• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حجت‌الاسلام رفیعی خطاب به مسؤولان: نظارت‌های جدی‌تری بر بازار شب عید صورت گیرد /لزوم برخورد قاطع با گران‌فروشی/ چه‌کار مهمی ذهن شمارا به خود مشغول کرده که امروز از خدمت‌رسانی به قشر کم‌درآمد جامعه غافل شده‌اید؟!/چرا بازار را رها کرده‌اید؟

  • کد خبر : 61379
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱:۵۹
حجت‌الاسلام رفیعی خطاب به مسؤولان: نظارت‌های جدی‌تری بر بازار شب عید صورت گیرد /لزوم برخورد قاطع با گران‌فروشی/ چه‌کار مهمی ذهن شمارا به خود مشغول کرده که امروز از خدمت‌رسانی به قشر کم‌درآمد جامعه غافل شده‌اید؟!/چرا بازار را رها کرده‌اید؟

حجت‌الاسلام داود رفیعی استاد فقه و اصول حوزه علمیه کوهدشت از بلاتکلیفی تنظیم بازار و عدم نظارت جدی برخی مسؤولان بر بازار شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، حجت‌الاسلام داود رفیعی شامگاه جمعه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی تأمین آسایش، رفاه و معیشت مردم بوده و حکومت خوب و عدالت محور به دنبال فقرزدایی در جامعه خواهد بود.

وی توزیع عادلانه ثروت، تأمین امنیت و رفاه اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی برشمرد و افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) درزمینهٔ دستورات حکومتی، در نامه‌اش به مالک اشتر، وی را به دریافت مالیات، افزایش درآمد، آباد کردن زمین و فراهم کردن رفاه اجتماعی امر نموده و این را گوشزد می‌کند که رعایت این امور، سبب اعتماد مردم به کارگزاران خواهد شد.

این استاد فقه و اصول حوزه علمیه کوهدشت خاطرنشان کرد: هرگاه اعتماد مردم به کارگزاران جامعه افزایش پیدا کرد، این‌ها پشتیبانی برای حکومت و حاکمان خواهند شد، اگر مردم ببینند که حاکمان، دلسوز و عدالت‌پیشه هستند و برای معیشت و آسایش آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و همان عدالت علوی را در جامعه پیاده می‌کنند، حمایت و اعتماد مردم روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به لزوم توجه ویژه مسؤولان به طبقه ضعیف جامعه تصریح کرد: حضرت امیر المومنین (ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید: «ای مالک بدان، طبقه محروم جامعه که ازنظر معیشتی ضعیف‌اند، سرمستی حکومت و اقدام کارهای بزرگ، تو را از آنان غافل نکند، چراکه انجام کارهای فراوان و مهم عذری برای ترک کارهای کوچک نیست.»

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) کوهدشت خطاب به برخی مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی گفت: چه‌کار مهمی ذهن شمارا به خود مشغول کرده است که امروز قشر آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه را فراموش کرده و از خدمت‌رسانی به آنان غافل شده‌اید؟!

وی به کلام امیر المومنین (ع) درزمینهٔ بازاریان و بازرگانان اشاره کرد و گفت: حضرت امیر المومنین (ع) می‌فرماید: «ای مالک بازاریان مردمی آرام و گروهی آشتی طلب هستند و در میان بازرگانان عده‌ای نیز هستند که بدمعامله، محتکر و تنگ‌نظر بوده و تنها به سود خودشان فکر می‌کنند و کالا را به هر قیمتی که دوست دارند می‌فروشند که این سودجویی و منفعت‌طلبی هم برای افراد جامعه زیان‌بار است و هم عیب بزرگی برای زمام دار محسوب می‌شود.»

حجت‌الاسلام رفیعی عدم نظارت جدی مسؤولان شهرستانی را یکی از دلایل اصلی سوءاستفاده و بی‌انصافی برخی بازاریان در حق مردم برشمرد و خطاب به اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر مسؤولان ذی‌ربط تأکید کرد: بایستی نظارت بیشتری در بازار صورت گیرد و در این ایام آخر سال، دادوستد موجود در بازار کنترل شود و با گرانی فروشی و احتکار مبارزه جدی داشته و پیگیر حق مردم شد.

وی افزود: مسؤولان ذی‌ربط نیروی‌های اداری خود را در بازار پخش کنند، چراکه بازار نباید از کنترل دولت و از کنترل مسؤولان خارج شود که متأسفانه امروز خارج‌شده است.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) خطاب به بازاریان اظهار داشت: انصاف در معامله را رعایت کنید چراکه خیروبرکت، در رعایت انصاف است، اگر در جامعه رحم و جوانمردی نباشد خدا نیز رحمش را نسبت به آن جامعه فراموش می‌کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با انتقاد شدید از بلاتکلیفی تنظیم بازار شهرستان، خطاب به مسؤولان بیان داشت: چرا بازار را رها کرده‌اید؟! تنظیم بازار میوه و گوشت محسوس نیست، چرا در شهرهای دیگر گوشت گوسفند و گرم توزیع می‌شود ولی در شهرستان ما شاهد نیستیم، بایستی خواسته اجتماعی مردم را پیگیری و اقدام کنید.

وی در پایان افزود: امروز مردم بیش از اینکه از فقر بنالند، از تبعیض و توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد، گرایش برخی مسؤولان به تجمل‌گرایی، مال دوزی و اجرا نکردن اقتصادی مقاومتی که منوی مقام معظم رهبری است گلایه دارند، اگر مسؤولان امروز مجدانه به تذکرات و راهکارهای مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد توجه می‌کردند، شاهد برخی اختلافات طبقاتی، فقر، تبعیض و مشکلات اقتصادی نبودیم.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=61379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.