• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اتحاد و وحدت چپ و راست در کوهدشت / به قلم فرود آزادبخت

  • کد خبر : 42526
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
اتحاد و وحدت چپ و راست در کوهدشت / به قلم فرود آزادبخت

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان / فرود آزادبخت: نویسندگان بزرگترین رسالت را بعد از انبیا، امامان و رهبران بر دوش دارند رسالتی که در آن مردم را به بلوغ فکری و صرف نظر از هر گونه منفعتی نسبت به تمام مسائل پیرامون زندگی آگاه می نمایند . گاها دوست داریم در موقع مواجه شدن […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان / فرود آزادبخت: نویسندگان بزرگترین رسالت را بعد از انبیا، امامان و رهبران بر دوش دارند رسالتی که در آن مردم را به بلوغ فکری و صرف نظر از هر گونه منفعتی نسبت به تمام مسائل پیرامون زندگی آگاه می نمایند .
گاها دوست داریم در موقع مواجه شدن با نثرهای ادبی در کنار زیبایی کلام فصاحت و بلاغت را ببینیم اما فصاحت و بلاغت جایگاه خاص و خوانندگان ویژه دارد ما می خواهیم آنچه که از دل برآید را با زبان ساده بر دل بنشانیم و بدور از هر گونه منفعتی و با حقانیت بنویسیم تا همه خود به قضاوت سره از ناسره بپردازند .
می خواهیم خیلی مختصر به جریان چپ و راست در دنیا و ایران و سپس در کوهدشت و عدم رشد نکردن شهرستان و حسادت های خاص و عدم وفاق و همدلی بین سیاسیون و تبدیل این حسادت ها وجبهه ها به وحدت و یگانگی بپردازیم .
چپ / راست از نظر تاریخی ،اصطلاح های جناح چپ، راست ،میانه و دست چپی ها ،دست راستی ها و میانه روها که رایج ترین اصطلاح در تقسیم بندی حزب و گروهها سیاسی در جهان است، از انقلاب کبیر فرانسه به این طرف ،رواج یافته است .
علت این بود که در مجلس ملی فرانسه که پس از انقلاب کبیر تشکیل شده بود ،نمایندگان انقلابی و جمهوری خواه که خواستار تغییرات اساسی ،بنیادین و سریع در جامعه بودند در سمت چپ رئیس مجلس و نمایندگان محافظه کار طرفدار پادشاهی که مخالف تغییرات اساسی در قوانین و مقررات بودند در سمت راست او و نمایندگان میانه رو در وسط مجلس می نشستند .
اصولا جناح بندی ها و تقسیم بندهای موجود در جامعه ایرانی در عرصه ادبیات سیاسی ،تقسیم بندی صوری ،غیر واقعی و مقطعی است و با ادبیات سیاسی جهان سازگاری ندارد چرا که چه بسیار چپ هایی که شعار و رفتار راست دارند و چه بسیار راست هایی که شعار و عملکرد چپ سر می دهند .راست های رادیکال و انقلابی و چپ های محافظه کار! راست چپ نما و چپ راست نما !
شاید پیچیدگی فضای سیاسی جامعه ایرانی حاکمیت فضای عاطفی و احساسی، دینی ،ملی، انقلابی ،مردمی، قومیتی و….سبب بهم ریختن تقسیم بندی مرسوم سیاسی شده است.
عملا این جریانات سیاسی از سال ۶۱ و۶۲ به بعد در ایران آغاز شد جناح :جناح راست سنتی -جناح چپ سنتی -جناح راست مدرن -جناح چپ مدرن اینها جناح هایی بودند که هر کدام با طیف خاصی از افراد و دیدگاه های خاص در حمایت از مجلس و دولت و مردم تشکیل شده و با مرور زمان تغییرات خاصی تا کنون پیدا کردند .
