• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

انتقاد از مسئولان انتقال خون استان به خاطر جلوگیری از احداث مرکز کوهدشت/شهرداری پروژه‌های درمانی را تعطیل کرد

  • کد خبر : 51677
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۰۱
انتقاد از مسئولان انتقال خون استان به خاطر جلوگیری از احداث مرکز کوهدشت/شهرداری پروژه‌های درمانی را تعطیل کرد

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، دکتر حسن امینی زاده شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: حوزه بهداشت سالانه عملکردش مشخص می‌شود، عملکرد شهرستان کوهدشت در سال ۹۵ در تمام شاخص‌ها اول استان بوده و در برخی شاخص‌ها نیز اگر اول نبودیم و رتبه‌های دوم و سوم را داشتیم. وی خاطرنشان کرد: […]

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، دکتر حسن امینی زاده شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: حوزه بهداشت سالانه عملکردش مشخص می‌شود، عملکرد شهرستان کوهدشت در سال ۹۵ در تمام شاخص‌ها اول استان بوده و در برخی شاخص‌ها نیز اگر اول نبودیم و رتبه‌های دوم و سوم را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های نوروزی واحد بهداشت محیط که در واحد مبارزه با بیماری‌ها بود و از اول اسفند تا آخر فروردین یعنی چیزی حدود دو ماه برگزار می‌شود، سال گذشته در رتبه برتر کشوری استان لرستان گرفت و هم‌چنین شهرستان کوهدشت موفق‌ترین شهر در استان بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت ضمن اشاره به لزوم تحول در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: کوهدشت در سال‌های پیش از جمله شهرهایی بود که یکی بدترین شرایط را در حوزه سازه‌های بهداشتی و درمانی داشت،لذا بر آن شدیم که حرکتی در جهت احداث پروژه‌های جدید انجام دهیم و اولین مورد حرکت‌ها در بخش درب گنبد بود که یک مرکز بهداشتی درمانی مجلل ساخته شد و پس از آن ۲۹ پروژه جدید را در سال ۹۶ شروع کردیم.

وی افزود: در دهه فجر ۱۰ پروژه کوچک در شهرستان کوهدشت افتتاح می‌شود که عمدتاً در روستا و یک پایگاه فوریت‌های پزشکی نیز در شهر از این قبیل پروژه‌ها هستند.

امینی زاده ضمن انتقاد از ایجاد چالش در پروژه‌های شهری شبکه بهداشت، توسط شهرداری کوهدشت، اظهار داشت:حدود یک ماه است که همه پروژه‌های ما توسط شهردار فعلی متوقف‌شده است در حالی که بایستی پروژه‌های خیرساز معاف از پرداخت هرگونه مالیات و پروانه ساخت و پایان کار باشند.

وی گفت: کل پروژه‌های ما ۲۳ میلیارد تومان اعتبار دارند که به همان نسبتی که کار شده هزینه هم شده است و نیز پروژه‌های بزرگ ما بین ۲۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت کاری دارند.

این مقام مسئول با تأکید از پیشرفت کوهدشت در حوزه تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته سالانه به طور میانگین بیش از یک میلیارد خرید تجهیزات برای مراکز بهداشتی شهری و روستایی داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) ۱۷۰ تخت فعال دارد، گفت: این بیمارستان پیش از این ۹۶ تختخوابی بود.

وی یادآور شد: طبق ارزیابی وزارت بهداشت و با تلاش‌های صورت گرفته بیمارستان فعلی کوهدشت به عنوان درجه یک شناخته می‌شود.

امینی زاده مشکل اساسی تحول سلامت و ناکامی آن را بیمه‌ها دانست و عنوان کرد: ما درآمد نداریم، همین الان هم ده ماه کارانه متخصصین خود را پرداخت نکرده‌ایم چرا که بیمه‌ها پول ما را نمی‌دهند، تحول سلامت در قالب مثال به این شکل است که اگر هزینه درمان یک بیمار یک میلیون تومان باشد، فقط ۵۰ هزار پرداخت می‌کند و مابقی را بیمه پرداخت خواهد کرد که فعلاً بیمه‌ها چیزی نداده‌اند.

