• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سامانه‌ جدید بارشی امشب به لرستان می‌‌رسد

  • کد خبر : 61534
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
سامانه‌ جدید بارشی امشب به لرستان می‌‌رسد

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌ها از شنبه شب در سطح استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بین 50 تا 100 میلی‌متر بارش در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.

به گزارش کانون سبحان، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان محمدناصر هاشمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنهٔ شهرستان خرم‌آباد با ۱۲۰ میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است و در پل‌دختر نیز ۱۰۶ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

وی از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و افزود: در موج دوم بارش‌ها با میانگین ۳۳ میلی‌متر در استان، الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر بیشترین و پل‌دختر و رومشکان با ۱۶ میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: در مجموع دو موج به‌صورت پهنه‌ای ۱۲۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امروز یک سامانه بارشی مشابه سامانه قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از شنبه‌شب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهند شد.

هاشمی عنوان کرد: موج اول این سامانه به‌صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد که اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به‌صورت رگبار است.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود که حداقل بارندگی در استان ۵۰ میلی‌متر باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به‌صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰ میلی‌متر باشد.

وی افزود: قطعاً میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود اما به دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به‌صورت هرزآب، با مساله مهمی روبه‌رو خواهیم بود کمااینکه آب شدن برف‌های جدید نیز از مسائل مهم است.

هاشمی بیان کرد: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پل‌دختر، سپیددشت، شول‌آباد و دورود است.

وی خاطرنشان کرد: از عصر روز دوشنبه جبهه سرد وارد استان شده و رگبارهای شدید، رعدوبرق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است.

این مسوول یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵ سانتی‌متر باشد.

به گفته وی در سال آبی جاری لرستان با ۷۵۰ میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرار گرفته است.

هاشمی در پایان گفت: برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در استان به رادار نیاز داریم که در حال حاضر از طریق رادار کرمانشاه رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/الف

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=61534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.