• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

چرا فقط براى امام حسین(ع) روز اربعین تعیین شده است؟

  • کد خبر : 20822
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
چرا فقط براى امام حسین(ع) روز اربعین تعیین شده است؟

فداکارى‌هاى امام حسین (ع) دین را زنده کرد .گرامی‌داشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه‌داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.

سید صادق محمدی وفاییسرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق وفایی :

1 – فداکارى‌هاى امام حسین (ع) دین را زنده کرد .گرامی‌داشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه‌داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.

۲- از پنج تن فقط امام حسین(ع)مانده بود، شهادت امام به منزله شهادت جمیع پنج تن بود.علاوه بر این مصیبت امام حسین (ع) از همه مصیبت‌ها بزرگ‌تر و سخت‌تر بود.

۳- در روز اربعین شهادت امام حسین(ع) اسیران داغدیده به کربلا رسیدند و همه مصائب روز عاشورا در آن روز تجدید شد و آن روز روز سختى براى خاندان پیامبر شد.

۴- دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین (ع) قصد نابود کردن دین اسلام را داشتند. دشمنان امام حسین (ع) تلاش کردند تا حادثه کربلا به کلى فراموش شود و حتى گاهى کسانى را که براى زیارت امام حسین (ع) مى‌آمدند مى‌گرفتند، شکنجه مى‌کردند و مى‌کشتند و در زمان متوکل عباسى همه قبرهاى کربلا را شخم زدند، مزرعه کردند و مردم را از آمدن براى زیارت قبر امام حسین (ع) منع کردند. شیعیان هم براى مقابله با این‌ها از هر مناسبتى استفاده مى‌کردند. یکى از این مناسبت‌ها حادثه روز اربعین است.

۵- از حضرت امام حسن عسکرى (ع) روایت شده است که علامت مؤمن پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانى بر خاک نهادن در سجده و بسم الله را بلند گفتن

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=20822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.