• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

درخواست خسارت و شکایت از آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی حق ایران است

  • کد خبر : 54404
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۱۵
درخواست خسارت و شکایت از آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی حق ایران است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: از آنجایی‌که برجام یک قرارداد بین‌المللی بوده و آمریکا آن را نقض کرده است، ایران از دو جهت می‌تواند علیه رئیس‌جمهور و دولت آمریکا اعلام شکایت و درخواست خسارت کند.

الهیار ملکشاهی امروز در گفت‌وگو با  کانون سبحان کوهدشت، در ارتباط با قضیه برجام عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام لطمه‌ای به حیثیت جمهوری اسلامی ایران وارد نکرد، بلکه حیثیت جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرد چراکه همه دنیا فهمیدند ایران اهل گفت‌وگو، تعامل، منطق و وفای به عهد است و این خروج باعث بی‌آبرویی آمریکا در دنیا شد.

وی عدم اجماع جهانی علیه ایران را یکی از آثار خروج آمریکا از برجام دانست و افزود: این موضوع به خاطر این بوده که ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام وحدت و انسجام مسئولین نیز در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

 وی در ادامه تأکید کرد: بحث مذاکره جدیدی در کار نیست و تا زمانی که برجام برای جمهوری اسلامی ایران منافع داشته باشد پایبند آن هستیم اما هر موقع مسئولین به این نتیجه برسند که برجام یک کاغذ پاره بوده و اثری ندارد، ایران نیز تصمیم دیگری می‌گیرد.

ملکشاهی با بیان اینکه برجام محدودیتی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است، اظهار داشت: بیشترین مخالفت‌ها با برجام از ناحیه آمریکایی‌ها و صهیونیسم‌ها بوده است.

وی در ارتباط با اقدامات ایران در برجام عنوان کرد: اگر ما بعضی از فعالیت‌هایمان را تعلیق یا محدود کردیم به‌صورت دائمی نبوده بلکه به‌صورت موقت بوده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان با اشاره به فتوای رهبر انقلاب، ساخت بمب اتم توسط جمهوری اسلامی ایران را ادعایی واهی قلمداد نمود و در ادامه خاطرنشان کرد: ایران در کمتر از دو هفته می‌تواند به وضعیت اولیه فعالیت‌های هسته‌ای خود در جهت اقدامات علمی و فناوری برسد.

ملکشاهی عنوان داشت: از آنجایی‌که برجام یک قرارداد بین‌المللی بوده و آمریکا آن را نقض کرده است، ایران از دو جهت می‌تواند علیه رئیس‌جمهور و دولت آمریکا اعلام شکایت و درخواست خسارت کند.

وی ادامه داد: ما با برجام منافعی برای کشورهای طرف قرارداد داریم که با نقضان خسارت می‌بینیم و مطالبه خسارت از دادگاه‌های بین‌المللی نیز یک امر طبیعی است و خیلی از روسای جمهور نیز قبلاً به لحاظ نقض قوانین بین‌الملل محکوم شدند که امیدواریم یک دادگاه سالم مستقل و بی‌طرف برای رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آمریکا به این جهت که ایران کشوری حق‌طلب و عدالت‌خواه بوده و عبد آمریکا نیست با ما مخالف است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=54404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.