهم این است به جوانان بگوییم از هاشمی فقید یاد بگیرید که در طول عمرش از انقلاب و رهبری جدا نشد نه این که از انا لانعلم ها بگوییم. https://telegram.me/seratsadegh

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=40245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. سلام برجناب اقای وفایی,با عرض پوزش به بسیاری از مطالب شما اشکال وارد است اگه نیاز داشتی که جواب این متن شما رو بدم به این شماره پیامک بده تا باهم بحث کنیم,

  2. اولا درسته که این قسمت از نماز میت مستحبه اما چه کسی گفته بعضی انرا میخوانند و بعضی نمیخوانند و برفرض که بعضی انرا نمیخوانند اما چرا رهبری این قسمت از نماز رو برای ایت الله مهدوی,ایت الله خوش وقت,مرحوم اقا مجتبی تهرانی ووو خواندند اتفاقا دربعضی از نمازها هم سه بار تکرار کردند اما برا اقا رفسنجانی نخواندن,بنظرت چرا؟ثانیا حفظ نظام از اوجب واجبات است اینکه بنده وجنابعالی یه اشتباه بکنیم فرق میکند با اشتباهی که رفسنجانی بر علیه این نظام انجام داده,درسته که اقا گفتن هاشمی یار دیرین بنده است اما ایا گفتن که بنده هم رفیق و دوست ایشانشم ؟پس چرا حدودشش هفت ماه پیش درمورد اون قضیه حرف هاشمی که گفته بودن برای کارهای نظامی هزینه نکنیم وبیایید به فکر اقتصاد باشید که رهبری یکی دو روز بعدش گفت این حرف اگه از روی اگاهی بوده باشد که خیانت است و اگه از روی جهالت باشد که جهالت است که در هر دو صورت ناپسند است برا جناب هاشمی,یا نامه بدون سلام هاشمی و تهدیدامیز هاشمی به رهبری در سال ٨٨رو فراموش کرده ای که بعدش به فتنه و برچیده شدن نظام داشت منجر میشد ووو,پس چطور میشود اقا از دست چنین شخصی راضی باشد!؟وثالثا شما گفتید اگه اینطوریه,پس چرا خود اقا قبول کرد نماز رو بر روی جنازه بخوانند,ولی ایشان دلش نبوده که بخوانند ولی چون تو تهران برای بقیه علماء معروف و انقلابی خوانده بودند اگه برای ایشان نمیخواند فردا میگفتن پس چرا برای ایشان نماز نخوانده؟ووو هزار اشکال دیگر واز اون طرف رسانه ها غربی و امریکا,ویک دلیل دیگر ان بخاطر اتحاد بین مردم و مسوولین بود,ضمنا چرا اقا تو پیامی که داده بودن فقط به گذشته هاشمی اشاره کرده نه به زمان کنونی,ویا چرا پایان پیام طلب غفران براش کرده بود درحالی برای بقیه علماء علو درجات رو طلب میکرد یا نهایتش علو درجات همراه با طلب غفران,ونیز رهبری اینکه گفتن همه بخوانن به نظربنده به این خاطر بوده که ثواب زیادی به روح ایشان برسد,,ضمنا دوستان بنده تو جمعیت تهران بودن و گفتن که اگه بیشتر مردم از حزب اللهی ها نبوده باشه حداقلش مساوی بودن پس این جمعیت بیشتر بخاطر اقا و حفظ اتحاد اومده بودن,والسلام,,,البته بازم جواب های زیادی مونده اما جای تو پیام نوشتن نیست,یاحق

  3. با سلام والبته تشکر از بیان شیوا و صحیح جناب سید وفایی
    ضمن اینکه لازم میدونم عرض کنم مطالبی رو که دوست انقلابیمون در اعتراض به آقای وفایی به اشتراک گذاشتن گفتنشون و به قلم آوردنشون در این برهه به صلاح نیست،علاوه بر اینکه پاسخ پرسشهایتان هم در متن خود جنابتان و هم در جوابیه سید به وضوح مشخص است
    واساسا معنای صحیح پیرو بودن مراد(امام)آنست که نه جلوتر از ایشان راه بیافتیم و نه عقب بمانیم،خب حضرت آقا نقد میفرمودند ما هم با استدلالهای منطقی و عرفی و شرعی و …نقد میکردیم،ایشان پیام تسلیت فرستادند ما نیز وظیفه داریم پیام تسلیت را با کلمه ی یار دیرین و انقلاب ابراز کنیم،ایشان برای مغفرت مرحوم دعا فرمودند ما نیز برای مغفرت خود و آن مرحوم دعا میکنیم،و البته خیلی مطالب دیگر…
    با تشکر

