• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

همایش مسوولین هیئات مذهبی کوهدشت برگزار شد/حجت الاسلام گراوند: 170روحانی ماه محرم در کوهدشت فعالیت می‌کنند+تصاویر

  • کد خبر : 57602
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
همایش مسوولین هیئات مذهبی کوهدشت برگزار شد/حجت الاسلام گراوند: 170روحانی ماه محرم در کوهدشت فعالیت می‌کنند+تصاویر

همایش مسوولین هیئات مذهبی شهرستان کوهدشت باحضور فرماندار ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، فرماندهی انتظامی ،ریس اداره صنعت، معدن وتجارت و مداحان اهل بیت(ع) شهرستان در محل فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

به گزارش کانون سبحان، همایش  مسوولین هیئات مذهبی شهرستان کوهدشت باحضور فرماندار ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، فرماندهی انتظامی ،ریس اداره صنعت، معدن وتجارت  و مداحان اهل بیت(ع) شهرستان در محل فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد گراوند در این جلسه با اشاره به اینکه باید برگزاری مراسم‌های ماه محرم در این شهرستان به‌صورت متمرکز باشد، گفت: در ماه محرم در حدود ۱۷۰ روحانی در شهرستان کوهدشت فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت در همایش توجیهی مسئولان هیئات مذهبی که شامگاه یک‌شنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: در ماه محرم حدود ۱۷۰روحانی در شهرستان کوهدشت فعالیت می‌کنند و باید از حضور آنان در مجالس نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه مداحان و سخنرانان در مجالس ماه محرم رجوع به منابع معتبری مانند لهوف داشته باشند، افزود: عزاداری‌های ما باید معقول و منطقی باشد و روش اهل‌بیت را نیز در عزاداری‌هایمان مدنظر داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه آهنگ مداحی‌ها باید با سبک‌های سنتی همخوانی داشته باشد، عنوان کرد: وقت و اهمیت نماز در مجالس عزاداری ماه محرم را باید رعایت کنیم که امام حسین در روز عاشورا هم نماز اول وقت را برپا داشت.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نظم و هماهنگی در برگزاری دسته‌جات عزاداری در شهرستان کوهدشت بیان کرد: برگزاری مراسم‌های ماه محرم به‌صورت متمرکز باشد، اما مراسم‌ها به‌گونه‌ای اجرا شود که به فرموده مقام معظم رهبری باید از هر کوی و برزن صدای یاحسین بلند شود.

حجت‌الاسلام گراوند با بیان اینکه ما می‌خواهیم همه محلات و مردم در برگزاری مراسم ماه محرم مشارکت داشته باشند و صدای یاحسین از همه مناطق شهرستان کوهدشت بلند شود، گفت: باید قرائت قرآن در تکایا و حسینیه‌ها در اولویت برنامه‌ها باشد، افرادی نیز به‌عنوان همیار پلیس حضور داشته باشند تا مشکلی در برگزاری مراسم‌ها به‌وجود نیاید و نیز در برگزاری نماز ظهر عاشورا مقید باشیم.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=57602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.