اما قبل از ورود به بحث جناح راست و چپ در کوهدشت بایستی عرض کنم شهرستان کوهدشت با توجه به آثار تاریخی کشف شده قدمت تاریخی آن به هزاره اول پیش از میلاد مسیح می رسد البته نقاشی های میرملاس و غار همیان همه و همه نشان از سابقه تاریخی این سرزمین به دوران پارینه سنگی دارند اما حاصل این همه تاریخ و قدمت چه نتیجه ای باید داشته باشد.
جریان چپ و راست عملا از سال ۶۲ با ریاست آقای. …بر آموزش و پرورش استارت خورد و جناب آقای اسفندیاری و حجت الاسلام قبادی جریان چپ و راست را در کوهدشت کلید زدند و تا کنون نیز با تغییرات خاصی دیده می شود اما….
شهرستان کوهدشت در استان لرستان دارای بالاترین نرخ بیکاری و مهاجرت جوانان به کلان شهرها بوده و در عین حال دارای بهترین فرهیختگان و سیاسیون کشور می باشد که هر کدام در پایتخت بر بلندای برج هایی تعیین کننده امورات خاصی در کشور هستند .
بله از کوهدشت محروم و سیاست زده و جوانانی که هر چند وقت یکبار به دار مجازات بر اثر بیکاری و طمع یک شبه پول دار شدن به دام مواد مخدر گرفتار می شوند و دخترانی که در پانسیون های خوابگاهی سالیان سال بدور از خانواده با  پایین ترین حقوق و دستمزد شاغل هستند و جوانان برومندی که شهره ی پایتخت نشینان هستند که به تنهایی طبقات برج ها را با بر دوش کشیدن یخچال های ساید بای ساید و..پله ها را پایین و بالا می کنند و کارگرانی که در میادین پایتخت چشمان شان نظاره گر هر خودرو و عابری می باشد که خوشحال آنان را برای یک روز کار به منزل ببرند و با کمال خوشحالی در پی اش می دوند و خدا را شاکر هستند که در پایان روز مبلغی کاسب می شوند ، یا هر روز صبح در مترو تهران صدای دست فروش هایی را که لهجه شیرین آنان گویای قرابت و نسبتی دیرین با شماست اما ندانسته و از سر فقر محکوم به هر نوع بی احترامی از سوی مسافران هستند و گاه دادی یا فریادی برسرشان می کشند اما غافل از آنکه مردان سرزمین ما در پی لقمه ای نان حلال برای خانواده ای که ۶۰۰ کیلومتر آن طرف تر چشم را نظاره دیدار پدر کرده اند و پدر شب را با تمام کمر درد و پا درد با هزار مسکن به صبح می رساند ،یا کشاورزانی که در پی نداشتن هزینه های کشت و نبود آب یا زمین را می فروشند یا اجاره می دهند ،یا خانواده هایی که نان را از نانوایی نسیه می گیرند و دامدرانی که دام هایشان در پی نداشتن علوفه و دارو فروخته و آلان بیکار شده اند و….
اگر بخواهیم بحث را از سیاست چپ و راست به سمت معضلات و مشکلات شهرستان کوهدشت و مهاجرت جوانانش و حاشیه نشینی در کلان شهرها ببریم به ناچار باید کتابی را به رشته تحریر در آوریم اما روی صحبت ما و سیاسیون می باشد که تعداد انگشت شماری دارند و یکدفعه در پی سیاست های کلان چپ و راست کشور در ایام نزدیک به انتخابات از راه می رسند و مردم مظلوم را با ناآگاهی آنان فریب داده و در پی احساسی کردن آنان در پی منافع خود می باشند کوهدشت در طی ۳۷ سال انقلاب اسلامی با تقدیم بهترین شهدا و رزمندگان از چرخه رشد کشور با وجود این همه فرهیخته و تحصیلکرده عقب مانده و کافی است با ذره ای دقت به زندگی این سیاسیون و فرهیختگان و زندگی مردم فرق رشد نکردن وضعیت اقتصادی مردم و شهرستان رو ببینیم.
