• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

50 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند/برای برگزاری همایش مورد برخی بی‌مهری ‌ها قرار گرفتیم

  • کد خبر : 41534
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
50 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند/برای برگزاری همایش مورد برخی بی‌مهری ‌ها قرار گرفتیم

به گزارش «کانون سبحان»؛ ، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل خبرگزاری مهر ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امیدواریم همه ما مورد شفاعت ایشان قرار گیریم. وی اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ ، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل خبرگزاری مهر ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امیدواریم همه ما مورد شفاعت ایشان قرار گیریم.

وی اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پنج‌شنبه 5 اسفندماه در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون دو بار در هفته‌های گذشته قصد برگزاری مجمع عمومی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را داشتیم اما چون جمعیت مدعو حدود 3 هزار نفر هستند سالن‌هایی که گنجایش این ظرفیت را داشته باشند محدود بود. درعین‌حال مورد بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌هایی در مورد محل این مراسم قرار گرفتیم.

دستجردی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله در این مجمع که منتخب استان‌ها و اقشار حضور دارند بتوانیم وظایف را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با طرح این مطلب که در مجمع عمومی ملی این جبهه بنا داریم که دو کار را صورت دهیم، گفت: انتخاب 31 نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از دستور کارهای روز پنج‌شنبه هفته جاری است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تاکنون از طریق سامانه‌ای که از طریق هیات مؤسس ایجادشده است بیش از 200 نفر جهت عضویت در شورای مرکزی کاندیدا شده‌اند.

دستجردی ادامه داد: تا بامداد روز یکشنبه جمع 3 هزار نفر حدود 50 نفر را معرفی کرده‌اند که احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازوکار رسیدن این جبهه برای رسیدن به گزینه نهایی چگونه است تصریح کرد: برای نخستین بار است که در تاریخ انتخابات روندی آغازشده است که از بدنه مردم شروع شود و به‌عبارت‌دیگر سازوکار ما از پایین به بالا خواهد بود که خود یک سازوکار دموکراتیک است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جمعیت سه هزار نفر در جلسه‌ مجمع عمومی- ملی جبهه مردمی انقلاب اسلامی نخست 10 نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 انتخاب خواهند کرد که آراء به‌صورت الکترونیک خواهد بود و در مجمع عمومی دوم و سوم این 10 نفر به 5 نفر و سپس به یک کاندیدای واحد تقلیل خواهد یافت.

دستجردی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه شخصیت‌ها و چه جریانات سیاسی تاکنون از جبهه مردمی انقلاب اسلامی حمایت کردند و به نظر شما یکپارچگی بین نیروهای انقلاب چه تأثیر و اهمیتی خواهد داشت؟ گفت: همه تشکل‌های ارزشی و انقلابی و مردمی که معتقد به فلسفه تشکیل جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی بودند از این جبهه حمایت کردند.

وی افزود: تشکل‌های معتقد به خط و مشی جبهه از این جریان حمایت کردند و ما حمایت گسترده علما، روحانیون، شخصیت‌های سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی، نمایندگان مجلس و مردم را دارا بودیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: 560 نفر رسماً از ما اعلام حمایت کردند که البته تعدادی نیز از ما حمایت کردند که ما هنوز آن را اعلام نکرده‌ایم؛ در میان کاندیدا نیز نامزدهای مطرح که با خط و مشی جبهه مردمی انقلاب اسلامی سنخیت داشتند به‌جز یک نفر از ما حمایت کردند.

دستجردی تأکید کرد: همه کاندیداهای مطرح از خط و مشی جبهه دررسیدن به کاندیدای واحد حمایت کردند و موافقت خود را اعلام کردند به همین ترتیب بسیار امیدوار هستیم که موافقت آن کاندیدای باقیمانده را نیز جلب کنیم.

دستجردی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد درباره کاندیدا شدن حمیدرضا حاجی‌بابایی از سوی جبهه یکتا نیز گفت: در حقیقت روان ما یک روال منطقی است چرا که در دوره‌های قبل عده‌ای که برای معرفی کاندیدا تصمیم می‌گرفتند خودشان کاندیدا بودند که این نقض غرض بود.

