• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۸ کلاس قرآنی تخصصی دارالقرآن،درسطح مدارس شهرستان فعالیت دارند

  • کد خبر : 60349
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
۸ کلاس قرآنی تخصصی دارالقرآن،درسطح مدارس شهرستان فعالیت دارند

به گزارش کانون سبحان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کوهدشت،محمد جواد رفیعیان مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن ، عترت ونماز سخنران قبل خطبه های این هفته کوهدشت بود. محمد جواد رفیعیان در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان اظهار کرد:قرآن ،عترت و نماز سه اصل مهم […]

به گزارش کانون سبحان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کوهدشت،محمد جواد رفیعیان مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن ، عترت ونماز سخنران قبل خطبه های این هفته کوهدشت بود.

محمد جواد رفیعیان در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان اظهار کرد:قرآن ،عترت و نماز سه اصل مهم وارزشمندفرهنگی در آموزش و پرورش است که بایستی مورد توجه قرارگیرد واهمیت دادن به آنها موجب نورانی تر شدن فعالیت های آموزش و پرورش می شود.

وی افزود: این هفته اوج فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در سطح مدارس بوده است وفرصت مناسبی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت شناخت معارف نماز، قرآن و عترت توسط دانش‌‌آموزان می باشد که هر روز یک برنامه با محوریت قرآن، نماز و عترت برای همه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت قرآن را وسیله ای برای هدایت بشر برشمرد و اظهار داشت:: این کتاب رحمت و مهربانی را به همراه داردو تنها کتابی است که نیاز به تغییر ندارد.

رفیعیان اشاره ای به حدیث  پیامبراکرم  (ص)  داشتو گفت:«إنّی تارکٌ فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ، أهل بیتی ، ما إن تمسّکتم بهما لن تضلّوا و لن تزلّوا.» من در میان شما دو چیز سنگین گران بها را به جا می گذارم؛ کتاب خدا و عترت (اهل بیتم ). مادامی که به آن دو چنگ بزنید، هرگز گمراه نخواهید شد و هرگز نخواهید لغزید. اظهار داشتند؛ تمسک به عترت،موجب  هدایت و رستگاری و سبب منحرف نشدن از راه حق و نلغزیدن همیشگی است.

وی به تشریح فعالیت های پرورشی حوزه کارشناس قرآن و عترت به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن،عترت ونمازپرداختند.

مدیر آموزش و پرورش کوهدشت حضورحداکثری دانش آموزان درمسابقات قرآن،عترت ونمازرا به فال نیک دانستندوگزارشی از فعالیت های انجام شده را به طورمختصر بیان نمودند.

وی عنوان داشت:  : حدود چهارهزار نفردر مسابقات قرآن و عترت شرکت نموده اند،که در مرحله آموزشگاهی تعداد ۳۰۰ نفر مقام های اول تا سوم مسابقات شهرستانی راکسب نمودند.تعداد ۷نفر از دانش آموزان توانستند در مرحله استانی مقام کسب نمایند.تعداد۶۰ نفر از فرهنگیان در مرحله مسابقات شهرستانی حضور داشتند.

وی افزود: ۸ کلاس قرآنی تخصصی دارالقرآن، جوادالائمه درسطح مدارس شهرستان فعالیت دارند.برگزاری محفل انس با قرآن درسطح مدارس سه مقطع تحصیلی،برگزاری مراسمات مذهبی ،ولایی ،بصیرتی و….، تشکیل هیئت مذهبی دانش آموزی با مدیریت خوددانش آموزان درسطح مدارس ،اجرای طرح فجرقرآن جزء سی‌ام در سطح مدارس،برگزاری طرح عطر انتظار،جلسات مهدویت وامام شناسی ،جلسات گفتمان دینی با حضور روحانیون اعزامی ازقم وحوزه علمیه شهرستان ،با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی واداره اوقاف، همکاری تعداد ۵۶ روحانی از حوزه علمیه برادران و خواهران بعنوان ائمه جماعات مدارس، ایجاد کمیته همکاری حوزه علمیه واداره آموزش وپرورش به ریاست امام جمعه شهرستان،اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مدارس با حضور امام جمعه محترم،هرهفته سه شنبه ها درسطح مدارس ، درج زنگ نمازطبق بخشنامه وزارت دربرنامه آموزشی هفتگی مدارس . از دیگر فعالیت ها می باشند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=60349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.