• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اخطار الهیار ملکشاهی به رئیس جمهور در مورد اعتبارات

  • کد خبر : 48050
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰:۲۱
اخطار الهیار ملکشاهی به رئیس جمهور در مورد اعتبارات

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از  خانه ملت، الهیار ملکشاهی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (2آبان ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، گفت: با توجه به ناپختگی ترامپ، ریاست جمهوری سبک سر آمریکا چنگ و دندان خون آلود این دولت در پس پرده مخملی نمایان شد و […]

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از  خانه ملت، الهیار ملکشاهی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (2آبان ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، گفت: با توجه به ناپختگی ترامپ، ریاست جمهوری سبک سر آمریکا چنگ و دندان خون آلود این دولت در پس پرده مخملی نمایان شد و جهانیان به حقانیت جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفتار حکام زورگو و بی منطق آمریکا با هیچ قاعده و قانون بین المللی و عرف حاکم بر جهان سازگار نیست؛ قوانین بین المللی نیز با زبان بی زبانی فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند، زیرا دولت آمریکا موجودی ویرانگر و ضد بشر است .

وی اظهار کرد: باید اذعان کرد که حماقت دشمنان جمهوری اسلامی ایران موجب وحدت و همدلی هرچه بیشتر مردم و مسئولان شده است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی دو سال گذشته دولت اعتبارات توازن که بنا بود با پرداخت آن موجب رفع فاصله مناطق محروم و برخوردار شود را پرداخت نکرده که ظلم مضاعف به مناطق محروم محسوب می شود، لذا به رییس جمهور اخطار می دهم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: استان لرستان با داشتن 800 هزار هکتار زمین کشاورزی و رودخانه های مانند پرآب سیمره متاسفانه نصف معدل کشور از تخصیص آب بهره مند که این مسئله موجب تعطیلی کشاورزی استان شده است. با اعمال سیاست‌های غلط و تبعیض آمیز وزارت نیرو در چند سال گذشته در جهت تعطیلی و توقف سدهای در دست احداث استان، سبب خسارات جبران‌ناپذیری به این بخش شده است.

ملکشاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی برای چهار خطه شدن برخی آزادراه‌های استان تذکر داد و افزود: در این میان احداث جاده حساس و حیاتی سیاه پله به پل سیمره که جاده ای تاریخی است باید به صورت ویژه پیگیری شود.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر نیرو، داد: درخواست می کنم برای تخصیص اعتبار مناسب و اجرای یک پروژه انتقال آب توجه ویژه شود و چنانچه تا پایان سال این پروژه تعیین‌تکلیف نشود و اقدامات ان صورت نگیرد، یک میلیارد تومان بودجه سرمایه‌گذاری شده حیف و میل شده و بنده نیز از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهم کرد. در این میان از وزیر نیرو می خواهم در جهت اجرای مصوبه دولت که در 4 سال گذشته مصوب شد، برای برداشت 200 میلیون مترمربع از پشت سد سیمره اقدام شود و این مناطق را از مرگ تدریجی نجات دهد.

وی خطاب به وزیر نفت، اظهار کرد: در خصوص کاهش فعالیت‌های گازرسانی به شهرستان کوه‌دشت و دو بخش این منطقه تذکر می‌دهم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر کشاورزی، افزود: برای جذب باقی مانده مهندسان ناظر با توجه به ظرفیت‌های قانونی اقدام عاجل انجام شود. قانون مصوب مجلس اجازه جذب این افراد را داده است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: مشکل سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان و وحدت در استان لرستان که موجب سرگردانی و پریشانی سپرده‌گذاران شده است را حل و متخلفان را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنید./

پایان پیام

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=48050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.