وی تاکید کرد: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توافق شده افرادی که عضو هیات موسس جبهه هستند به علاوه افرادی که روز پنج‌شنبه به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب می‌شوند نباید جزو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درمورد کاندیدا شدن حمیدرضا حاجی بابایی نیز گفت: وقتی کاندیداتوری آقای حاجی بابایی مشخص شد ایشان از هیات موسس جبهه کنار رفتند و از یک ماه گذشته نیز حضور در جلسه هیات موسس نداشتند و اکنون هیات موسس جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی 9 نفر است.

دستجردی در عین حال با تاکید بر اینکه ما با کاندیداتوری هیچ شخصی موافقت و مخالفت نداریم، اظهار داشت: نظر ما،‌نظر مجمع عمومی جبهه مردی نیروی انقلاب اسلامی است و صبر می‌کنیم که ببینیم مجمع روز پنج‌شنبه به چه کسانی به عنوان 10 نفر کاندیدای ریاست جمهوری سال 96 رای می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیات موسس امکان استعفا دارند یا خیر گفت: بله این جزو اساسنامه هیات موسس است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اعضای شورای مرکزی از چه افرادی تشکیل  خواهند شد، گفت: هیات موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی آغاز این جریان را کلید زده است اما در عین حال برای عضویت در شورای مرکزی خود را در معرض رای مجمع عمومی قرار خواهند داد.

دستجردی اتحاد وحدت و ایجاد تشکیلات فراگیر و همچنین فعالیت در انتخابات سال 96 را دو هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: افرادی که در این جبهه عضویت دارند سوابق اجرایی درخشانی دارند.

وی مسائل اقتصادی را یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور برشمرد و بیان کرد: بیکاری، رکود، اقتصاد و ایجاد اشتغال یکی از مطالبات اصلی مردم است بنابراین جبهه باید در این زمینه دارای برنامه باشد اما برنامه‌ای که جبهه ارائه می‌کند برنامه جبهه نیست بلکه برنامه نامزدها است که آنها باید برنامه‌های خود را به طور خلاصه به جبهه ارائه دهند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: ما امیدواریم در جلسات و مجامع آینده برنامه نامزدها را بررسی کنیم و ببینیم که این برنامه‌ها چقدر قابلیت اجرا شدن دارند.

دستجردی شفافیت را یک ضرورت عنوان و تاکید کرد: برای ایجاد شفافیت باید به سمت الکترونیک شدن پیش برویم چرا که مشکلات ما در برخی نهادها مثل بانک‌ها به دلیل غیرالکترونیک انجام شدن امور است.

وی یادآور شد: در یک برهه شعار دولت، دولت الکترونیک و اتوماسیون بود که البته ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه اول اتوماسیون را بدست آوردیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معتقد است که امروز سخنی از اتوماسیون و الکترونیک شدن وجود ندارد بنابراین اگر قرار است در مسائل اقتصادی، مالیاتی و بانکی شفاف عمل کنیم جز تغییر جهت به سمت اتوماسیون و الکترونیک شدن چاره دیگری نداریم.

دستجردی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا بر این اساس که آیا علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایتی داشته است یا خیر گفت: باید این سؤال را از خود ایشان بپرسید چراکه افراد زیادی از این جبهه حمایت کردند اما نمی‌توان به‌صورت مستقیم نام همه افراد را به زبان آورد به عبارتی برخی از اصرار مگو را نمی‌توانم علنی مطرح کنم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا درباره کاندیداتوری بقایی و احتمال حمایت جبهه از وی گفت: کاندیدایی که قرار است در معرض رأی 3 هزار نفر حاضر در مجمع عمومی نیروهای انقلاب اسلامی قرار بگیرند باید منتخب این 3 هزار نفر باشند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: تا دو ساعت مانده به زمان پایان معرفی کاندیدا از سوی این سه هزار نفر نام ایشان جزو کاندیدای منتخب این سه هزار نفر نبود.

