• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آرامش و نشاط بهاري ، با قانونمندي و نظم اجتماعي/هشدار نوروزي پلیس فتا كوهدشت به شهروندان

  • کد خبر : 42264
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱:۲۲
آرامش و نشاط بهاري ، با قانونمندي و نظم اجتماعي/هشدار نوروزي پلیس فتا كوهدشت به شهروندان

به گزارش «کانون سبحان»؛ پليس فتا شهرستان كوهدشت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید به شهروندان توصیه مي نمايد در روزهای پایانی سال و نیز ایام نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری باشند. هشدار در خصوص کلاهبرداران سایبر با توجه به افزایش اقبال مردم برای انجام خریدهای اینترنتی همزمان با نزدیک شدن به سال جدید، […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ پليس فتا شهرستان كوهدشت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید به شهروندان توصیه مي نمايد در روزهای پایانی سال و نیز ایام نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.
هشدار در خصوص کلاهبرداران سایبر
با توجه به افزایش اقبال مردم برای انجام خریدهای اینترنتی همزمان با نزدیک شدن به سال جدید، در این روزها که تب خرید خصوصا خریدهای اینترنتی داغ شده، کلاهبرداران سایبری بیکار ننشسته اند و با ایجاد صفحات فیشینگ به دنبال انجام اعمال مجرمانه خود هستند.
هموطنان در هنگام خریدهای عیدانه کمال دقت را داشته باشند تا تنها از سایت های دارای مجوز و نماد اعتماد اقدام به خرید کنند، همچنین دقت لازم را در مورد صفحات پرداخت بانک ها داشته باشند که صفحه پرداختی مورد نظر صفحه ای جعلی برای به دست آوردن اطلاعات حسابشان نباشد.
هشدار در خصوص استفاده از اینترنت رایگان
موضوع اینترنت های رایگان موجود در هتل ها و دیگر مراکز رفاهی داراي خطراتي است.شاید در نگاه اول این دست از اینترنت ها به عنوان خدمات مناسب در ذهن مراجعه کنندگان شناخته شود ، ولی استفاده از اینترنت رایگان خود تهدیدی جدی محسوب می شود که از طریق آن هکرها بدون در اختیار داشتن رمز عبور به راحتی می توانند به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود تا با هوشیاری بیشتری نسبت به استفاده از اینترنت رایگان اقدام کنند تا مجرمان نامرئی به حریم خصوصی شان نفوذ نکنند.
هشدار در خصوص استفاده سرقت اطلاعات
پیش از سفر اطلاعات موجود در گوشی های تلفن همراه خود را در هارد و یا فلش کارت جدا گانه تخلیه کرده و اطلاعات را در جایی امن نگه داری کنند.
بر ضرورت استفاده از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد برای لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه و پرهیز استفاده از رمزهای ساده مانند “۱، ۲، ۳ و غیره؛ a، b، c و غیره؛ سال تولد، تاکید گردد، با این رویکرد در صورت مفقود شدن و یا سرقت این دستگاه ها امکان دسترسی به اطلاعات موجود در آنها برای افراد بسیار سخت می شود.
در ایام نوروز، بخش عمده ای از جرایم، در برداشت غیر مجاز حوزه دستگاه های کارتخوان صورت می گیرد، هنگام خرید، افراد رمز کارت بانکی خود را در اختیار فرد فروشنده قرار ندهند و خود از دستگاه کارتخوان استفاده کنند لذا فروشنده باید دستگاه pos را به گونه ای قرار بدهد که در محل دید خود و خریدار باشد به گونه ای که خریدار قادر باشد رمز خود را وارد کند.
در صورتی که افراد کارت خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند، رمز خود را با صدای بلند اعلام نکنند چرا که در ازدحام جمعیت، امکان سرقت کارت بانکی آنها وجود داشته و با توجه به اینکه رمز قبلا بر ملا شده عملا امکان برداشت غیر مجاز برای سارق فراهم می شود.
هشدار در خصوص فروش تورهاي مسافرتي
یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است؛ در این‌گونه از تبلیغات، افراد ترغیب می‌شوند در ازای پرداخت مبالغی کم، از خدمات مسافرتی با کیفیت بالا برخوردار شوند.
مشکل زمانی مشخص می‌شود که هموطنان در شهرهای مقصد وقتی برای دریافت و اخذ خدمات مسافرتی مراجعه می‌کنند، متوجه این تبلیغات کذب شده و دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند، از همین‌رو به افرادی که قصد مسافرت در ایام تعطیلات نوروز را دارند، توصیه می‌شود خدمات را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند.
هر چقدر بيشتر بدانيد،بيشتر در امنيت خواهيد بود ، منابع آموزشي آنلاين از جمله سايت پليس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه كنيد و همچنين در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمي در فضاي مجازي آن را از طريق نشاني اينترنتي پليس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي اطلاع دهيد.
فرماندهي انتظامي شهرستان كوهدشت – پليس فتا

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.