• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

گزارش تصویری-تشریحی اعتکاف سال 97 در کوهدشت لرستان

  • کد خبر : 53193
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
گزارش تصویری-تشریحی اعتکاف سال 97 در کوهدشت لرستان

به گزارش «کانون سبحان»؛ همه‌ساله و همزمان با آئین اعتکاف در ایام البیض از 13 تا 15 رجب‌المرجب، معتکفان سه روز با پروردگار خود خلوت نموده و به تفکر و عبادت می‌پردازند؛ مساجد کوهدشت لرستان نیز امسال پذیرای قریب به هزار معتکف بودند.   رئیس تبلیغات اسلامی کوهدشت  مطرح کرد: شرکت قریب به هزار نفر […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ همه‌ساله و همزمان با آئین اعتکاف در ایام البیض از 13 تا 15 رجب‌المرجب، معتکفان سه روز با پروردگار خود خلوت نموده و به تفکر و عبادت می‌پردازند؛ مساجد کوهدشت لرستان نیز امسال پذیرای قریب به هزار معتکف بودند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی کوهدشت  مطرح کرد:
شرکت قریب به هزار نفر در  مراسم اعتکاف مساجد شهرستان کوهدشت

شایان ذکر است حجت الاسلام  والمسلمین گراوند در گفت و گو با کانون سبحان عنوان کرد: در این ایام قریب به هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت داشتند .

وی افزود:  30 مبلغ دینی در ایام البیض اعتکاف در مساجد جهت انجام سخنرانی و بیان احکام و مسائل شرعی در جمع معتکفین حضور پیدا کردند.

رئیس اداره تبلیغات کوهدشت گفت: اعزام مداحان و قاریان قرآن جهت اجرای برنامه فرهنگی و قرآنی در مساجد محل اعتکاف از دیگر برنامه های شهرستان در این سه روز بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان مطرح کرد:
برگزاری اعتکاف در سطح ۱۶۰ مسجد در لرستان

به گزارش کانون سبحان،حجت الاسلام سعید مهدوی مدیر کل اداره تبلیغات استان لرستان در جمع معتکفین شهرستان کوهدشت عنوان کرد:امسال شکوفایی طبیعت و شکوفایی معنوی با هم قرین شده است.

وی افزود: ماهم چنان که فصلی چون بهار داریم، در بحث معنویت نیز یک فصل داریم که نیایش نام دارد و فصل های نیایش رجب، شعبان و رمضان هستند.

حجت الاسلام مهدوی خطاب به معتکفین گفت: رجب ماه خداوندمتعال است،خداوند در این ماه سفره ای پهن نموده و شما را مهمان کرده است و شعبان ماه پیامبر(ص) و رمضان نیز ماه بندگان خداوند است.

وی افزود: اعتکاف عملی مستحبی و ولی اکثر عبادات در این عمل می باشد.

مدیر کل تبلیغات استان لرستان ضمن بیان اینکه اعتکاف یعنی خلوت و گوشه نشینی کردن، اظهار داشت:علما و بزرگان ما گفته اند بهترین اعمال در این زمان تفکر در زندگی خود است که عمر را چگونه گذرانده،چگونه هستیم و در آینده چه برنامه ای خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: امروز کشور و نظام ما بالنده و اثر گذار است و دارای نفوذ زیادی است.

وی با اشاره اهمیت نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مشکلات اقتصادی هم به کمک مردم و هم مسئولین قابل حل است.

حجت الاسلام مهدوی در پایان گفت : خوشبختانه لرستان جز هفت استان برتر کشور در باشکوه برگزار شدن این مراسم بوده به طوری که در ۱۶۰ مسجدی که مراسم اعتکاف برگزار شد با وجود تعطیلات نوروزی استقبال قابل توجهی از حضور مردم داشتیم.

 

 

 

برای دیدن پوشش این گزارش تصویری در خبرگزاری فارس استان لرستان بر روی لینک زیر بزنید

http://lorestan.farsnews.com/multimedia/photo/13970113000097

 

عکاس: حمید آدمی – کانون سبحان

 

     

امام جمعه کوهدشت:
زینب(س) شهیده راه دین و قرآن است

به گزارش کانون سبحان کوهدشت،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی در جمع معتکفین مسجد فاطمیه (س)این شهرستان، عنوان کرد:انسان بایستی از طبیعت شیطانی به سوی حقیقت الهی برود.

وی افزود: امروز بایستی هجرت به سوی پروردگار و ارتباط با حقیقت هستی داشته باشیم.

امام جمعه کوهدشت ضمن تاکید بر اینکه دعا عبادت بزرگی است،افزود:انسان نباید خود را از رحمت و بندگی خدا خود را دور بدارد زیرا این خود بالاترین گناه است.

وی در پایان گفت:حضرت زینب(س) شهیده راه دین و قرآن است ایشان دارای مقامات عجیب و والایی است.

 

 

 

امام جمعه کوهدشت:
ایام اعتکاف،ایام خلوت بندگان و خودسازی آنان است

به گزارش کانون سبحان کوهدشت،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی در جمع معتکفین خواهر مسجد امام حسین (ع)این شهرستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب(س)عنوان کرد:ایام البیض اعتکاف، ایام خلوت بندگان با خداوند متعال و خودسازی است.

وی افزود: این قرن قرن شبهه است، اگر برای جوانان برنامه نداشته باشیم دشمنان برای جوانان ما برنامه می گذارند.

امام جمعه کوهدشت اظهار داشت:بحمدالله امسال تعداد بانوان جوان شرکت کننده در مراسم اعتکاف بیشتر شده است.

وی افزود: دشمن درصصد این است که جامعه زنان و حجاب و هنجارها را بشکنند تا همه چیز را فاسد کند ولی این خودسازی ها و نزدیک شدن به مسائل معنوی و قرآن مانع این هدف دشمن خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=53193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.