دستجردی در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق که اگر کاندیدایی با این جبهه همراهی نکن چه اقدامی خواهید کرد، گفت: ما نمی‌توانیم افراد را مجبور به همراهی کنیم همان‌گونه که گفتم جز یک فرد که آقای جلیلی هستند همچنان با جبهه اعلام همراهی نکرده که البته تلاش برای جذب ایشان را همچنان در دستور کار قراردادیم که ایشان هم به جبهه ملحق شوند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون موضوعات فرهنگی بیان داشت: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توجه به دغدغه‌های فرهنگی در اولویت است و به همین دلیل جناب آقای طالب‌زاده و جناب آقای مهدی محمدی از چهره‌های رسانه فنی در هیات مؤسس جبهه حضور دارند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اساس کار همه این مسائل را فرهنگ عنوان و تأکید کرد: ما امروز با مشکلات و نابسامانی‌های فرهنگی مواجه هستیم و بسیاری از آسیب‌های احتمالی نیز از بنیادهای نادرست فرهنگی است.

وی فرهنگ و اقتصاد را دو پایه آسیب‌پذیر در کشور دانست و گفت: اقدامات ما بر اساس پایه‌ای بودن مسائل فرهنگی صورت خواهد گرفت.

دستجردی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جبهه به معنای ایجاد یک چتر فراگیر است خاطرنشان کرد: پررنگ و کمرنگ بودن در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معنا ندارد. همه کسانی که خط مشی جبهه را قبول دارند همگی اعضای جبهه هستند و ما آنها را قبول نداریم و از وجودشان استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته شده در برخی استان‌ها بر سر انتخابات اعضای چبهه حرف و حدیث‌هایی وجود آمده آیا تاکید می‌کنید یا خیر؟ در برخی استان‌ها شاهد برخی مشکلات بودیم اما برخی از آنها را حل کرده و حل خواهیم کرد، چون جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک روند درازمدت خواهد بود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای رسیدن به نامزد واحد جدول زمان‌بندی دارید، گفت: بله، دارای جدول زمان‌بندی هستیم و سعی می‌کنیم این برنامه را طبق جدول زمان‌بندی پیش ببریم.

وی ادامه داد: 10 نفر در ابتدا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری از سوی مجمع عمومی ملی معرفی می‌شوند، سپس این افراد به 5 نفر تقلیل پیدا می‌کنند تا درنهایت یک نفر به‌عنوان کاندیدای اصلی معرفی شود.

دستجردی ادامه داد: فضای سیاسی کشور نزدیک به انتخابات انتخاباتی خواهد شد بنابراین این مسیر سرعت بیشتری در آینده خواهد گرفت و زمانی که ما به کاندیدای واحد برسیم فرصت برای انتخابات، تبلیغات و حمایت‌ها فراهم خواهد بود. شاید یکی از زمان‌ها اولین مناظره بین کاندیدای ریاست جمهوری است.

وی تأکید کرد: ممکن است چند نفر را برای کاندیداتوری درروند ثبت‌نام‌ها معرفی کنیم.

دستجردی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چرا خود شما برای دوازدهمین دوره انتخابات کاندیدا نشدید، گفت: مشکل امروز ما مشکل تعدد کاندیدا است بنابراین ما بنا را بر این گذاشتیم که بین آقایان وحدت ایجاد کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم این وحدت را ایجاد کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا آقای قالیباف نیز از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند گفت: بله همه حمایت کرده‌اند به‌جز یک نفر که ما امیدواریم آن‌یک نفر هم به ما بپیوندد.

دستجردی در پاسخ به پرسش دیگری بر این اساس که آیا نام آقای رئیسی نیز در بین کاندیداها وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: آقای ابراهیم رییسی نیز جز 50 نامزد معرفی‌شده از سوی 3 هزار نفر جبهه مردمی هستند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=41534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.