• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

حمایت از کالای ایرانی ضامن امنیت ملی/ رونق اقتصادی نزدیک است

  • کد خبر : 53058
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
حمایت از کالای ایرانی ضامن امنیت ملی/ رونق اقتصادی نزدیک است

به گزارش «کانون سبحان» الهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: پیام رهبری در خصوص انتخاب شعار سال با این مضمون نشان از راهگشا بودن توجه به این مهم در حوزه های مختلف کشور […]

به گزارش «کانون سبحان» الهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: پیام رهبری در خصوص انتخاب شعار سال با این مضمون نشان از راهگشا بودن توجه به این مهم در حوزه های مختلف کشور دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مسئله کلیدی و مهم برای رشد اقتصادی کشور است، افزود: حمایت از تولید ملی آثار ارزشمندی داشته و می تواند اشتغال کشور را نیز تضمین کند.

حمایت از کالای ایرانی راهکار کاهش آمار بیکاری

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اصلی امروز کشور رشد روز افزون آمار بیکاری است، تصریح کرد: تا زمانی تولید در کشور رونق پیدا نکند به طور حتم اشتغالی ایجاد نخواهد شد.

ملکشاهی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مولفه اصلی خروج کارخانجات تولیدی از رکود چند ساله است، افزود: حمایت از تولیدات داخلی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت می تواند مثمر ثمر باشد.

عامل اصلی اضمحلال کالای ایرانی ورود کالای قاچاق به کشور است

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی اضمحلال کالای ایرانی ورود کالای قاچاق به کشور است، گفت: تا زمانی که کالای قاچاق آزادانه وارد کشور شود حمایت از تولید ملی ممکن نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در سال های اخیر آمار بالای قاچاق کالا به کشور  منجر به تهدید اصلی کالای ایرانی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر طبق آمارهای واصله حدود ٢٠ میلیارد دلار حجم و ارزش کالای قاچاق وارداتی به کشور است.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص حجم کالای قاچاق وارداتی به کشور افزود: مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعی هستند ١٣ میلیارد دلار حجم کالای قاچاق وارداتی به کشور است.

ملکشاهی ادامه داد: اگر فرض بر قاچاق ١٣ میلیارد دلاری کالای وارداتی به کشور باشد هم حجم بسیار بالایی بوده و امکان رونق تولید را از کشور سلب می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ممنوعیت واردات کالای خارجی در کشور آمریکا با وجود اینکه این کشور جز کشورهای عضو تجارت جهانی است، تصریح کرد: وضع قوانین سنگین برای واردات کالا به آمریکا نشان از توجه مسئولان این کشور به موضوع حمایت از کالای داخلی دارد.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز هر موضوعی که به ضعف تولیدات داخلی منجر شود باید با برخوردهای قاطع مواجه شود.

ملکشاهی افزود: حمایت از کالای ایرانی علاوه بر تضمین ایجاد اشتغال، نقدینگی موجود در کشور را نیز به سمت درست هدایت کرده و از معاملات کاذب دور می کند.

وی با حمایت از کالا و تولید ملی پول های خرد در دست مردم نیز به سمت و سوی تولید هدایت شده و در نتیجه رونق اقتصادی در کشور رخ می دهد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تحقق شعار سال افزایش امنیت ملی کشور تضین خواهد شد زیرا با تولیدات کافی در کشور قطع وابستگی به خارج تیز صورت می گیرد./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=53058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.