• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

الهیار ملکشاهی: وزیر حج عربستان سلامت و امنیت حجاج ایرانی را تضمین کرده‌است .

  • کد خبر : 43213
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
الهیار ملکشاهی: وزیر حج عربستان سلامت و امنیت حجاج ایرانی را تضمین کرده‌است .

به گزارش «کانون سبحان»؛ الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وجوب حج باعث شد جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای برگزاری مجدد آن کند، گفت: باید شرایط برای انجام این فریضه فراهم می شد لذا به درخواست عربستان بعد از وقوع حادثه منا و سقوط جرثقیل […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وجوب حج باعث شد جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای برگزاری مجدد آن کند، گفت: باید شرایط برای انجام این فریضه فراهم می شد لذا به درخواست عربستان بعد از وقوع حادثه منا و سقوط جرثقیل وارد مذاکره شدیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نتیجه مذاکرات تشریح کرد: سرانجام قرار شد تمتع با حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی برگزار شود و حجت الاسلام قاضی عسگر نیز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی متن صبحت های وزیر حج عربستان را قرائت کرد که امنیت و سلامت زوار ایرانی را تضمین کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری حج عمره نیز بعد از برگزاری تمتع و بررسی وضعیت امنیتی عربستان پیگیری می شود، عنوان کرد: اولویت جمهوری اسلامی برگزاری حج تمتع بود که مذاکرات صورت گرفته در این خصوص با عربستان نیز مثبت و مفید ارزیابی می شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسائل مربوط به حادثه سقوط جرثقیل حل شد اما فاجعه منا همچنان در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی دراین خصوص برگزار شده که مجلس نیز به عنوان یکی از نهادهای پیگیر بوده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است و جلسات ادامه دارد./

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=43213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. این به شما چه ربطی داره آقای……

  2. سلام . عربستان خیلی زرنگه اون با این کارهاش خاست حقوق ایرانیان رو پایمال کنه و تونست این مهم رو انجام بده . ما خودمون باید حج رو تحریم کنیم . و کمپيني به راه بیاندازیم تا دیگران نیز شرکت نکنند . مثل ریس جمهور نیجریه که یه کعبه ساخت و از مردم خاست که بزن اونجا حج رو انجام بدن .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.