وی گفت: با وجود کمبود درآمد و اینکه ۳۰ میلیارد تومان از بیمه طلب داریم به خرید تجهیزاتی قریب بر ۱۰ میلیارد تومان اقدام نموده‌ایم.

وی افزود: در طول سه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش مرگ‌ومیر مادر و نوزاد را دراین شهرستان داشته‌ایم.

امینی زاده عنوان داشت: بیمارستان مجهز به دستگاه لاپاراسکوپ شده و سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز تماماً تعویض شده و هم‌چنین سیستم اکسیژن ساز در بیمارستان نصب شده است.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت:️درمانگاه تخصصی کوهدشت در ۹ ماه گذشته به ۱۱۰ هزار نفر ویزیت داشته است.

وی افزود:کار درمانگاه تخصصی جدید کوهدشت که در فضای بیمارستان امام خمینی (ره) در حال احداث است ۸۵ درصد پیشرفت داشته و بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

امینی زاده ضمن انتقاد از برخی ضعف‌های فرهنگی یادآور شد: مشکل ما این است که گاهی اوقات بیماران واقعی مراجعه‌کننده نیستند، در این بین بخش خصوصی فعال می‌شود تا برخی مشکلات رفع گردد.

وی گفت: تعداد بیماران بستری شده در شهرستان کوهدشت در ۹ ماه گذشته 13 هزار و 500 نفر بوده است.

امینی زاده ضمن انتقاد از عدم همکاری سازمان انتقال خون استان برای راه‌اندازی واحد انتقال خون در این شهرستان گفت: ما دو سال پیش به نماینده سازمان انتقال خون در استان پیشنهاد دادیم که در کوهدشت مرکز انتقال خونی راه‌اندازی کند و حتی زمینی در بیمارستان برای این کار اختصاص دادیم و استاندار وقت نیز ۳۰۰ میلیون تومان را در این راستا دستور دادند اما سازمان انتقال خون استان نامه‌ای به تهران نوشته بودند که انگار که ما درخواست یک خطای بزرگ کردیم و گفته بودند ما توقع بیجا در مردم ایجاد می‌کنیم و کوهدشت شرایطش را ندارد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد ما می‌توانستیم فرآورده‌های خونی را نیز تولید کنیم و دیگر نیاز نبود برای برخی فراورده‌ها و پلاکت‌های خون هر روز عازم خرم‌آباد شویم.

امینی زاده اشاره‌ای به کلنگ زنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی راضی کوهدشت نمود و عنوان داشت: این بیمارستان در اردیبهشت سال ۹۴ با ۱۶۰ تختخواب و با تلاش‌های نماینده شهرستان مجوز و ردیف ماده ۲۱۵ را با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گرفت و اسنادش نیز منتشر شد.

این مسئول اظهار داشت: پس از طرح تحول سلامت، وزیر بهداشت به دلیل محرومیت استان از نظر تخت بیمارستانی، مجوز ساخت ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی را به لرستان داد اما با این شرط که از اعتبارات ملی برای ساخت استفاده نشود.

وی افزود: در نهایت ۱۰۰ تخت برای خرم‌آباد، ۲۵۰ تخت برای دورود و ۲۵۰ تخت برای کوهدشت در نظر گرفته شد و پس از مدتی زمینی به مساحت ۱۲ هکتار نیز با مبلغی بیش از ۳ میلیارد خریداری شد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت: مهندسین طراح چند ماه نقشه‌ها و مدل‌های مختلفی دادند که در نهایت نقشه نهایی برای ساخت بیمارستان کوهدشت تصویب شد.

خبر: حمید آدمی – عکس: محمد حسین درویشی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=51677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.