• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

گزارش تصویری- تشریحی سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به کوهدشت لرستان

  • کد خبر : 57614
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
گزارش تصویری- تشریحی سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به کوهدشت لرستان

با حضور سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرماندار، امام‌جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس و برخی مسوولانی استانی و شهرستانی جلسه شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش #کانون_سبحان ، با حضور سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرماندار، امام‌جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس و برخی مسوولانی استانی و شهرستانی جلسه شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

راه‌اندازی اداره کمیته امداد در شهر درب گنبد ضروری است

الهیار ملکشاهی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم حسینی (ع) اظهار کرد: فلسفه نهضت عاشورا پایداری دین مبین اسلام است زیرا اگر قیام امام حسین (ع) نبود اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: مجموعه‌ای که در شهرستان کوهدشت و بخش‌های تابعه مشغول خدمت هستند با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش اقتدار کشور ایران اظهار داشت: نشانه‌های یأس و ضعف در کشور آمریکا دیده می‌شود کسی که قبلاً لیستی از شرط‌ها را گذاشته بود، می‌گوید پیش‌شرط‌ها را می‌پذیریم و الآن نیز در جلسه‌ای که آمریکا حضور دارد کسی خواهان حضور در آن جلسه نیست.

ملکشاهی ایجاد اداره کمیته امداد را در شهر درب گنبد ضروری برشمرد و گفت: افراد مددجویی در مناطق صعب‌العبور مانند سر کوه همیان و… هستند و ه دلیل اینکه وسیله نقلیه کمتر به این مناطق می‌رود امیدواریم برای تردد یک وسیله‌ای به این محل تخصیص داده شود.

فعالیت های آموزشی و دینی از وظایف سنگین کمیته امداد به شمار می رود

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام حزن اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: یکی از وظایف سنگین کمیته امداد کارآموزشی، دینی و شناسایی محرومیت‌ها است.

وی افزود: خدمات کمیته امداد که یک ارگان حمایتی است و به دو صورت مادی و معنوی ارائه‌ی شود و به‌طوری‌که اگر این ارگان‌های حمایتی نباشد دچار مشکل خواهیم بود.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن اشاره به ایستادگی مردم در جنگ تمام‌عیار اقتصادی، اظهار داشت: کوهدشت علی‌رغم دارا بودن مردمی باوفا، رزمنده و قدرشناس دارای فقر و محرومیت زیادی است، امیدواریم در راستای خودکفایی و اشتغال فعالیت‌هایی صورت پذیرد.

کوهدشت از لحاظ صنعت فقیر است

محمدرضا آزادبخت فرماندار شهرستان کوهدشت نیز در این جلسه اظهار کرد: کوهدشت یکی از شهرستان‌های جوان و محروم استان لرستان است و ازلحاظ صنعت فقیر و شغل غالب مردم این شهرستان کشاورزی می‌باشد که در سالیان گذشته به دلیل کاهش آب، تولیدات کشاورزی نیز کاهش‌یافته است.

وی افزود: قشر ضعیف جامعه متکی به کمک امداد هستند و فشارهای اقتصادی بیشتری متحمل شده‌اند امیدواریم با برنامه‌هایی که دولت پیش رو دارد وضعیت بهتر شود.

در شهرستان کوهدشت  8856 خانوار تحت پوشش کمیته امداد است

مردان امرایی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کوهدشت در این جلسه ضمن اشاره به وجود 515 شهید سرافراز در این شهرستان اظهار کرد: کوهدشت دارای هشت هزار و هشت‌صد و پنجاه‌وشش خانوار تحت پوشش بوده که ازاین‌بین، پنج هزار و چهل‌وچهار نفر خانواده بی‌سرپرست است.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم دو منطقه‌ای نمودن کمیته امداد در شهرستان به جهت بالا بردن کیفیت، افزود: چتر فقر نسبت به گذشته بیشتر شده است و الآن دو هزار و پانصد خانوار جدید متقاضی تحت پوشش‌داریم.
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=57614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.