• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

4 پروژه عمرانی و فرهنگی در منطقه همیان کوهدشت به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 58618
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
4 پروژه عمرانی و فرهنگی در منطقه همیان کوهدشت به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، چهار طرح عمرانی و فرهنگی در منطقه عشایری همیان از توابع دهستان محروم کوهدشت شمالی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت؛ هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و با حضور سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان، مدیرکل امور عشایر لرستان، فرماندار کوهدشت، فرماندهی سپاه ناحیه کوهدشت و جمعی دیگر از مسوولان شهرستانی چهار طرح عمرانی و فرهنگی در منطقه عشایری همیان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان و اداره امور عشایر لرستان به بهره‌برداری رسید.

یونس قبادی مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان کوهدشت شمالی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از کوهدشت، اظهار کرد: پروژه‌های پل بادره، مسجد امام رضا (ع) روستای چشمه کبود، مسجد امام حسین (ع) روستای سراب همیان، آب‌رسانی به دو روستای دهقان و چشمه داراب از توابع دهستان محروم کوهدشت شمالی افتتاح شد.

وی افزود: پروژه پل بادره بااعتبار صدوسی میلیون تومان توسط اداره امور عشایر و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی احداث و به بهره‌برداری رسید.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان کوهدشت شمالی اظهار داشت: مسجد امام رضا (ع) روستای چشمه کبود بااعتبار هشتاد میلیون تومان و مسجد امام حسین (ع) روستای سراب همیان نیز بااعتبار دویست و پنجاه میلیون تومان و با مشارکت مردمی و گروه‌های جهادی تکمیل و افتتاح شد.

قبادی در ادامه اعتبار آب‌رسانی به دو روستای دهقان و چشمه داراب را دویست و پنجاه میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این طرح آب‌رسانی در سخت‌ترین شرایط فصلی زمستان حدود 9 کیلومتر به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی حفاری و لوله‌گذاری آن نیز توسط اداره امور عشایر انجام‌شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری مردم روستاهای چشمه داراب و دهقان خاطرنشان کرد: امیدواریم همان‌طوری که سردار کشکولی بیان نمودند با توجه به همکاری ادارات ذی‌ربط 18 کیلومتر راه خاکی ارتباطی به منطقه همیان نیز تا مهرماه 98 آسفالت شود.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان کوهدشت شمالی ضمن اشاره به پروژه‌های آب‌رسانی به روستای تکیه ضرون، احداث جاده دسترسی به دکل مخابراتی حسین‌آباد ضرون و جاده نیله سادات به بابابزرگ، اظهار کرد: پروژه جاده نیله سادات دارای دو قسمت است که قسمت اول آن تا ارتفاع دالگیر توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان کوهدشت شمالی انجام‌شده و پس‌ازآن نیز بر عهده اداره امورعشایر نورآباد است.

وی در پایان گفت: با راه شکافی و احداث این جاده که آخرین روستای کوهدشت شمالی است فاصله 330 کیلومتری نیله سادات به نورآباد به حدود 70 کیلومتر می‌رسد چراکه ارتباط مردم این اهالی بیشتر با نورآباد می‌باشد.

گفتنی است امروز نیز با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی روستای خوشناموند این شهرستان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=58618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.