• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

امام جمعه پل‌دختر: جرم حامیان فتنه از فتنه گران بیشتر است/شعارها و برنامه‌های کاغذی دردی از مردم دوا نمی‌کند

  • کد خبر : 50209
  • ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
امام جمعه پل‌دختر: جرم حامیان فتنه از فتنه گران بیشتر است/شعارها و برنامه‌های کاغذی دردی از مردم دوا نمی‌کند

  به گزارش  «کانون سبحان» ، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر اظهار داشت: کسانی که مسئولیت دارند نمی‌شود محافظه کار و حامی فتنه باشند بلکه باید در رابطه با آن اظهار نظر کنند. وی به سالروز حماسه تاریخی مردم ایران اسلامی در 9 دی ماه 89  اشاره کرد و افزود: مسئولان […]

 

به گزارش  «کانون سبحان» ، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر اظهار داشت: کسانی که مسئولیت دارند نمی‌شود محافظه کار و حامی فتنه باشند بلکه باید در رابطه با آن اظهار نظر کنند.

وی به سالروز حماسه تاریخی مردم ایران اسلامی در 9 دی ماه 89  اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در راهپیمایی حماسه 9 دی شرکت کنند چرا که مردم ما، مسلمان و متدین هستند و از آنها می‌خواهند که آگاه و بیدار باشند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: حماسه ماندگار 9 دی روز بصیرت، و حضور حماسی میلیون‌ها نفر از مردم است که در طول سه دهه انقلاب بی‌نظیر بود.

وی افزود:حماسه 9 دی مولود بصیرت، هوشیاری و غیرت دینی مردم بود که با زمان شناسی و دشمن شناسی همراه بود و به عنوان یوم الله ماندگار شد.

سوری خاطرنشان کرد: در صدر اسلام کسانی بودند که با ایجاد فتنه می‌خواستند مسیر پیامبر را تغییر دهند و حماسه 9 دی نیز روز غلبه بصیرت و آگاهی مردم بر اغواگری و فریب‌کاری و فتنه است.

وی افزود: سران فتنه مرکز انحراف جامعه ما هستند که نتوانستند همگام و همراه با انقلاب و انقلابیون حرکت کنند و هنوز هم پشیمان نشدند و به اشتباهات خود سعه می‌گذارند.

امام جمعه پل‌دختر به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور ما نمی‌تواند تابع غرب و اروپا باشد و حکومت ما به عنوان یک حکومت دینی و بر پایه ولایت برای اثبات این که دین می‌تواند حکومت کند باید در جهان نظریه اقتصادی مطرح کند.

وی افزود: هر زمان که بر اساس وظیفه در کشور حرفی و نظریه اقتصادی و برنامه ریزی انجام می‌شود آن را به هم می‌زنند در این رابطه نظریه پرداز دینی، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصاد کشور مطرح می‌کنند.

سوری خاطرنشان کرد: بنابر این مسئولان باید برای گذر از این معضل و پیچ تاریخی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی باید با سایر استان‌های کشور فرق داشته باشد و مردم در شهرستان و استان اثرات آن را ببینند زیرا با شعار و برنامه های کاغذی چیزی عاید مردم نمی‌شود و نباید با شعارهای بی محتوا مردم را سرگرم کرد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: افزایش قیمت‌ها و اشتغال جز دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم است و مسئولان باید به فکر رفع و علاج مشکلات اقتصادی آنان باشند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری تولید کار و اشتغال برای نسل جوان، پر استعداد و پر شمار جامعه است که می‌توانند مشکلات زندگی را با این روش از دوش آنان بردارند.

سوری بیان کرد: کسانی که متولی هستند نباید تسهیلات بانکی هم بهره و یا بی‌بهره را به نزدیکان خود واگذار کنند و بدانند که این مسائل از منظر و دید مردم مخفی و دور نیست.

وی افزود:ناظران باید به این مسائل با جدیت ورود پیدا کرده و اجازه ندهند مردم به ویژه طبقات ضعیف نسبت به انقلاب دلسرد شوند و تصمیم‌های ناعادلانه گرفته نشود که به قشر ضعیف فشار وارد شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت: باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جاهایی که فساد وجود دارد چه ریز و چه درشت باید با آن مبارزه شود.

وی افزود: شاید این حرف‌ها به مذاق برخی افراد خوش نیاید اما باید با آن برخورد کنند و این مسئله به اتحاد ربطی ندارد بلکه مبارزه با مفاسد در کمال اتحاد می‌تواند مایه پیشرفت جامعه باشد .

سوری با بیان این که مردم حق دارند از مسئولان کار و تلاش بخواهند خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیت می‌گیرد و از بیت المال حقوق دریافت می‌کند باید پاسخگو باشد و در برابر خواسته‌های مردم پرسشگر احساس مسئولیت کند.

وی افزود: قوه مجریه و مقننه باید در بودجه 97 دقت کنند و هر تصمیمی که می‌گیرند حق مردم فقیر و نیازمند را در آن رعایت کنند به ویژه مردم استان لرستان که از نظر درآمد ضعیف‌ترین هستند.

امام جمعه پل‌دختر به وظایف مسئولان در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: باید همه به ویژه مسئولان در حوادث طبیعی آمادگی کامل برای کمترین خسارت را داشته و در سریع ترین زمان بتوانند بیشترین خدمات را انجام دهند.

وی افزود: آلودگی هوا که به ویژه در شهرهای مرزی به آفتی تبدیل شده نیاز به برنامه ریزی علمی دارد زیرا با سلامت مردم سر و کار دارد.

سوری تصریح کرد: کسانی که مسئول هستند باید با این معضل برخورد کنند زیرا نمی‌توانند مشکلات را باری به هر جهت رفع کنند که چند روز تعطیلی و بحث ترافیک تنها یک مسکن است و راه حل اصلی نیست.

وی افزود: مسئولان باید برای رفع این مشکل  به عنوان یک مسئله اضطراری از علم و دانش استفاده کنند و به دنبال راه علاج باشند و چنانچه در تهران بنشینند و برنامه‌ریزی مسکنی مطرح کنند جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=50209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.