در حالیکه همه این عزیزان سیاسی و فرهیخته برادران و اقوام نسبی ما هستند اما در بعد منافع سیاسی که با آنان مواجه می شویم آنچنان تیغ را برای گردن زدن آنان بدست می گیریم که گویی دشمنی  دیرین داریم .
از جمله این سیاسیون حاج اسماعیل دوستی متولد ۱۳۳۷ در روستای داود رشید شهرستان کوهدشت می باشد که دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و در کارنامه خود خدماتی از جمله :سپاه ،جهادسازندگی، بخشدار طرهان ،شهردار کوهدشت، شهردار الیگودرز،شهردار خرم آباد، فرماندار دلفان ،مدیر کل برنامه ریزی و مالی و اداری استانداری لرستان ،نماینده مردم کوهدشت در مجلس پنجم و مشاور وزیر کشور و استاندار کهکیلویه و بویراحمد  و. ..را دارد .
همه انسان ها همیشه معایب و محاسنی داشته و بی شک هیچ کدام معصوم نبوده و هر کدام در بین موافقان و مخالفان دارای ارزش و منزلت خاصی هستند پس همیشه باید با شناخت کامل و بدور از هرگونه تعصبی در مورد افراد فرهیخته صحبت کنیم چرا که اینها سرمایه زادگاه خود می باشند .
از دید دوستان سیاسی خدمات آقای دوستی در دوران نمایندگی و حجت‌الاسلام قبادی شایان تقدیر می باشد نه اینکه خدای ناکرده زحمات سایر عزیزان نماینده رو نادیده بگیریم.
دوستان سیاسی و عزیزان همشهری وضعیت امروز کوهدشت بسیار اسفناک بوده و اگر بعنوان یک فرد عادی در بین مردم زندگی کنید شاهد فلاکت زندگی مردم خواهید بود عصر سیاسی بودن تمام شده مردم کوهدشت حامی می خواهند امروز بیشتر از هر زمانی ما به مسئولینی نیاز داریم که بدور از هرگونه نگرش و اندیشه سیاسی و قومیت گرایی جوانان بیکار شما را  مشغول کنند یا شهرستان فلاکت زده کوهدشت را رونق ببخشند و به سمت توسعه و عمران ببرند .
تمام جوانان ما در اکثر نقاط ایران بعنوان دانشجو مشغول بوده در کنار مشکلات خاص دوری از خانواده با بدنامی کوهدشت مواجه بوده و همیشه حسرت عدم رشد و ترقی شهرستان کوهدشت را در مقایسه با تمام شهرها می ببینند و….
ساکنان سرزمین کوهدشت در طول تاریخ خصایص اخلاقی نیکوی در بین تمام اقوام داشته اند و این خصایص نیکو امروزه باعث مباهات ما شده اما متاسفانه تبدیل به حسادت های خاصی بین دوستان سیاسی شده است.
در بین اقوام آذری زبان و به قول معروف ترک ها تمامی تلاش خود را برای خدمت به همشهریان و همزبانان خود به کار برده و به محض مواجه با هر ترک زبانی صرف نظر از استان وی سریعا به گویش آذری به تکلم می پردازند و تمام مشکلات هم را حل می کنند بارها به وضوح دیده ام که چگونه علیرغم دشمنی بین آنها برای حل مشکلات هم تلاش نموده اند اما در بین ما مردمان لر و لک متاسفانه اخیرا حسادت جای مهمان نوازی ها و کمک ها را گرفته و همه در پی ضربه زدن هستند و نتیجه ای جز تخریب همه ما نخواهد داشت .
در سال گذشته همه شاهد کمک سه میلیاردی ماشین آلات راهسازی و پانصد میلیونی سطل های زباله و ساخت چهار مدرسه و اخذ مجوز و کمک برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان در پارک مرحوم دلیجانی بوده ایم و….
