• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

حجت الاسلام عوض نژاد: لذت مجالس اهل بیت(ع) به رشد انسان است

  • کد خبر : 47611
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
حجت الاسلام عوض نژاد: لذت مجالس اهل بیت(ع) به رشد انسان است

حجت الاسلام والمسلمین احسان عوض نژاد، کارشناس مسائل مذهبی گفت: لذت مجالس اهل بیت(ع) به رشد انسان است.

به گزارش کانون سبحان ؛حجت الاسلام والمسلمین احسان عوض نژاد معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مراسم هفتگی هیئت متوسلین حضرت زهرا(سلام الله علیها)   که در منزل شهید میثم میرزایی برگزار شد، گفت: هیج جای دنیا بهتر از این مجالس نیست، لذت این گونه مجالس به رشد انسان می باشد.

حجت الاسلام عوض نژاد ادامه داد: بدترین آدم ها با مراجعه به اهل بیت (علیهم السلام)،تبدیل به بهترین انسان ها شده و به رشد می رسند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن بیان اینکه ،نور کلام در مجالس اهل بیت (علیهم السلام) از واعظان آن نیست،اظهار داشت:نور کلام در این مجالس ، از ذات اهل بیت (علیهم السلام)، سرچشمه می گیرد ،این نور در دل ها جا می گیرد و حرکتی رو به رشد در صورت عمل به اوامر اهل بیت (علیهم السلام) خواهد داشت.

حجت الاسلام عوض نژاد ضمن بیان اینکه کشتی امام حسین (علیه السلام) سریعتر انسان را به رشد می رساند،عنوان کرد : انسان ها بایستی بدانند که با چه کسانی نشست و برخاست می کنند،کسی که شما را یاد خدا بیندازد و به علمتان بیفزاید لایق انس گرفتن است.

وی افزود: در روایات داریم که اگر انسان ها به داشته های خوب خود عمل کنند ،در طریق محبت اهل بیت (علیهم السلام) انفکاکی نیست.
این کارشناس مذهبی ضمن بیان اینکه برخی حرکات انسان ها صدقه حساب می شود، گفت: صدقه باب بزرگی است که بسیار بسیط است،محبت به والدین،لبخند به برادر مومن نوعی از مصادیق صدقه به شمار می رود.

حجت الاسلام عوض نژاد در ادامه به بیان حدیثی از امام باقر (علیه السلام) پرداخت و اظهار داشت : مَن عَمِلَ بما یَعلَم عَلَّمَهُ الله ما لَم یَعلَم هر کس به آنچه می‌داند عمل کند، خداوند آنچه را که نمی‌داند به او خواهد آموخت.

این کارشناس مذهبی گفت: به پیشواز محرم رفتن قبل از این ماه سیره امام صادق(علیه السلام)است و اشکی که در اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام)ریخته می شود زمینه ساز رشد و تعالی انسان است.

وی در پایان عنوان کرد: در اینگونه مجالس، انسان چون خودش را در معرض محبت اهل بیت(علیهم السلام) قرار می دهد،رشد کرده و به مقام افرادی چون سلمان ،اباذر و عمار می رسد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=47611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.