• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

الهیار ملکشاهی: میزان مواد مخدر مشمول اعدام محل اختلاف کارشناسان/ مجلس آماده بررسی نظرات گروه های مختلف

  • کد خبر : 41203
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
الهیار ملکشاهی: میزان مواد مخدر مشمول اعدام محل اختلاف کارشناسان/ مجلس آماده بررسی نظرات گروه های مختلف

به گزارش «کانون سبحان»؛ اللهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق یک ماده به این قانون پیرامون تعدیل مجازات اعدام، گفت: طرح «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» امروز (24 بهمن‌ماه) در کمیسیون قضایی وحقوقی تعیین تکلیف خواهد شد، این […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ اللهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق یک ماده به این قانون پیرامون تعدیل مجازات اعدام، گفت: طرح «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» امروز (24 بهمن‌ماه) در کمیسیون قضایی وحقوقی تعیین تکلیف خواهد شد، این طرح در راستای کاهش مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این طرح تاکید شده که تنها چهار دسته از مجرمان موادمخدر اعدام شوند؛ نخست افرادی که قاچاق مسلحانه موادمخدر می‌کنند و دوم مجرمانی که به شکل باندی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند، همچنین کسانی که سابقه محکومیت داشته و مشمول عفو قرار گرفتند اگر مجددا اقدام به قاچاق مواد مخدر کنند، اعدام خواهند شد.

وی ادامه داد: افرادی که در سطح وسیع اقدام به قاچاق موادمخدر کنند نیز محکوم به مجازات اعدام خواهند شد، این حجم وسیع موضوع و محل اختلاف نظر بین کارشناسان است. قوه قضاییه پیشنهادهایی مبنی بر حمل یک کیلوگرم مواد مخدر را برای این نوع مجازات ارائه کرده اما پیشنهادهایی دیگری چون 100 کیلو برای موادمخدری همچون تریاک و غیره هم مطرح است.

ملکشاهی یادآوری شد: طرح «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» در جلسه امروز کمیسیون بررسی خواهد شد ضمن اینکه نظر کارشناسان در حوزه‌های مختلف برای رسیدن به یک نظر واحد مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط کنونی مجلس با قوه قضاییه جهت جلوگیری از مجازات اعدام تا حصول نتیجه این طرح مراوده‌ای نداشته اما قوه قضاییه تا سرانجام طرح مذکور می‌تواند موضوع را مدیریت کند و از مجازات محکومان مرتبط با مواد مخدر به اعدام جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ ذبیح‌الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه از ارسال نظرات دستگاه قضا پیرامون اصلاح قانون مجازات جرائم مواد مخدر به مجلس خبر داد و گفت: پیشنهاد داده ایم میزان مواد مخدر مشمول اعدام از ۳۰ گرم افزایش یابد./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=41203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به به مشکلاتمون کم که هیچ زیاد هم شد
    از اینکه به ایشان رای دادم پشیمانم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.