• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

در ۹ ماهه گذشته ۱۶۰ کیسه زغال چوب در کوهدشت ضبط شده است

  • کد خبر : 61058
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
در ۹ ماهه گذشته ۱۶۰ کیسه زغال چوب در کوهدشت ضبط شده است

نشست خبری مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش کانون سبحان به نقل از ایلدا نیوز پیش از ظهر امروز صمیمی عبدولی مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت با حضور در جمع اصحاب رسانه به ایراد گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت از کشفیات امسال خبر داد و گفت:در ۹ ماهه گذشته ۱۶۰ کیسه زغال چوب در کوهدشت از متخلفین ثبت و ضبط شده و اعمال قانون شده اند.

ایشان با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری اظهار کرد:۲۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بذرکاری، کوپه کاری و احداث سطوح آبگیر در درب گنبد و شرشره در حال انجام است.
وی ادامه داد: در منطقه کوهدشت جنوبی”ریکا” ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شده که در حال انجام مراحل مناقصه است و برای منطقه کوهدشت شمالی”دارآبی” ۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری و مهار سیلاب در نظر گرفته شده است.
ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت با اشاره به آتش سوزی های سال های گذشته اضافه کرد: امسال با تلاش مردم و مسئولین آتش سوزی قابل توجهی نداشتیم و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه توسط رسانه ها و سازمان های مردم نهاد به عمل آمد.
به گفته وی نداشتن امکانات اطفای حریق پیشرفته برای مناطق سخت‌گذر و ارتفاعات یکی از دلایل افزایش مساحت آتش‌سوزی‌های سال های گذشته در منطقه بوده است.

وی افزود: به خاطیان حوزه منابع طبیعی اخطار داده می شود که با آن ها مطابق مر قانون و به شدت برخورد قاطع و بدون اغماض به عمل خواهد آمد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

عبدولی با اشاره ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز تا فاصله ۵ کیلومتری ژئو پارک شیرز بیان کرد: برای رفع تصرف از شیرز مجدداً طرح دعوا کرده ایم و متاسفانه ۱۰۰۰ متری که سند استیجاری برای آن صادر شده در پلاک وره زرد است.

ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت خاطر نشان کرد::ادارات میراث فرهنگی در بحث زیرساخت های گردشگری، محیط زیست در بحث حفظ زیست بوم منطقه و منابع طبیعی در موضوع حراست از مالکیت ملی آن می بایست فعال باشند تا ثبت جهانی شیرز نهایی شود.

وی اظهار داشت:اقداماتی برای آزادسازی و تخریب استخر ماهی شیرز در حال انجام و رایزنی است.

عبدولی ادامه داد: تا کنون ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه اولادقباد را آزاد کرده ایم اما امکان آزادسازی کل تصرفات در این منطقه و سایر مناطق به صورت ناگهانی وجود ندارد و باید با توجه به برخی ملاحظات، تدریجی باشد.

وی بیان داشت:جهاد کشاورزی در سال ۹۱ اراضی شمال کوهدشت را مساحی نموده و دفترچه زراعی را در اختیار متصرفین قرار داده است که ما این دفترچه ها را قبول نداریم و کار رفع تصرفات را ادامه می دهیم.

گزارش و عکس: محمد ابراهیمی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=61058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.