• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است/ فاصله طبقاتی کمر جامعه را می‌شکند

  • کد خبر : 60992
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۵۲
انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است/ فاصله طبقاتی کمر جامعه را می‌شکند

امام‌جمعه کوهدشت گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا بوده و قابل تحریف نیست، برخی سوء مدیریت‌ها و عوامل نفوذی موجب ضربه زدن به مردم هستند.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: خدمت به پیشرفت اقتصاد مسلمانان خصوصاً شیعه، نوعی عبادت است و رفتار خلاف قانون نیز موجب برهم زدن وحدت جامعه خواهد شد.

وی افزود: همه در مقابل هم مسؤول هستیم، کسی که حقوق مردم را زیر پا گذاشته و فقط موقعیت و ثروت خود را بالا ببرد، جنایت‌کار است.

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به این‌که در جامعه فقیر، زمینه انحراف و بدبختی ایجاد می‌شود، اظهار داشت: مال و ثروت، به‌منزله خون در رگ‌های جامعه است چراکه قرآن می‌فرماید اموال جامعه اسلامی به‌منزله قوام آن جامعه است ولی برخی از مدیران مال مردم را ضایع می‌کنند.

طهماسبی تصریح کرد: تا استقلال اقتصادی نداشته باشیم، استقلال سیاسی ما نیز در معرض خطر خواهد بود بایستی کاری کنیم که محتاج به بیگانگان نشویم.

وی با اشاره به اینکه فاصله طبقاتی کمر جامعه را می‌شکند، تأکید کرد: بایستی مسؤولان با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات اقتصادی را در جامعه حل کنند.

خطیب جمعه کوهدشت گفت: اقتصاد مقاومتی درگرو مبارزه با فساد، ایجاد اشتغال، مدیریت درست، اخلاص، عدالت در توزیع امکانات، توسعه متوازن و شناخت ظرفیت هر منطقه، دفاع از حق مردم و محرومین، نظام اداری سالم، تربیت ارگان‌های حمایتی و تقویت بخش کشاورزی خصوصاً در منطقه ما می‌باشد.

طهماسبی توزیع عادلانه تسهیلات بانک‌ها در بین مردم را ضروری برشمرد و یادآور شد: سالانه 13 میلیون مترمکعب روان آب در سطح استان لرستان به هدر می‌رود، بایستی برای مهار آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد چراکه زمین‌های کشاورزی تشنه هستند.

وی از تعلل در پروژه چهار بانده کردن برخی محورهای مواصلاتی کوهدشت انتقاد کرد و گفت: چه طور در شمال کشور بر فراز کوه‌های بلند اتوبان ساخته می‌شود ولی مسؤولان ذی‌ربط در تسریع اجرای این پروژه در شهرستان ناتوان می‌باشند.

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به دیدار مسؤولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: حضرت آقا فرمود هریک از این دریچه‏های علم و دانش که از جانب خداوند به روی بشر باز می‏شود، زمینه‏ساز تحولات جدید در زندگی انسان است، شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابد و یا متوقف شود، برای پیشرفت علمی از همه توانایی‏های غربی‏ها استفاده کنید و هیچ‌گاه به برنامه‏ها و توصیه‏های غربی‏ها اعتماد نکنید.

طهماسبی اشاره‌ای به توصیه و هشدارهای مقام معظم رهبری به مسؤولین برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن داشت و گفت: قدر نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را بدانید و به لوازم قدرشناسی از آن یعنی «مراقبت در حرف و رفتار، پرهیز از گرایش به اشرافی گری و اسراف و رفتارهای طاغوتی» پایبند باشید.

وی ضمن گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران، امید افزایی در جهان اسلام، رشد اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی، تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی جهاد در روستاها، رشد گسترش معنویت، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه عوامل فساد، رشد علم و … ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به افول روزافزون آمریکا در جهان تأکید کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا بوده و قابل تحریف نیست، برخی سوء مدیریت‌ها و عوامل نفوذی موجب ضربه زدن به مردم هستند.

طهماسبی اشاره‌ای به طرح استانى شدن انتخابات مجلس‏ و ایرادات اساسى آن داشت و گفت: مغایرت روح کلی حاکم بر اصول دموکراسی، امکان ظهور دیکتاتوری انتخاباتی، کاهش مشارکت مردم، حذف اقلیت‌های قومی و مذهبی، ایجاد دوقطبی سازی در جامعه، قطع صدای مناطق محروم از ایرادات طرح استانی شدن انتخابات است و این امکان نیز هست آن‌هایی که با کانون‌های ناسالم قدرت و ثروت دسترسی دارند با پول به مجلس راه یابند و موجب حذف افراد متدین شوند.

وی با اشاره کشته شدن جوانی براثر تیراندازی در کوهدشت، لزوم ساماندهی و حل موضوع اسلحه را ضروری دانست و عنوان داشت: جوانان بایستی تربیت دینی شوند و مسؤولان در ایجاد اشتغال در شهرستان به‌طورجدی تلاش کنند چراکه بیکاری ریشه بسیاری از بدبختی‌های جامعه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=60992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.