• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فقر و فحشای خیابانی؟!

  • کد خبر : 20824
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
فقر و فحشای خیابانی؟!

سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی :به سایتها نگاهی کردم تا شاید خبر جدیدی از شکست داعشیان را ببینم ولی در سایت شفاف نیوز تیتری به نام«روایتی دردناک از فقر و فحشای زنان درخیابانها» توجه ام را جلب کرد. در این گزارش آمده بود:«یک سانتافه می […]

سید صادق محمدی وفایی.سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی :به سایتها نگاهی کردم تا شاید خبر جدیدی از شکست داعشیان را ببینم ولی در سایت شفاف نیوز تیتری به نام«روایتی دردناک از فقر و فحشای زنان درخیابانها» توجه ام را جلب کرد.

در این گزارش آمده بود:«یک سانتافه می ایستد.با الفاظ زشت که حتی از دور هم شنیده می شود با دخترک چانه می زد.دخترک فحشی نثارش می کند و از خودرو فاصله می گیرد.این ماجرا با چند خودروی مدل بالا و مدل پایین دیگر تکرار می شود تا بالاخره ماکسیما پیروز می شود و دخترک را با خود می برد!

و نیز نوشته بود:«دخترک در سرما می­لرزد.تن پوش نازکی به تن دارد.شاید برای نمایش بهتر اندامش.شاید هم به یک دلیل روشن: فقر! سعی می کند لبخند بزند و جلوی لرزش دستانش را بگیرد اما سرخی چشمانش را نمی تواند حتی در تاریکی شب پنهان کند.نزدیک نیمه شب، زیر پل … شاید جای خوبی برای یک دختر جوان خانواده دار نباشد اما برای دخترکی که به دنبال جای خواب می گردد و کسب درآمد، زیاد هم بد نیست!»

خدایا من که تهرانی نیستم و نمیدانم که آیا این گزارش و خبر را باور کنم یا نه؟! به هر حال رایانه ام را خاموش کردم به فکر فرو رفتم.آیا این خبر وگزارشها راستند؟

اگر دروغند چرا سایتهای دروغ نویس را تعطیل نمی­کنند؟ ذهن و هوشم گفت یادت می آید چند روز قبل نوزاد سه روزه ای را در میان آشغالهای تهران پیدا کردند که فاقد هر گونه لباسی بود و بدنش از سرما کبود شده بود ولی در بیمارستان او را از مرگ حتمی نجات داده بودند؟!

از تهران بزرگی که دوازده میلیون جمعیت دارد و بسیاری از منازل ماهواره ای شده­ اند و …مطابق با واقع بودن چنین اخباری دور از ذهن نیست.با این حال دو نکته قابل تذکر است:

نکته اول:

برخی­ ها به صراحت می­گویند«این دختران و زنان از سر ناچاری و بی پناهی آوره خیابان­ها می­شوند و به کارهای منکر و خلاف شرع تن میدهند اما با این حال صدای فریادشان به گوش کسی نمی­رسد!»

هرچند می توان باور کرد ممکن است بی سرپناهی یافت شودولی نمی توان باور کرد برخی از زنان تهران چون جایی برای خوابیدن ندارند مجبور میشوند شبانه به فلان خیابان بروند تا با بی شرمی کامل بامردان هرزه و ناپاکی در مورد فلان کار خلاف شرع قول و قرارهایی امضا کنند!

کدام خردمند می­پذیرد زنی فقط به علت فقر در کنار خیابانی با قیافه­ هایی آنچنانی حاضر شود و سپس با ناپاکان متعددی در مورد فلان گناه چانه زنی کند و گاه برخی از رانندگان بدترین و رکیک ترین جملات را نثارش کند تا سرپناهی پیدا کند و پول نانی به دست آورد؟!

آیا غیر از این طریق نامشروع جایی دیگر برای به دست آوردن سرپناهی وجود ندارد؟!هیچ فامیل محترم و شریفی یافت نمی شود که پناهش دهد؟!

یعنی غیر از خود فروشی همه راههاو درهها بسته شده اند؟! حرم عبدالعظیم و امام خمینی«ره»، پارکی و …وجود ندارد تا چند شبی آنجا بماند تا کم کم به زندگی شرافتمندانه ای برسد؟!

آیا همه آنهایی که شام شب ندارند و بی­ سرپناهند،در منجلاب فلان کار خلاف شرع فرو می­روند؟! اگر این اخبار و گزارشهای بد بو واقعییت داشته باشند باید به فکر درمان بود.به سرعت فاسدان را مجازات کرد و علل و عوامل این خلاف ها را شناسایی کرد.

تا جایی که بنده آموخته ­ام از نظر شریعت هیچ باغیرتی زنا نمی­کند .به یقین آنان که در منجلاب زنا فرو می روند بی­ غیرتان جامعه هستند و از نظر اعتقادی و فرهنگی و تربیتی کمبود دارند.

خدا رحمت کند مرحوم فلسفی را که نوشته اند برخیها وقتی می خواهند پروژه­ ی دامداریی را شروع کنند مطالعه می­کنند و مشورت می­گیرند ولی وقتی می­خواهند بچه دار شوند نه مطالعه ­ای می­کنند و نه مشورتی می­کنند!چه زیبا فرمودند مرحوم کافی اگر عرضه تربیت کردن فرزند را دارید بچه دار شوید.

نکته دوم:

چند روزی است اخبار اردوهای مختلط و مبارزه با بدحجابان و بدپوششان پررنگ تر شده است(که جای تشکر دارد) اما وقتی کنار گذاشتن روسری،بد پوششی برخی از خانم های راننده سابقه ای طولانی داردچرا مبارزه با این سنخ منکرات این همه دیر شروع می شود؟!

آیا تا مقام معظم رهبری در مورد اردوهای آنچنانی و یا … تذکر ندهند دیگر مسولین باید به روی منکرات چشمانشان را ببندند؟!

حال که مبارزه با بدحجابها و …شروع شده است چرا نیروی انتظامی گشتهای شبانه را بیشتر نمی کند تا از فلان خیابان گزارش فاحشه­ ای تهیه نشود؟! روسری نداشتن کجا و چانه زنی با نامحرم و زیر یک سقف خوابیدن و …کجا؟!

وقتی دستگاههای مسول قدرت دارند ریگی را در آسمان دستگیر کنند به یقین این قدرت را نیز خواهند داشت که فاسدان فلان خیابان را هم جمع کنند.آمران به معروف و ناهیان عن المنکر کجایند؟! آنان که ارزش محورند چرا این گزارشها و قصه های پر غصه را نمی بینند و اه و ناله ای نمی کنند؟!

خدایا کی و در چه زمانی برای جمع کردن این ناپاکان حرکتی خواهد شد . چه وقت کار فرهنگی روشمند شروع خواهد شد ؟

به هر حال این گزارشها اگر درست است آیا هیچ راهکاری برای ریشه کنی وجود ندارد؟ اگر دروغ است چرا این اخبار دست به دست می شوند و در سایتها درج می شوند؟آیا زیبنده است در نظام جمهوری اسلامی است چنین اتفاقاتی بیفتد و کسی پیگیری نکند؟!امیدوارم تا دیر نشده است اقدامات لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=20824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.