• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

امام خامنه‌ای : به آمریکا اعتماد نکنید/ باید از ورود نیروهای آمریکایی به عراق جلوگیری کرد

  • کد خبر : 44713
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۵۵
امام خامنه‌ای : به آمریکا اعتماد نکنید/ باید از ورود نیروهای آمریکایی به عراق جلوگیری کرد

نخست‌وزیر عراق عصر امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. امام خامنه‌ای در این دیدار خطاب به العبادی تأکید کردند: به هیچ وجه به امریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.

به گزارش «کانون سبحان»؛ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از وحدت و انسجام همه جریانهای سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل امریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.

ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.

رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت امریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت امریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به هیچ وجه به امریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.

ایشان، بروز اختلاف و دو دستگی در عراق را فرصت مورد نظر امریکا برای ضربه زدن خواندند و گفتند: نباید این فرصت به آنها داده شود ضمن آنکه باید از ورود نیروهای امریکایی به عراق به بهانه آموزش و مسائل دیگر جلوگیری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مخالفت امریکایی‌ها با داعش واقعی نیست، خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمایل دارند یک داعشی که در مشت آنها باشد، در عراق باقی بماند.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.

ایشان بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه، با برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی برای جدایی یک بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به این موضوع را مخالفان استقلال و هویت عراق می داند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به «غنای مادی، انسانی و تاریخی عراق» تأکید کردند: عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند و حق چنین کشوری، ایستادن بر روی پای خود و مقابله قدرتمندانه با کسانی است که به دنبال برخورد با عراق هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز امیدواری برای فائق آمدن دولت عراق بر مشکلات و آرزوی فردایی بهتر برای ملت عراق، افزودند: دولت عراق باید از همه جهت تقویت شود و وظیفه همه جریانهای سیاسی و مذهبی در عراق حمایت از دولت مستقر است.

ایشان درخصوص روابط دو جانبه ایران و عراق نیز با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف گفتند: باید از برخی مشکلات اداری موجود در راه گسترش روابط عبور کرد و سطح همکاریها را تا آنجا که ممکن است ارتقاء داد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، هدف از دیدار خود را گفتگو برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: امروز عراق در مقابله با داعش منسجم و متحد است و همه جریانهای سیاسی و مذهبی بر لزوم استمرار مبارزه با داعش تا ریشه کنی آن متفق القول هستند.

وی نابودی داعش را امکان پذیر خواند و با تأکید بر لزوم استمرار حمایتهای ایران، افزود: ما به کمک و مساعدتهای جمهوری اسلامی ایران در مرحله مبارزه با داعش و همچنین در مرحله پس از داعش که مرحله ثبات و آرامش و سازندگی است، نیازمندیم.

نخست وزیر عراق به ریشه های تاریخی فرهنگی و اجتماعی روابط دو ملت ایران و عراق اشاره و تأکید کردند: ما به دنبال گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها از جمله افزایش خدمات رسانی برای سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات هستیم و خدمت به زوار ایرانی را افتخار خود می دانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=44713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.