• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

الزام اعلام دارایی اثرات خودکنترلی بر مسؤولان دارد

  • کد خبر : 64874
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
الزام اعلام دارایی اثرات خودکنترلی بر مسؤولان دارد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسؤولان از سوی قوه قضائیه گفت: وقتی مدیری بداند رصد می‌شود حتما تاثیرات خودکنترلی خواهد داشت.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره اعلام شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: این موضوع بر اساس قانون باید صورت گیرد و اصل این موضوع مصوبه مجلس است و در نهایت با اختلاف به وجود آمده بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و با یکسری تغییرات تصویب شد.

وی افزود: بیش از سه سال از تاریخ تصویب این قانون می‌گذرد و نیاز به یک آئین‌نامه اجرایی داشت که اخیرا با انتصاب آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه این موضوع هم تدوین شده و سامانه مخصوص این کار هم فعال شد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد:‌مدیران و مسئولان باید با خود اظهاری لیست اموال و دارایی خود را در سامانه قوه قضائیه ثبت کنند و پس از پایان دوره ماموریت هم این کار را انجام دهند.

ملکشاهی گفت: اجرای قانون اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان می‌تواند ضمن شفاف سازی در زمینه پیشگیری هم تاثیرات بالایی داشته باشد.

وی افزود: وقتی مدیری بداند که اموال و دارایی‌اش رصد می‌شود حتما تاثیرات خود کنترلی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اثر هر قانون در جامعه اینگونه نیست که صد در صد ابهامات را برطرف کند اما بسیار امیدوار هستیم که اجرای قانون اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان بتواند شفاف سازی ایجاد کرده و تاثیرات بلندمدتی داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=64874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.