به نظر شما جناب آقای دوستی مجبور بودند یا به سرزمین مادری علاقه وافری داشتند قاعدتا عشق به سرزمین مادری باعث این خدمات ارزنده شده است اگر سایر عزیزان سیاسی نیز هر کدام بیایند و قدمی اینچنین بردارند شاهد رونق و آبادانی شهرستان کوهدشت خواهیم بود .
چند روز پیش در خدمت یکی از فرهیختگان شهرستان بودم که تعدادی از دوستان خارجی از کشور اسپانیا و تعدادی از دوستان همدانی رو برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به شهرستان کوهدشت دعوت کرده بود اما از قضاوت دوستان سیاسی بسیار رنجور و ناراحت بود که فردا باید آماج حملات آنان برای تخریب وی قرار گیرد و خیلی از جو مسموم شهرستان ناراحت بود به یقین هر کدام از شما دوستان سیاسی فرهیخته با این نگرش مواجه شده اید خوب چرا باید ما در راه هم سنگ اندازی کنیم چرا نباید به خاطر منافع شهرستان از منافع شخصی خود بگذریم
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش می باشد و تمامی کاندیداها در تلاش هستند که به هر قیمتی آرای بیشتری بدست آورده و برنامه بهتری ارائه دهند اما متاسفانه درصد بسیار اندکی در پی اختلاف افکنی بین دوستان برای تخریب کاندیدا های خاصی می شوند
که این حرکتی بسیار زشت و ناجوانمردانه است .
امروز شاهد حضور یک همشهری برای ورود دوباره به شورای اسلامی شهر تهران هستیم بودن یا نبودن وی قاعدتا صرف نظر از افراد برای شهرستان حائز اهمیت می باشد ما باید بقدری تعصب و ملی گرایی داشته باشیم که این نفر مجددا وارد شورای اسلامی شهر تهران شود چون ورود دوباره حاج اسماعیل دوستی یعنی حضور دوباره یک همشهری در خیابان بهشت تهران و این یعنی افتخاری برای کوهدشت و…
حضور جوانان تحصیل کرده در ساختمان  میرداماد و خیابان بهشت برای رایزنی توسط جناب دوستی و حضور افراد مستحق برای اخذ کمک نشان از این دارد که وی به همه کوهدشتی ها اختصاص دارد .
الان باید برای توسعه و عمران شهرستان کوهدشت از وجود عزیزانی چون حجت الاسلام عباسی فر ،حجت الاسلام قبادی، علی امامی راد ،اسفندیاری ،اسماعیل دوستی،الهیار ملکشاهی، محمد آزادبخت، فرج الله مومنی، سوری، حیدری ،کرم رضا پیریایی، اردشیر گراوند، محمد احسان تقی زاده ،جعفر محمد زاده ،علی کورانی فرد و خیلی از عزیزان دیگر که الان حضور ذهن ندارم استفاده نمود ما به همه شما عزیزان نیاز داریم چون رشد و توسعه طرهان بزرگ به تک تک شما نیاز دارد و همه شما باید در سایه وحدت و همدلی با تدوین سند چشم‌اندازی برای رشد و ترقی کوهدشت تلاش کنید مردم ما امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت و دوستی شماها نیاز دارند هیچ وقت با کینه توزی و حسادت و تخریب خود را در نظر مردم بد جلوه ندهید چون شماها بزرگان این شهر هستید امروز باید همه شما کمک کنید تا همشهریان خود وارد عرصه های مختلف و کلان کشور شوند تا خروجی آن رشد شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد پس بیاییم با هم سوگند وحدت و یکدلی رو برای پیشرفت طرهان بزرگ ببندیم و برای همیشه با کینه و بخل و حسادت خداحافظی کنیم تا در نظر آیندگان به نیکی از ما یاد کنند .
ومن الله التوفیق
فرود آزادبخت

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درخانه اگرکس است یک حرف بس است حرف حساب جواب ندارد ازکوزه همان برون تراود که دراوست دست شمادردنکندبرادرعزیزحق همین است ولی آیا گوش شنوایی هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.