  4. به نام او
    سلام علیکم
    ای دوست به دوستی قرینم تو را
    هرجا که پا نهی زمینم تو را
    در عالم عاشقی روا نیست
    که عالم به تو بینم ونبینم تورا
    کاش آن «یه دوست» عزیز خویشتن را با نام کوچکش معرفی می کرد تا بنده هم شناخت بیشتری از سطح شخصیت او پیدا می کردم و هم در سطح علمی او جواب و مطلب می نوشتم.
    جان برادر توصیه می کنم برای یک بار دیگر هم شده است هم پیام حضرت آقا را بخوان هم این یادداشت بنده ی کمترین را.
    اگر این توصیه برادرانه مرا اجرایی کنی در خواهی یافت مراد و مقصود آن جناب نیز در یادداشت بنده وجود دارد.
    آیا در یادداشت بنده نیامده است:
    « … به فرموده حضرت آقا هاشمی پنجاه و نه سال با او رفیق بوده است و در طول این مدت طولانی هزاران بار همدیگر را دیده اند و صدها قضیه و گرفتاری را پشت سر گذاشته اند حال اگر در طول این همه مدت گاه گاهی خیری ندیده باشد جای تعجب دارد؟»
    آیافتنه ای که جنابعالی به صراحت از آن نام برده اید تحت « پشت سر گذاشتن صدها قصه و قضیه و گرفتاری» گنجانده نمی شود؟!
    از سویی اگر قصد مقایسه پیام و…رهبری را نسبت به دیگر شخصیتهادارید،از هر جهت مقیاسه کنید آیا مقام معظم رهبری 59سال با ایت الله مهدوی,ایت الله خوش وقت,مرحوم اقا مجتبی تهرانی و…رفیق بودند؟
    آیا در فراق آنها نوشتند «فقدانتان برای من سخت و جانکاه است؟»
    راستی آیا به نظر جنابعالی این که رهبری نوشتند فقدان هاشمی برای من سخت و جانکاه است معنا دارد؟
    آیا می گویید آن زمانی که رهبرمان این جمله را نوشتند فتنه و…را به یاد نداشتند!؟
    این است که نوشتم پیام آقا را باری دیگر بخوان.
    نوشتید اگر حضرت آقا برای افرادی چون….نماز میت خوانده بود اگر نماز میت هاشمی را نمی خواند« فردا میگفتن پس چرا برای ایشان نماز میت نخواند؟»
    عزیز من این گفتارت هرگز خردمندانه نیست و با جایگاه و شخصیت حضرت رهبری نمی سازد .او خیلی خیلی شجاع تر و با شهامت تر از این حرفهاست.
    او می توانست نماز میت هاشمی را نخواند همانطور که نماز متظری را نخواند.
    از طرفی این گفتار شما با جان کاه بودن فقدان هاشمی برای رهبری نمی سازد.البته اگر نگویی این سطر از پیام رهبری هم از روی ناچاری بوده است!
    نوشته اید پیام مقام معظم رهبری مربوط به گذشته هاشمی بوده است؟ پرسش بنده این است آیا جانکاه بودن فقدان هاشمی هم مربوط به قبل از فتنه است؟!
    جناب
    یه دوست
    بنده نمی خواهم مثل جنابعالی تشیع کنندگان را به دودسته تقسیم کنم و یک دسته را طرفدار آقا و دسته ی دیگر را طرفدار هاشمی ره.اگر با این دید جنابعالی پیش برویم برای چند سال دیگر مردم باید گرز به دست و نفرین بر زبان در مقابل هم قرار بگیرند.
    این کمترین خیلی کلان تر از این به جامعه و این قضایا نگاه می کنم.
    دوست گرامی
    چه کسی جناب هاشمی را از هرجهت با عزیزان نامبرده مقایسه کرده است تا گفته شود چرا در آنجا ترفیع درجه درخواست شد و در اینجا طلب عفو ومغفرت؟
    واقعا از کجا فهمیدی آمدن حضرت آقا به خاطر اتحاد و…بود؟!
    به هر حال بنده بر این باور نه از هاشمی قدیسی ساخته شود و نه اینکه به او ظلم شود .
    به یقین او در حدی برای عالی ترین مقام کشورمان ارزشمند بود که فقدانش جانکاه به حساب آمد .البته اگر برخی مسائل نبود بیش از این در پیام حضرت آقا دیده می شد.
    نیم نگاهی از خداوند بس است همگان را شما و دیگر دوستان سبحانیم را به همه ی نگاههای خداوند می سپارم.

  5. سلام علیکم
    ممنون از لطفتان
    متین و منطقی و خردپسند نوشته اید و تذکر داده اید

  6. سلام دوستان به نظرمن سیدعزیزدرست فرمودندعین رفاقت تکرارنشدنی قریب یک عمردرکنارهم چه کسانی را پیدا میکنید نظرات متفاوت است پدر فرزند که ازخون همند دیدگاهشان متفاوته به نظراین حقیر آقای هاشمی رهرو خوبی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.