• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

هشدار ايمني فرماندهي انتظامي كوهدشت در خصوص روز طبيعت

  • کد خبر : 42541
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
هشدار ايمني فرماندهي انتظامي كوهدشت در خصوص روز طبيعت

به گزارش «کانون سبحان» سرهنگ عبدی فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت گفت: با عنايت به اعلام سازمان هواشناسي كشور به بارش باران در روز طبيعت و احتمال وقوع سيل و آبگرفتگي معابر شهروندان از قرار گرفتن در كنار مسير رودخانه ها و آبراهها اجتناب نمايند سرهنگ “ياراله عبدي” فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت خاطر نشان كرد: با […]

به گزارش «کانون سبحان» سرهنگ عبدی فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت گفت: با عنايت به اعلام سازمان هواشناسي كشور به بارش باران در روز طبيعت و احتمال وقوع سيل و آبگرفتگي معابر شهروندان از قرار گرفتن در كنار مسير رودخانه ها و آبراهها اجتناب نمايند

سرهنگ “ياراله عبدي” فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت خاطر نشان كرد: با توجه به احتمال وقوع سيل و آبگرفتگي معابر در روز طبيعت شهروندان حتي الامكان روزهاي ديگري را براي تفريح و ورود به طبيعت انتخاب نمايند.

سرهنگ “عبدي” افزود: برای پيشگيري از بروز حوادث احتمالی در روز طبیعت بهتر است شهروندان موارد زیر را رعایت کنند:* چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه ها و نهرهای پرآب را دارید حتما به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.
*وسايل نقليه و محل سكناي خود را در كنار جاده هاي اصلي قرار دهيد تا در صورت بروز طوفان شهروندان گرفتار سيل نگردند.
*از قرار گرفتن در مسير آبراهها و مسيرهاي كه امكان گرفتاري در مواقع بحران را دارند اجتناب نماييد.
* هنگام وقوع صاعقه های پی در پی و شدید خود را به محل امن رسانده و توقف کنید و اگر داخل خودرو هستید باقی ماندن در آن ایمن تر از خارج شدن است.
* محل امن جایی است که نزدیک لوله های آب، دکل برق و اسکلت فلزی و دودکش های فلزی، پست فشار قوی برق، سیم خاردار و تک درخت یا در ارتفاعات نباشید و دور از این مکانها قرار گیرید.
* از روشن کردن آتش در زیر دکل های فشار قوی برق خودداری کنید زیرا عدم رعایت این مورد می تواند منجر به وقوع فاجعه بزرگی شود.
* مواظب چاه های روبازی که در مكان هاي تفريحي وجود دارد، باشید.
* از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کنید.
* در صورت وقوع حریق در جنگل‌ها، بوستان‌ها و باغ‌ها بهترین روش استفاده از خاموش‌کننده دستی و در صورت نبود، پاشیدن خاک بر روی آتش و خفه کردن آن و همچنین اطفا به وسیله آب است. همچنین در این شرایط باید با حفظ خونسردی، کودکان و افراد مسن را به محل امن انتقال داد و با استفاده از امکانات موجود حداکثر تلاش برای اطفای حریق را به عمل آورد اما در صورت گسترده بودن حریق باید سریعا نگهبانان و ماموران حفاظت از جنگل‌ یا آتش‌نشانی را در جریان قرار داده و با آنان همکاری کرد.

*شماره تلفن‎های حوزه انتظامی، ایستگاه آتش نشانی و امداد و نجات و سایر شماره تلفن‎های مربوط به سازمان‎های امدادی و خدماتی هم‌چون آب و فاضلاب، برق و گاز را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید سریعا با این مراکز تماس بگیرید

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.