• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تدابير ويژه نيروي انتظامي كوهدشت براي روز طبيعت

  • کد خبر : 42523
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
تدابير ويژه نيروي انتظامي كوهدشت براي روز طبيعت

به گزارش «کانون سبحان»؛ فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت گفت: تدابير لازم براي امنيت و آرامش مردم در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز و روز طبيعت انديشيده شده و واحدهاي گشتي اين كلانتري ها و يگان امداد و پليس هاي تخصصي در تمامي پارك ها و تفرجگاه هاي سطح شهر، حضوري پررنگ خواهند داشت. سرهنگ “ياراله عبدي” […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت گفت: تدابير لازم براي امنيت و آرامش مردم در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز و روز طبيعت انديشيده شده و واحدهاي گشتي اين كلانتري ها و يگان امداد و پليس هاي تخصصي در تمامي پارك ها و تفرجگاه هاي سطح شهر، حضوري پررنگ خواهند داشت.
سرهنگ “ياراله عبدي” فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت در گفت و گو با اين پايگاه گفت: پليس كوهدشت در آمادگي کامل براي برقراري نظم و امنيت مردم در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز و طبيعت به سر مي برد.
وي از اعمال تدابير ويژه براي اين روز خبر داد و گفت: تمامي واحدهاي گشتي كلانتري ها و يگان امدادو پليس هاي تخصصي اين فرماندهي در روز طبيعت، علاوه بر حضور پررنگ در پارك ها و تفرج گاه هاي سطح شهر و مراقبت از اموال و نواميس مردم با حضور محسوس و نامحسوس در محلات مراقب منازل خالي از سكنه نيز خواهند بود.
سرهنگ “عبدي” خاطرنشان ساخت: بي شک هدف از اجراي اين طرح در روز طبيعت، افزايش ايمني شهروندان عزيز مي باشد كه در اين خصوص از مردم فهيم شهرستان كوهدشت تقاضا مي شود با احترام گذاشتن به قانون و همکاري تنگاتنگ و صميمانه با پليس خاطره خوشي را در اين روز به يادگار بگذارند.
وي با اشاره به اينکه به لحاظ حضور اكثريت مردم در گردشگاه ها و خالي از سكنه بودن منازل گشتهاي ويژه جلوگيري از سرقت فعال خواهند بود ، افزود:خانواده هاي محترم با اقدامات پيشگيرانه، فرصت ارتکاب سرقت را از سارقين سلب نماييد و در موقع ترک منازل خود در اين روز نکات ايمني را مراعات نمايند.
سرهنگ “عبدي” توصيه هايي نيز به مردم كرد و با اشاره به احتمال وقوع بعضي حوادث در اين روز تاكيد كرد : متاسفانه همه ساله مشاهده مي شود كه شهروندان سبزه هاي عيد خود را روي خودرويشان قرار مي دهند كه در هنگام تردد به سطح خيابان افتاده و باعث بروز مشكلاتي در عبور و مرور و همچين وقوع تصادف مي شود كه در اين زمينه ماموران از تردد خودروهاي همراه با سبزه جلوگيري خواهند كرد.
وي افزد: توصيه مي كنيم والدين با مديريت صحيح بر رفتار جوانان و نوجوانان خود آنان را از خطرات و سوانح احتمالي و آسيب هاي اجتماعي در اين روز آگاه كرده و از رها كردن دختربچه هاي خردسالشان با زيور آلات در پارك ها خودداري نمايند زيرا اين كار آنها باعث سوءن استفاده سارقان براي سرقت طلاجات اطفال شما خواهد شد .
فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت يكي از مواردي كه باعث به وجود آمدن حوادث خطرناك در سطح شهر مي شود را سوار شدن تعداد زيادي از اعضاي خانواده در پشت وانت ها و تردد موتورسيكلت ها با چند ترك نشين و همچنين انداختن سبزه در وسط خيابان هاست كه از شهروندان مي خواهيم با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و توجه به مسايل ايمني در تامين امنيت و آرامش شهر خود سهيم شوند و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگيري نمايند، در پايان وي افزاود شهروندان با رعايت نکاتي هرچند ساده مي توانند زمينه هاي وقوع سرقت را از بين برده و فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند .
از جمله اين نکات مي توان به موارد زير اشاره کرد :
۱- منزل خود را به سيستم¬هاي امنيتي هشدار دهنده تجهيز کنيد .
۲- منزل خود را به افراد مطمئن و امين بسپاريد .
۳- از بستگان و آشنايان قابل اعتماد بخواهيد كه بصورت مستمر از منزل شما سركشي نمايند .
۴- طلا، جواهرات، اسناد ، مدارک و وجوهات نقد خود را به صندوق امانات بانك¬ها و يا افراد مورد اطمينان بسپاريد و از حمل آن خودداري کنيد .
۵- از سپردن كليد منزل به افراد غيرمطمئن، شركت‌ها، كارگران وتعميرکاران خودداري نماييد .
۶- توصيه مي¬شود بر روي نورگير و پنجره¬ها به ويژه در طبقات همكف و مسير لوله¬هاي گاز، حفاظ نصب کنيد.
۷- از قفل¬هاي محكم و استاندارد براي درب منزل استفاده نماييد .
۸- جهت روشنايي منازل در شب، از چراغ‌هاي تايمر استفاده کنيد .
۹- در زمان خريد خانه و يا جابه جايي مستاجر، حتماً توپي قفل درب‌هاي ورودي و اصلي را تعويض کنيد
۱۰- ليست مشخصات و جزئيات اموال با ارزش خود را تهيه و همراه داشته باشيد.
۱۱- در هنگام ترك منزل حتماً درب ورودي، درب حياط، پنجره‌هاي مشرف به كوچه و درب مشرف به بالكن را قفل نماييد.
۱۲- در مسافرت‌هاي طولاني، مراتب را به پاسگاه و كلانتري محل سكونت خود اطلاع دهيد .
۱۳- تلفن‌هاي تماس پاسگاه و كلانتري محل را يادداشت نموده و يا به خاطر بسپاريد
۱۴- اگر در يك مجتمع چند واحدي زندگي مي‌كنيد به نحوي برنامه¬ريزي نماييد كه هيچگاه ساختمان به طور کامل خالي از سكنه نباشد .
۱۶- اگر به صورت غيرعادي دسته كليدتان مفقود گرديد‌، سريعاً نسبت به تعويض توپي قفل‌ها اقدام كنيد .
۱۷- از روشن گذاشتن چراغ، راديو و تلويزيون به صورت مستمر خودداري كنيد .
۱۸-با ديده شک به افرادي نگاه کنيد که گل و شيريني در دست دارند و تحت پوشش مهمان به دنبال آدرس مي‌گردند.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود بر سردار عبدی وتمامی پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی کوهدشت آمار سرقت بسیار پایین آمده است اما باید به صفر برسد واین با هشیاری نیروهای انتظامی امکان پذیر است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.