• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

حج محلی برای تبادل اندیشه‌ها است

  • کد خبر : 50657
  • ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
حج محلی برای تبادل اندیشه‌ها است

به گزارش«کانون سبحان» ،حجت السلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمین ضیوف الهی در خرم آباد که با حضور دست اندرکاران و کارگزاران حج استان لرستان برگزار شد،عنوان داشت: حج محلی برای تبادل اندیشه‌ها است که در آن از اسلام و قرآن پشتیبانی می شود. وی افزود: حج محلی برای […]

به گزارش«کانون سبحان» ،حجت السلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمین ضیوف الهی در خرم آباد که با حضور دست اندرکاران و کارگزاران حج استان لرستان برگزار شد،عنوان داشت: حج محلی برای تبادل اندیشه‌ها است که در آن از اسلام و قرآن پشتیبانی می شود.

وی افزود: حج محلی برای تبادل نظرات امت اسلامی و سامان بخشیدن مسائل مسلمانان است.

امام جمعه کوهدشت در ادامه اشاره ای به آیه ۹۷ سوره آل عمران نموده و اظهار داشت:بر طبق این آیه نشانه‌های روشنی در این سرزمین مقدس وجود دارد، از این نشانه‌ها می‌توان به مقام حضرت ابراهیم،کوه صفا و مروه ،چشمه زمزم،حجر الاسود و… اشاره کرد اما خدا پرستی ،توحید،و معنویت از نشانه‌های روشنی دیگری در حج است که موجب دوام و بقام کعبه در برابر دشمنان اسلام شده است.

طهماسبی بیان کرد:حج را حجه الاسلام گویند چون نشانگر این است که تا این عمل را برای کسانی که مستطیع هستند انجام ندهند، مسلمان نیستند و نیز چشم پوشی از حج کفران است، یعنی کسانی که از حج اعراض کنند کافر هستند.

وی ادامه داد: حج یعنی قصد خانه خدا داشتن، و به عبارتی اسلام تاریخی و قلب اسلام در آن جاست.

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه مابایستی خدمت گزار حجاج باشیم، گفت: این جلسه به مناسبت تقدیر از خادمان ضیوف الرحمان است، خدمت در این راه امری مقدس است.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=50657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.