• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات ریکا مرز بین کوهدشت و پلدختر

  • کد خبر : 44456
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات ریکا مرز بین کوهدشت و پلدختر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات ریکا واقع در حدفاصل کوهدشت و این شهرستان طعمه حریق شد

به گزارش «کانون سبحان»شهرام میررضایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر، اظهار داشت: آتش‌سوزی در حوالی چشمه بی‌ثمر منطقه لکی کوهدشت حدفاصل منطقه بن لار و گلم کبود از توابع شهرستان پلدختر عصر روز جمعه 19 خردادماه جاری اتفاق افتاد.

 وی افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر به محض اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی به محل اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: این نیروها موفق شدند با توجه به کمبود امکانات اطفای حریق و سخت گذر منطقه و گرمای زیاد پس از گذشت حدود 40 ساعت در نهایت ساعت 5 بامداد یکشنبه (امروز) آن را مهار کنند.

میررضایی افزود: این آتش‌سوزی که ابتدا از منطقه شهرستان کوهددشت آغاز شده بود به دلیل وزش باد شدید به محدوده شهرستان پلدختر سرایت و گسترش یافت که با تلاش طاقت فرسا و همکاری نیروهای اداره منابع طبیعی، مردم منطقه و سایر دوستداران طبیعت از گسترش بیشتر آن به جنگل‌ها و مراتع دیگر شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

 وی گفت: با وجود مهار آتش‌سوزی اما به دلیل شعله ور شدن کنده‌های به جا مانده از آتش هم اکنون نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان به حالت آماده‌باش در محل حضور دارند تا در صورت  وقوع احتمالی ،عملیات اطفا حریق را آغاز کنند .

میررضایی افزود: با توجه به دخالت عامل انسانی در بروز آتش سوزی‌ها از مردم به ویژه کشاورزان می‌خواهیم که از برافروختن آتش و یا آتش زدن در جوار درختان جنگلی و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند.

وی با بیان این که تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این آتش‌سوزی ادامه دارد، گفت: برای تعیین خسارات ناشی از این آتش‌سوزی کارشناسانی به منطقه اعزام شدند که در حال بررسی و ارزیابی خسارت وارده به منطقه هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی پلدختر ضمن تقدیر از تلاش بی‌وقفه مردم مناطق بن لار و زیودار بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر، افزود: آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری از این گونه حوادث و همکاری جهت اطفای حریق در بین مردم امری لازم و ضروری و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/85016

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=44456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.