• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

سردار کشکولی:رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم هستند.

  • کد خبر : 45164
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
سردار کشکولی:رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: دشمنان نظام، دشمنان پست و خبیثی هستند که از طریق ماهواره، سایت­‌های اینترنتی و شبکه­‌های اجتماعی از هیچ تلاشی در راستای تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی دریغ نمی­‌کنند.

به گزارش «کانون سبحان»، مرتضی کشکولی در دیدار صمیمی با تحریریه خبرگزاری فارس لرستان،بر ضرورت توجه به عفاف و حجاب در جامعه تاکید نمود و  اظهار کرد: عفاف بخشی از آداب دینی است و فرد مودب به آداب دینی عفیف است.

وی افزود: حجاب بخشی از عفاف است و تمام آن نیست، و در حقیقت عفت یک رفتار بوده و این رفتار زن و مرد نمی‌­شناسد و از طرف همه باید مورد توجه باشد، چنانکه که در قرآن کریم آیاتی صراحتا مبنی بر رعایت عفاف و حجاب آورده شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه افرادی که برنامه دینی را در زندگی خود پیاده می­‌کنند در زمینه عفاف و حجاب مشکلی ندارند، افزود: یا نبایست به دین تن داد و یا باید همه­ شئونات آن را ملکه ذهن و رفتار کرد.

کشکولی با بیان اینکه بی‌حجابی جایی در خانواده‌های حزب اللهی جامعه ندارد،ادامه داد:امروز در جامعه می‌بینیم که در خانواده­‌های مذهبی برنامه و حدود دینی اجرا شده و مشکل بی‌­حجابی دیده نمی­‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همواره کسانی هستند که خیلی پایبندی محکمی به دین نداشته و با نقض قوانین و حدود اسلامی سبب بی­‌حجابی و بد حجابی در خانواده و جامعه می‌شوند که این در همه دنیا وجود دارد اما خوشبختانه وضعیت حجاب در همه خانواده‌های حزب‌ اللهی خوب است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید به اینکه فرهنگ حجاب ابتدا باید از خانواده شکل بگیرد، تصریح کرد:ملت ما ملتی عفیف و پاکدامن است لیکن در جامعه دینی باید با کارهای ایجابی از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، مدارس و دانشگاه‌ها به ترویج فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی پرداخت.

وی اذعان داشت: دشمنان نظام، دشمنان پست و خبیثی هستند که از طریق ماهواره، سایت­‌های اینترنتی و شبکه­‌های اجتماعی از هیچ تلاشی در زمینه کاهش فرهنگ عفاف و حجاب و تضعیف آن در جوامع اسلامی دریغ نمی­‌کنند.

کشکولی در خصوص برنامه‌های سپاه استان در راستای حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: سپاه پاسداران همواره حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌ها است و لذا سعی بر پیاده نمودن برنامه‌های دینی از طریق کارهای ایجابی و خدا محوری دارد و برنامه‌های فرهنگی در این راستا انجام می‌دهد.

وی بصیرت افزایی را از راهکاری مهم در حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برشمرد و افزود:رسانه‌ها در این راستا نقش مهمی دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان بر نقش مهم رسانه‌های انقلابی و ارزشی چون خبرگزاری فارس در این راستا تاکید نمود و عنوان کرد:رسانه‌های انقلابی موظف به تقویت نیروهای موافق و اصلاح رفتار نیروهای مخالف هستند.

وی ادامه داد:جهت گیری خبرگزاری فارس جهت گیری انقلابی است و انتظار می‌رود همواره بدون حاشیه و فراز و نشیب در مسیر انجام کار متعهدانه و با کیفیت قدم بردارد.

این مسئول تصریح کرد: در جنگ نرم و جنگ فرهنگی، رسانه یک خط مقدم است و یک رسانه ارزشی باید با وجود حفظ ایدئولوژی خاص خود، سعی در جلب اعتماد تمامی مردم با همه­ سلایق را داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: رسانه جناحی، رسانه‌ای منصف نیست و لذا دعواهای جناحی را در رسانه­‌ها باید دعوای انقلابیون و ضد انقلابیون دانست، و در حقیقت رسانه باید سرسپرده به انقلاب باشد چرا که انقلاب برای مردم است.

کشکولی بر رعایت خط قرمزها در همه رسانه‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: خطوط قرمز گاهی دینی است و همه افراد ملزم به رعایت حدود آن هستند، لذا رسانه ضمن اینکه خود نباید از این خطوط عبور کند، بلکه در جهت توانمند سازی و آگاه بخشی به مردم  نیز باید گام بردارد.

وی اظهار کرد: عفت عمومی یک خط قرمز است و لذا گاهی با یک طنز، یک نمایش تئاتر، یک شعر ویک  تمثیل عفت عمومی جریحه‌دار می‌شود،و  هر کسی به هر بهانه­‌ای بخواهد وحدت ملی را خدشه دار کند از خط قرمز تجاوز کرده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص نقش رسانه‌ها در حفظ وحدت ملی گفت: رسانه به دلیل برد جهانی و قدرت رسانه‌ای خود با یک قلم و یک خبر قادر به حفظ و انسجام وحدت ملی است.

این مسئول تصریح کرد:  از آنجا که دشمنان ما رسانه­‌های بزرگ دنیا را در اختیار دارند و از قدرت رسانه­‌ای در جهت بهتر نشان دادن خود استفاده می‌­کنند، بنابراین رسانه­‌های داخلی نباید هرگز ضعف نشاند دهند.

کشکولی گفت: اگر تذکری نیاز بود رسانه باید با بصیرت و دلسوزی برای مردم و انقلاب آن را به مسوول گوشزد کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=45164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.