• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت الله سید محمد نقی شاهرخی : برجام حاصل دفاع جانانه مذاکره کنندگان هسته ای از حقوق مسلم ملت ایران است.

  • کد خبر : 25531
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲:۲۴
آیت الله سید محمد نقی شاهرخی : برجام حاصل دفاع جانانه مذاکره کنندگان هسته ای از حقوق مسلم ملت ایران است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان گفت: برجام حاصل دفاع جانانه مذاکره کنندگان هسته ای از حقوق مسلم ملت ایران است.

حضرت آیت الله سید محمد نقی شاهرخی در کوهدشت (14)به گزارش کانون سبحان؛ آیت الله سید محمد نقی شاهرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ارزیابی نسبت به عملکرد دولت در دو سال گذشته بخصوص برجام و حوزه اقتصاد افزود: در مورد برجام بایستی اذعان کرد که این برنامه یکی از بزرگترین موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.
وی اظهار داشت: نکته مهم این است که در این روند، نه تنها به شان و منزلت جمهوری اسلامی خدشه ای وارد نشد بلکه باعث شد جوی که برخی کشورهای غربی و منطقه مبنی بر انزوای کشور ایجاد کرده بودند به یکباره شکسته شود.
وی تصریح کرد: در برجام حسن نیت دولت ایران به طور عملی نشان داده شد و ازین رو کم رنگ جلوه دادن و تشبیه نمودن برجام به توطئه یا مثل آن کاملا غیرمنطقی است.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از لرستان ادامه داد: در حوزه اقتصاد نیز طبق آمار ، پیشرفت هایی داشته ایم که البته نیازمند کار بیشتر است.
آیت الله شاهرخی گفت: مهمترین برنامه های دولت در امور داخلی برای سال های آتی بایستی روی حوزه اقتصاد و بخصوص اشتغال باشد.
وی افزود: به ویژه در استان لرستان که در چند سال اخیر پیشتاز در نرخ بیکاری در کشور بوده ، بحث اشتغال نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه بحث خصوصی سازی هم بایستی به طور جدی پیگیری شود تاکید کرد: امروزه با توجه با موضوع کوچک سازی دولت نه تنها خصوصی سازی اجتناب ناپذیر است بلکه کیفیت خدمات باید افزایس یابد.
وی همچنین در خصوص ارزیابی عملکرد دوره چهارم (فعلی) مجلس خبرگان رهبری گفت: به طور کلی در دوره چهارم عمده تمرکز مجلس خبرگان در بخش اجتماعی و سیاسی راجع به حفظ لزوم وحدت اقشار مختلف، گرانی ، تکیه بر توان داخلی و خودکفایی و مذاکرات بین المللی و هسته ای بوده است.
آیت الله شاهرخی اظهار کرد: مسائل و حوادث منطقه نیز یکی از مهمترین محورهای بحث در مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم بوده است.
وی همچنین در رابطه با اینکه برخی منتقدان ضرورت اصلاح آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری و برگزاری علنی نشست های این مجلس را مطرح کرده اند بیان کرد: بایستی موضوعات نشست ها را به مواردی مانند موضوعات مرتبط با اصل 108 قانون اساسی و یا موضوعات سیاسی اجتماعی مربوط به مجلس خبرگان تقسیم کرد که بحث علنی شدن نشست های آنها مطرح است و به نظر من هم مفید می باشد.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از لرستان ادامه داد: ولی در مواردی هم ، مباحث سری مطرح است که طبق قانون ، محرمانه هستند و بحث علنی شدن آنها منتفی است.
آیت الله شاهرخی همچین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی مطرح شدن دیدگاههای مختلف اعضای مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظایف این مجلس افزود: طبق اصل 107 قانون اساسی ، وظیفه مجلس خبرگان رهبری، تعیین و نظارت بر رهبری و همچنین بررسی و تحقیق در مورد اشخاصی است که در مظان رهبری قرار دارند.
وی ادامه داد: مهمترین هدف مجلس خبرگان نیز تحکیم جایگاه ولی فقیه به طرق مختلف است و اختلاف نظر بعضی اعضای محترم مجلس خبرگان در مورد وظایف این مجلس، به دلیل رسانه ای شدن برخی نظرات شخصی راجع به خبرگان است.
سه نامزد انتخابات مجلس خبرگان در استان لرستان برای تصاحب دو کرسی این مجلس رقابت می کنند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=25531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.