• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کوهدشت جوان ترین شهر و بروجرد پیرترین شهر استان لرستان

  • کد خبر : 44716
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۰۱
کوهدشت جوان ترین شهر و بروجرد پیرترین شهر استان لرستان

به گزارش «کانون سبحان»؛ مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: طی پنج سال گذشته جمعیت سالمند لرستان به اندازه 45 سال گذشته افزایش یافت. وی ادامه داد: براساس سرشماری سال گذشته شهرستان بروجرد پیرترین و شهرستان کوهدشت جوان‌ترین شهرهای استان شناخته شدند. اسدالله حیدری در جلسه شورای ساماندهی سالمندان خاطرنشان ساخت: جمعیت لرستان براساس سرشماری […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: طی پنج سال گذشته جمعیت سالمند لرستان به اندازه 45 سال گذشته افزایش یافت. وی ادامه داد: براساس سرشماری سال گذشته شهرستان بروجرد پیرترین و شهرستان کوهدشت جوان‌ترین شهرهای استان شناخته شدند.

اسدالله حیدری در جلسه شورای ساماندهی سالمندان خاطرنشان ساخت: جمعیت لرستان براساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 760 هزار و 649 نفر است، که از این تعداد 179 هزار و 465 نفر سالمند هستند که 10 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این مطلب که بهزیستی لرستان به 70 هزار سالمند در سطح استان خدمات ارائه می‌دهد، میزان سن ناامیدی در مردان را نسبت به زنان در استان پایین عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سن امید به زندگی در جهان و کشورهای توسعه یافته 80 سال می‌باشد و این عدد در کشور 73 و در مردان لرستان 71 سال و زنان 73 سال است.
وی با اعلام اینکه 5 مرکز روزانه و یک مرکز ویزیت در منزل برای سالمندان در نظر گرفته شده است، با تأکید بر احداث خانه امید سالمندان در استان، گفت: 800 میلیون تومان برای احداث این خانه‌ها در استان تخصیص داده‌ایم.
اما زمین مورد نیاز برای احداث این ساختمان‌ها از طرف شهرداری‌های خرم‌آباد و بروجرد تعیین نشده است./منبع:کیهان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=44716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.