• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

هشدار پليس فتا كوهدشت/سرقت اطلاعات مهم بانکی و خصوصی کاربران با دانلودهای مذهبی ایام محرم

  • کد خبر : 46574
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
هشدار پليس فتا كوهدشت/سرقت اطلاعات مهم بانکی و خصوصی کاربران با دانلودهای مذهبی ایام محرم

کانون سبحان / پليس فتا كوهدشت ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان نمود یکی از شگردهای مجرمان سایبری، سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه ایام و مناسبت‌های مذهبی است. متاسفانه سودجویان سایبری از احساسی بودن هموطنان عزیز سوءاستفاده کرده و در این ایام بیش از گذشته به دنبال […]

کانون سبحان / پليس فتا كوهدشت ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان نمود یکی از شگردهای مجرمان سایبری، سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه ایام و مناسبت‌های مذهبی است.
متاسفانه سودجویان سایبری از احساسی بودن هموطنان عزیز سوءاستفاده کرده و در این ایام بیش از گذشته به دنبال اهداف مجرمانه خود می‌باشند. این افراد سعی دارند با انجام تبلیغات گسترده و ارائه مسائل و مطالب مذهبی اهداف مجرمانه خود که همان سرقت اطلاعات کاربران می‌باشد را عملی نمایند.

یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار می‌باشد که معمولاً در قالب فایل‌های ضمیمه شده به سیستم فرد قربانی نفوذ می‌کنند.

دانلود نرم افزارها و ادعیه‌های مذهبی ویژه محرم را مناسب‌ترین روش برای ارسال بدافزار است و با توجه به اینکه دانلود و دریافت مطالب مذهبی، زیارت عاشورا، نرم افزارهای مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند لذا پیش بینی می‌شود ارسال این گونه بدافزارها در ایام وجود داشته باشد. بنابراین هموطنان عزیز باید دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

دریافت و دانلود فایل‌های مربوطه باید از سایت‌ها و منابع مطمئن صورت بگیرد و نباید به سایت‌هایی که فاقد اصالت لازم می‌باشند اعتماد کرد.

همچنین به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) توصیه مي شود: آگهی‌هایی که با موضوعات تورهای زیارتی اماکن مقدسه، تهیه بلیط‌های رفت و برگشت و…. در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، صرفاً جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تا اطلاعات وارد شده آنها در امان باشد. بنابراین نباید به این نوع آگهی‌ها توجه و اطمینان کرد.

بهترین راه برای تهیه بلیط و انجام مسافرت‌های زیارتی در این ایام را خرید از سایت‌های معتبر است: سایت‌های ارائه شده از طریق منابع رسمی از قبیل صدا و سیما، روزنامه های کثیر الانتشار و … از جمله منابعی هستند که کاربران با آسودگی خاطر می‌توانند بلیط مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

بحث اصالت سایت‌های فروش بلیت‌های اینترنتی را بسیار مهم بر مي باشد و بارگذاری سایتهای جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد و علت آن را می‌توان حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این زمان دانست. که این امر باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌های جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ می‌کنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌باشند و در نهایت از حساب‌ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است خرید کردن از سایت‌های مراجع رسمی راهکاری مطمئن است چرا که تمامی سایت‌های مهم در فرم‌های ورود اطلاعات خود از پروتکل امن‌ https استفاده می‌کنند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک دارای فعالیتی مجاز بوده و خرید کردن از آنها با فراغ بال و آسودگی خاطر صورت خواهد گرفت.

در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري، پليس فتا آمادگي مقابله با جرائم رايانه‌اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرائم رايانه‌ای مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=46574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.