• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ایجاد اشتغال برای 370 نفر در گلخانه هیدروپونیک کوهدشت/افتتاح فاز اول گلخانه کوهدشت در دهه فجرامسال

  • کد خبر : 48715
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۳:۰۷
ایجاد اشتغال برای 370 نفر در گلخانه هیدروپونیک کوهدشت/افتتاح فاز اول گلخانه کوهدشت در دهه فجرامسال

به گزارش «کانون سبحان» ، سید علی‌نادر دهقانی‌الوار  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون علاوه بر مجتمع گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت، زیرساخت‌های 2 مجموعه دیگر در شهرستان دلفان با 30 هکتار و در شهرستان دورود با 56 هکتار در حال آماده‌سازی است. وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی در سراسر کشور […]

به گزارش «کانون سبحان» ، سید علی‌نادر دهقانی‌الوار  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون علاوه بر مجتمع گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت، زیرساخت‌های 2 مجموعه دیگر در شهرستان دلفان با 30 هکتار و در شهرستان دورود با 56 هکتار در حال آماده‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی در سراسر کشور فعالیت کرده و واحد جهاد دانشگاهی لرستان از جمله واحدهای خوب در کشور محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به احداث مجموعه ناباروری در خرم‌آباد، بیان داشت: برای ساختمان این مرکز پژوهشی‌ درمانی در شهرستان خرم‌آباد، 4.5 میلیارد تومان هزینه شده و 12 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

دهقانی‌الوار از ایجاد مجتمع تحقیقاتی و فناوری در مجموعه بام خرم‌آباد خبر داد و افزود: در این پروژه گیاهان بومی لرستان که در معرض انقراض بوده کشت می‌شود و از آن جا که مجموعه‌ای درآمدزا برای استان بوده، لذا نیازمند تامین اعتباری 600 میلیون تومانی است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در سه شهرستان خرم‌آباد، کوهدشت و بروجرد فعالیت کرده و تاکنون موفق به جذب 150 نفر در شهرستان کوهدشت شده و این نشان می‌دهد که آموزش‌های جهاد دانشگاهی منجر به اشتغال شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان هدف از احداث گلخانه در کوهدشت را اصلاح الگوی کشت عنوان و اظهار کرد: با احداث گلخانه هیدروپونیک در شهرستان کوهدشت به دنبال اصلاح الگوی کشت و رفتن به سمت الگوی مدرن بوده، به نحوی‌که مردم با صرف کمترین میزان آب، کارهای بزرگی را انجام دهند.

این مسوول یادآور شد: در طرح توجیهی پیش‌بینی می‌شود برای 70 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم در این گلخانه شغل ایجاد شود.

وی مساحت گلخانه کوهدشت را 10.5 هکتار بیان و خاطرنشان کرد: مجتمع گلخانه هیدروپونیک گلدشت دارای سه فاز 2 هکتاری بوده که تاکنون از اعتبار داخلی برای تکمیل فاز اول و دوم آن استفاده شده است.

دهقانی‌الوار در خصوص محصولات این گلخانه، تصریح کرد: در این گلخانه محصولاتی از قبیل گل رز، توت فرنگی، گوجه فرنگی و گوجه فرنگی مینیاتوری کشت خواهد شد.

وی از افتتاح فاز اول گلخانه کوهدشت در دهه فجر خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون 7.5 میلیارد تومان هزینه شده و در صورت تخصیص اعتبار در دهه فجر فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=48715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.