• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فریده اولادقباد: تخریب جنگل های شمال برای ساخت و ساز/درختان زاگرس برای تهیه زغال های بسته‌بندی قطع می‌شوند .

  • کد خبر : 41948
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
فریده اولادقباد: تخریب جنگل های شمال برای ساخت و ساز/درختان زاگرس برای تهیه زغال های بسته‌بندی قطع می‌شوند .

به گزارش «کانون سبحان»؛ فریده اولادقباد در گفت وگو با   خانه ملت، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی، افزود: متاسفانه در حوزه جنگل‌های شمال کشور مراقبت‌های لازم را شاهد نبودیم و به کاشت درخت در مناطق مختلف کم‌توجهی کرده ایم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ فریده اولادقباد در گفت وگو با   خانه ملت، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی، افزود: متاسفانه در حوزه جنگل‌های شمال کشور مراقبت‌های لازم را شاهد نبودیم و به کاشت درخت در مناطق مختلف کم‌توجهی کرده ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هرساله به جهت آتش سوزی های گسترده در جنگل های زاگرس، درختان زیادی از بین می رود که می طلبد اقدامات بازدارنده ای برای حفظ و نگهداری جنگل ها به کار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: فرهنگسازی امر بدیهی در حفظ جنگل ها و جلوگیری از تخریب است که در این میان رسانه ها، شهرداری ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش بی بدیلی در حفظ جنگل ها و منابع طبیعی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ جنگل ها به عنوان مهمترین میراث کشور، تصریح کرد: برای جلوگیری از جولان سوداگران توجه به بُعد نظارت واقعیتی انکارناپذیر است و لازم است سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت منفعت طلبان جلوگیری کنند چراکه امروزه بسیاری از درختان برای انجام ساخت و سازها قطع می شود که آسیب زیادی به منابع طبیعی وارد می کند.

اولادقباد تاکید کرد: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که از چوب درختان زاگرس برای تهیه زغال های بسته بندی شده ای استفاده می کنند تا این زغال ها را در بازار به فروش برسانند که این موارد آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، گفت: حفظ جنگل ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و مسئولان باید در این عرصه بیش از گذشته گام بردارند چراکه بخش زیادی از معضلات زیست محیطی در کشور ناشی از بی توجهی به قطع درختان است./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=41948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.