• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تعطیلی مدارس و ادارات لرستان و اجبار کردن دانش آموزان برای استقبال از روحانی+ عکس

  • کد خبر : 43879
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۲۲
تعطیلی مدارس و ادارات لرستان و اجبار کردن دانش آموزان برای استقبال از روحانی+ عکس

سخنرانی امروز حسن روحانی با تعطیلی مدارس و ادارات لرستان و اعزام دانش آموزان و کارکنان به محل سخنرانی تخلف آشکار انتخاباتی کارگزاران دولتی در این استان بود.

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از تسنیم؛ امروز حسن روحانی در رأس هیئتی برای دومین بار از زمان تصدی کرسی ریاست جمهوری یازدهم به استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد سفر کرد اما سفر او این بار تبلیغاتی بوده و به‌منظور سخنرانی در اجتماع شهروندان لرستانی انجام شد.

تعطیلی مدارس و اجبار دانش آموزان برای حضور در مراسم سخنرانی!!

آنچه از سراسر استان لرستان به گوش می‌رسد این است که بسیاری از مدارس امروز تعطیل‌شده و دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی آن‌هم در شرایطی که پایان‌ترم سال تحصیلی و آغاز امتحانات است برای استقبال از کاروان حسن روحانی و حضور در اجتماع سخنرانی وی به محل سخنرانی اعزام‌شدند البته نه با خواست خود که با اجبار مدیران آموزش‌وپرورش استانی و شهرستانی که البته این اجبار صدای والدین دانش آموزان را هم درآورده که دانش‌آموزی که هنوز هم به سن قانونی برای رأی دادن نرسیده چه لزومی دارد در میتینگ‌های سخنرانی کاندیدی آن‌هم به‌اجبار حضور یابد.

این حضور اجباری دانش‌آموزان به گونه‌ای بود که  برخی از آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مطرح کردند مدیران مدرسه اجبار کردند که حتماً باید در این مراسم حضور پیدا کنیم و اگر نیاییم برخورد می شود!

از سویی بسیاری از دهیاران روستاهای مختلف استان طی اقدامی هماهنگ از صبح امروز با اتوبوس‌ و مینی بوس هایی به خرم‌آباد و محل برگزاری سخنرانی واردشدند تا در این اجتماع به دستور مدیران استانی حضور یابند. آری امروز از سراسر استان لرستان اتوبوس اتوبوس و مینی‌بوس مینی‌بوس از مردم را به حضور آورده بودند تا در این برنامه باشند.

سوی دیگر ماجرا وقتی تأمل‌برانگیزتر می‌شود که متأسفانه برخی مدیران دولتی با استفاده از امکانات دولتی اقدام به کرایه اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل کارکنان خود به محل سخنرانی کردند و این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اعزامی از همان ساعات نخستین امروز صبح از ورودی‌های خرم‌آباد به سمت داخل شهر قابل‌رؤیت بودند که حامل کارگزاران و کارمندان دولتی از سراسر استان لرستان بودند.

لشگر کشی مدیران دولتی به سمت خرم‌آباد و تعطیلی ادارات

البته نباید نادیده گرفت که لشگر کشی مدیران دولتی به سمت خرم‌آباد در ساعت اداری امروز و با تعطیل و یا نیمه تعطیل کردن برخی ادارات رخ‌داده که خود تخلفی آشکار در امر انتخابات است چه اینکه اگر این سفر حسن روحانی جنبه تبلیغاتی دارد نیازی به این‌همه استقبال کارگزاران دولتی و استفاده از امکانات ادارات و بسیج همه کارکنان خود نیستند که اگر می‌خواهند میهمان‌نوازی لرستانی‌ها را نشان دهند پس چرا تاکنون از دو نامزد دیگری که به این شهرستان سفر تبلیغاتی داشتند چنین استقبالی انجام ندادند و تماماً حضور مردم پای سخنرانی‌های آن‌ها بود؟

البته جای سؤال از مسئولان لرستانی است که چرا چند روز است برای استقبال از یک نامزد انتخابات این‌چنین دست و پای خود را گم‌کرده و تدارک اجباری دیده‌اند که برای شرکت در یک سخنرانی تبلیغاتی ادارات و کار خود را تعطیل کرده و کار تبلیغاتی انجام می‌دهند؟ آیا این اقدامات از قبل هماهنگ شده بود و یا اینکه کارگزاران دولتی در استان لرستان بیش‌ازحد معمول شیفته قدرت و چسبیدن به صندلی‌های خود شده‌اند که به هر قیمتی می‌خواهند آن را با طرفداری از دولت متبوع خود حفظ کنند؟

کرایه اتوبوس با هزینه دولتی!

این تخلف آشکار برخی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و آموزش‌وپرورش استان لرستان در اجبار کارکنان و زیرمجموعه خود برای استقبال و حضور در سخنرانی روحانی علاوه بر اینکه تخلف آشکار در امر انتخابات به دلیل دخالت و جانب‌داری مجریان انتخاباتی در تبلیغات نامزدی خاص است تناقض دیگری از گفتار و رفتار رئیس‌جمهور روحانی در کنایه به رقبای خود برای جمع‌آوری مردم با اتوبوس آن‌هم به خرج بیت‌المال از شهرهای اطراف است.

البته رسانه‌های حامی دولت و اصلاحات نیز در این لشکرکشی خیابانی بیکار ننشسته و دست‌به‌قلم شده‌اند تا این حضور “اجباری” را حماسه پرشور و شعف مردم لرستان در حمایت از دولت تدبیر و امید بخوانند حال‌آنکه استقبال سرد مردم لرستان از تنها سفر استانی رئیس‌جمهور روحانی به شهرستان خرم‌آباد در سال 93 گویای این مطلب است که لرستانی‌ها دلِ خوشی از این دولت ندارند و این‌ها تماماً صحنه‌سازی‌های تبلیغاتی است که طرفداران این تفکر را برای مطالعه بیشتر به حافظه تاریخی این مردم ارجاع می‌دهیم.

نکته قابل توجه دیگر در این مراسم حضور مردم نامه به دستی بود که سعی میکردند هر طور شده نامه خود را به هیئت همراه رئیس جمهور برسانند اما حاضران در مراسم سخنرانی اجازه نزدیک شدن مردم به محل سخنرانی روحانی را ندادند و برخی از نامه‌هایی هم که دریافت شد پس از پایان سخنرانی در گوش و کنار رها شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=43879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.