• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اول پیاله و بدمستی؛ صدور بخشنامه برای حذف نیروهای حق التدریس!

  • کد خبر : 45417
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱:۵۲
اول پیاله و بدمستی؛ صدور بخشنامه برای حذف نیروهای حق التدریس!

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان؛/حسین ناصری:چند روز پیش در یک نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از وجود ۵۷۹ نیروی مازاد در آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌های لرستان خبر داد و این خبر را وقتی رسانه ای کرد که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم. خدانظر دریکوند در این نشست خبری از نقشه حذف نیروهای […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان؛/حسین ناصری:چند روز پیش در یک نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از وجود ۵۷۹ نیروی مازاد در آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌های لرستان خبر داد و این خبر را وقتی رسانه ای کرد که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم.

خدانظر دریکوند در این نشست خبری از نقشه حذف نیروهای حق التدریس پرده برداشت و اظهار داشت که مقرر شده تا مدیران و معاونین مدارس از ۲ تا ۶ ساعت به تناسب تعداد ساعات هر درس در هفته به تدریس در رشته شغلی خود بپردازند.

آن چه از گفته های مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به ذهن متبادر می شود آن است که این سیاست کلان وزارت آموزش و پرورش می باشد که با تفویض اختیار به ادارات کل استان ها بنا  دارند هجمه نیروهای اخراج شده را به نوعی از روی دوش دولت تدبیر و امید بر دارند.

وقتی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بهانه بهره برداری از نیروی انسانی زوایای این قضیه را باز می کند، آدم تعجب می کند چرا بعضی ها با شعارهای شیک و فانتزی در قالب تدبیر و امید و عقلانیت! به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند! چرا در طول همین چند سال آموزش و پرورش لرستان هزاران نفر نیروی جدید در قالب های مختلف استخدام می کند و از طرفی دیگر به دنبال حذف نیروهایی است که سالیان طلایی عمر خود را با کمترین حقوق در آموزش و پرورش سپری کردند؟! آیا به نظر این حضرات، نیروهای حق التدریس که قبلاً نیز چند سال نیز به عنوان شرکتی انجام وظیفه کرده اند، به اندازه نیروهای صفر کیلومتر جدید الاستخدام کارآیی ندارند؟! آیا به جای حذف این نیروها بهتر نیست که با گذاشتن دوره های آموزشی ضمن خدمت از نیروهای حق التدریس استفاده شود؟ آیا دولت بهتر نیست اول این رو که اول زاییده(نیروهای حق التدریس) بزرگ کند و بعد از آن سراغ استخدام  نیروی جدید برود؟ مگر همین دولت نبود که این نیروها را به صورت حق التدریس استخدام کرد، پس چرا دولت تدبیر و امید بعد از گذشت دو سال با بهانه های مختلف به دنبال حذف نیروهای حق التدریس می باشد؟! و دها سوال از این قبیل…

این سوالاتی است که هر آدم عاقلی و صاحب تدبیری را انگشت به دهن می کند!

این هشدار مدیر کل آموزش و پرورش زنگ خطری برای نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش محسوب می شود که عمری را با حقوق اندک گذرانده اند. اما متأسفانه مسئولین مربوطه در ابتدای دولت دوازدهم به جای حل مساله به دنبال حذف صورت مساله هستند. آقای مدیر کل! اول بقالی را با ماست ترش فروشی معنا ندارد!

البته از این دسته گل ها و شاهکار ها در دولت تدبیر و امید کم نداشته ایم. تیتر اکثر رسانه های لرستان در طول عمر ۴ ساله دولت یازدهم سرشار از اخراج و اعتراض نیروهای شرکتی و حق التدریس و… بوده است. البته نیروهای حق التدریس به پیروی از این ضرب المثل که می گوید «در نومیدی بسی امید است؛ پایان شب سیه سپید است» بعد از سالیان سال  امید آن دارند، که دولت جناب آقای روحانی اولین پیاله را با بدمستی ننوشد!

در پایان به مسئولین آموزش و پرورش و نمایندگان استان لرستان باید گفت که نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش از بی کفنی زنده اند! حال آقای مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

حسین ناصری

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=45417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.