• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

لرستان دیار علماست؛” آیت‎‌الله آدینه‌وند” مظهر علم و ساده‌زیستی بود

  • کد خبر : 58811
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
لرستان دیار علماست؛” آیت‎‌الله آدینه‌وند” مظهر علم و ساده‌زیستی بود

به گزارش«کانون سبحان» آیت‌الله علی خاتمی در چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند که شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع کوهدشت برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان تاریخ پرافتخاری دارد، اظهار داشت: 18 استان کشور ما دارای عشایر هستند، افرادی که تاریخ و ریشه خود را می‌شناسند زود فریب نمی‌خورند؛ یکی از توطئه‌های استعمار این […]

به گزارش«کانون سبحان» آیت‌الله علی خاتمی در چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند که شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع کوهدشت برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان تاریخ پرافتخاری دارد، اظهار داشت: 18 استان کشور ما دارای عشایر هستند، افرادی که تاریخ و ریشه خود را می‌شناسند زود فریب نمی‌خورند؛ یکی از توطئه‌های استعمار این است که بین نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ و ریشه خودشان فاصله بیندازد.

وی با نقل یک خاطره از مرحوم آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی افزود: زمانی که امام‌خمینی را طی یک توطئه دستگیر کردند، بزرگانی از علمای استان‌ها و حوزه علمیه اقداماتی انجام دادند، یکی از کسانی که در خنثی‌شدن این توطئه نقش داشت، مرحوم آیت‌الله کمالوند بود.

دیار لرستان، دیار علما

نماینده ولی‌فقیه در زنجان با بیان اینکه دیار لرستان مردان غیور، شیعیان مخلص و علمای بزرگی دارد، عنوان کرد: یکی از عالمان فرهیخته و اثرگذار استان مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند بود که آشنایی ما با ایشان به سال 42 باز می‌گردد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اظهارنظرهایی که در مورد سفر حجاج می‌گویند خرج این سفر را به نیازمندان اختصاص دهند، بیان کرد: طی مطالعه چندین مقاله سال گذشته 7میلیوننفر از ایران برای خوشگذرانی و تفریح به خارج از کشور مسافرت داشته‌اند و هیچ‌کدام از این صحبت ها نمی‌شود، اما همین که حجاج به زیارت خانه می‌روند انتقادها شروع می‌شود.

 

خاتمی با بیان اینکه انقلاب ما یک خصلت ضد استبدادی، ضد استعماری دارد و ظلم‌ستیز است، گفت: وقتی انقلاب پیروز شد، آمریکا در رابطه با انقلاب کلمه شورش کور را به‌کار برد و وقت تعیین کرد که در طی سه ماه همه‌چیز تمام می‌شود، اما بعد 40سال هیچ‌کدام از آنها محقق نشده‌است.

بیش از 80درصد خاک سوریه آزاد شده‌است

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه در هنگام پایان جنگ ما از 16 کشور اسیر داشتیم، خاطرنشان کرد: 1500 روستای ما را در جنگ به‌صورت صددرصد نابود کردند، 1300کیلومتر مربع آبهای مرزی ما را مورد تجاوز قرار دادند، به1500کیلومتر مرز خاکی ما تجاوز کردند، 36شهر را با موشک و بمباران زدند و انواع و اقسام جنایات را علیه ما انجام دادند.

خاتمی با تأکید بر اینکه در 3 سال گذشته در رژه 31شهریور 1500 نوع سلاح که خودمان طراحی و مونتاژ کرده‌ایم را در معرض دید دنیا گذاشتیم، تصریح کرد: جنگ خسارت و ویرانی دارد، اما ما در جنگ هویت خودمان را پیدا کردیم، دشمن ما را نتوانست شکست دهد و داعش را برای جنگ با ما ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ما اگر در سوریه با داعش نمی‌جنگیدیم، باید در مرز خرمشهر و کرمانشاه با آنها می‌جنگیدیم، افزود: بیش از 90درصد تقریباً جمعیت سوریه از مباحث جنگی آسوده شده و بیش از 80درصد خاک سوریه آزاد شده‌است.

نقش شهید چمران در لبنان

نماینده ولی‌فقیه در زنجان با اشاره به اینکه در رابطه با پیروی از اهل‌بیت(ع) بزرگترین حق را ششصد سال قبل علمای لبنان بر گردن ایران دارند، عنوان کرد: شیخ لطف‌الله که مسجد شیخ لطف‌الله به ایشان منسوب است اهل روستایی در جبل‌العامل است.

وی با تأکید بر اینکه در منطقه هیچ تصمیمی بدون نظر جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود، بیان کرد: ترامپ در دوشیدن افراد ترسو در دنیا دارای هنر است، آنهایی که دل به دنیا و حکومت بستند، آدم‌هایی ترسو هستند که برای ماندگاری‌شان تن به هر ذلتی می‌دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در زنجان تصریح کرد: امروز اثر حضور شهید چمران در لبنان تعیین‌کننده‌ترین نقش را در بیداری کشور لبنان همان شیعیانی دارد که دیروز تربیت‌شده اینها بودند، اینها عالم ربانی هستند که یادگرفتن آنها برای رضایت خدا و برای رضایت خدا هم عمل می‌کنند و به دیگران یاد می‌دهند.

آیت‎‌الله آدینه‌وند، مظهر علم و ساده‌زیستی

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه همه وجود آیت‌الله آدینه‌وند وقف یادگرفتن و یاددادن گذشت، گفت: ایشان مظهر ساده‌زیستی بود، آزاد و ربانی زندگی کرد و زمانی که از دنیا رفت مورد اظهار عنایت، همدردی و تجلیل مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، رئیس‌جمهور و مسئولان کشور قرار گرفت.

 خادمی با اشاره به اینکه شاگردان آیت‌الله آدینه‌وند در گوشه و کنار ایران پراکنده هستند، اظهار داشت: جوانان خدا را در نظر بگیرید، برای رضای خدا بخوانید، زکات علمتان را برای رضای خدا در اختیار دیگران بگذارید و نتیجه علمتان را نیز برای رضای خدا در خدمت مردم قرار دهید.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند معروف به نحوی لرستانی از علمای برجسته شهرستان کوهدشت بود که سی‌ام شهریور90 در سن 85 سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی بیش از 60سال در حوزه علمیه قم مشغول تدریس بود و هم‌چنین مقام معظم رهبری از او خواسته‌بود که کتابی را در مورد قرآن تهیه کند تا در حوزه علمیه اطلاعات بیشتری را به طلاب آموزش بدهد، به‌همین دلیل کتاب«کلمة الله العلیا» را همراه با تجزیه و ترکیب کلام‌الله مجید در شش جلد به چاپ رسانده‌بود.

خبر:فاطمه نیازی – عکس:حمیدآدمی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=58811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.