• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آمریکا با خروج از برجام در دنیا منزوی شد

  • کد خبر : 54493
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۰۷
آمریکا با خروج از برجام در دنیا منزوی شد

سرگرد پاسدار یونس کولیوند مسئول سیاسی سپاه کوهدشت در گفت‌وگو با کانون سبحان از لرستان، در تشریح مسائل منطقه به تبیین بحث برجام پرداخت و افزود: خروج از برجام واکنش ایران را به همراه خواهد داشت. وی عنوان کرد: اگر ما به سمت اروپا حرکت کنیم و بر این موضوع اصرار داشته باشیم که بدون […]

سرگرد پاسدار یونس کولیوند مسئول سیاسی سپاه کوهدشت در گفت‌وگو با کانون سبحان از لرستان، در تشریح مسائل منطقه به تبیین بحث برجام پرداخت و افزود: خروج از برجام واکنش ایران را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اگر ما به سمت اروپا حرکت کنیم و بر این موضوع اصرار داشته باشیم که بدون آمریکا با اروپا وارد مذاکره شویم در حقیقت متضرر شده‌ایم چراکه اروپا در این برهه از زمان به دنبال اصلاح برجام با همان سناریو و خواسته‌های ترامپ است که در آن درخواست‌ها مطمئناً بحث حل‌وفصل موضوعاتی چون مسائل یمن، لبنان، فلسطین و سوریه از طریق سیاسی است.

مسئول سیاسی سپاه کوهدشت عنوان کرد: اروپا یقیناً در این مذاکرات روی موشک‌های بالستیک ایران مانور خواهد داد و یکی از درخواست‌های خود را متوقف کردن ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک ایران عنوان می‌کند.

وی تصریح کرد: اروپا به دنبال این است که بدون حضور آمریکا یک سناریوی جدیدی تحت عنوان سناریوی ۴+۱ را ساخته و ایران را در این سناریو تحت‌فشار قرار دهد همچنین اروپا سعی می‌کند که برجام پایان نداشته باشد و ایران را متقاعد کند که بجای اتمام برجام در سال ۲۰۲۵ به ادامه برجام یا برجام های جدید دیگر وارد کند.

کولیوند خاطرنشان کرد: اروپا معتقد است که ایران را به‌یک‌باره نمی‌توان مهار کرد بلکه گام‌به‌گام درصدد این است که نفوذ منطقه‌ای ایران را کاهش دهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند با توجه به اینکه در برجام اشاره‌شده اگر هر کشوری نقض عهد کند طرف مقابل باید واکنش متقابلی را انجام دهد از برجام خارج‌شده و آن را آتش بزند حال که طرف مذاکره میز مذاکره را ترک کرده است ما هم باید ترک کنیم.

مسئول سیاسی سپاه کوهدشت خاطرنشان کرد: ایران باید از طریق قانونی و از طریق محاکم قضایی بین‌المللی به دنبال احقاق حقوق برجامی خود باشد اگر به این شکل موفق عمل کند امریکا را در کل دنیا منزوی ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: یک‌صدایی و هم سویی و اتخاذ موضع قوی از طرف مردم و مسئولین در این برهه دارای اهمیت فراوانی هست که مردم و مسئولین باید به این نکته توجه وافر داشته باشند.

کولیوند تصریح کرد: ما وارد بازی برجام منهای آمریکا شویم چون این‌یک بازی پیچیده بین آمریکا و اروپا است و ما اگر بدون آمریکا ادامه دهیم ضرر کرده‌ایم.

وی گفت: درواقع ما به یک چرخه‌ای خود را وارد می‌کنم که باید مرتباً به اروپا امتیاز بدهیم درحالی‌که این اروپا بود که اصرار بر حضور آمریکا در مذاکرات داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=54493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.