• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

آخرین جزئیات از وقوع سیل در لرستان/قطع راه ارتباطی ۸۰۰ خانوار، تلف شدن ۱۰۰ راس دام و خسارت به منازل روستائیان

  • کد خبر : 64943
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
آخرین جزئیات از وقوع سیل در لرستان/قطع راه ارتباطی ۸۰۰ خانوار، تلف شدن ۱۰۰ راس دام و خسارت به منازل روستائیان

بارش شدید باران و وقوع سیلاب در لرستان سبب انسداد راه ارتباطی 800 خانوار و آبگرفتگی چندین منزل مسکونی شد.

به گزارش کانون سبحان به نقل از سفیرافلاک، با ورود سامانه بارشی به استان لرستان و آغاز بارش های پاییزی، هواشناسی استان نسبت به وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و وقوع صاعقه های خطرناک هشدار داد.

بارندگی‌های لرستان در روز گذشته با شدت همراه بود و با توجه به عدم مناسب بودن زیرساخت های شهری استان و از بین رفتن برخی مسیرها و راه های دسترسی ناشی از سیل فروردین ماه، بار دیگر سبب شد سیلاب در برخی مناطق استان جاری شود.

وقوع سیلاب در لرستان

شهر خرم آباد هر ساله با کوچکترین باران زیر آب می‌رود به گونه‌ای که در روزهای پر بارش در خیابان و جاده های شهر امکان تردد نیست، روز گذشته نیز بارش شدید باران سبب شد هشدار تخلیه به منازل مسکونی منطقه کرگانه داده شود.

جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد از برپایی کمپ‌های اضطراری در خرم‌آباد و تجهیز ورزشگاه شهرداری خرم‌آباد خبر داد و گفت: مردم مناطق حاشیه رودخانه خرم‌آباد و کرگانه منازل خود را تخلیه و به این کمپ‌های اضطراری هدایت شوند و با عوامل امدادی و خدمت رسان همکاری کنند.

هشدار تخلیه منازل

متاسفانه عدم زیر ساخت‌های مناسب شهری سبب شده است هر ساله شاهد آبگرفتگی منازل مسکونی به ویژه در مرکز شهر باشیم، در روستاها نیز وضعیت بدتری حاکم است به طوری‌که پس از هر بارش راه های ارتباطی مسدود می شود.

در شهر معمولان نیز بارندگی های روز گذشته پل موقت روستای بن لار را تخریب کرد و هم اکنون راه ارتباطی ۸۰۰ خانوار با سه هزار نفر جمعیت قطع است.

انسداد راه ارتباطی ۸۰۰ خانوار

سید حبیب موسوی بخشدار معمولان عنوان کرد: بر اثر بارندگی های اخیر و بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، پل موقت روستای بن لار زیودار تخریب شد؛ با تخریب این پل ۸۰۰ خانوار به جمعیت سه هزار نفر راه ارتباطی شان قطع شده است و مردم این روستاها راه ارتباطی ندارند.

بخشدار معمولان تصریح کرد: این پل موقت برای ایجاد ارتباط روستاهای طاق عباسعلی، لیت بر، کلات، کلات برآفتاب، چم حیدر و زیر انبار بود که از بین رفت.

تلاش راهداری برای ایجاد راه موقت

وی گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در منطقه حضور دارند و تلاش دارند راه ارتباطی موقت برای روستائیان برقرار کنند که در صورت مساعد بودن هوا تا عصر امروز راه ارتباطی موقت ایجاد می شود.

بارش های روز گذشته سبب شد راه ارتباطی روستای چم رستمیان پلدختر با ۳۰ خانوار و ۱۱۰ نفر جمعیت قطع شود.

همچنین بارش شدید باران جاده شاهیوند را مسدود و راه ارتباطی چندین روستا را قطع کرد، در شهرستان کوهدشت نیز باعث آب‌گرفتگی منازل مسکونی در روستای توه‌خشکه بخش کوهنانی شد.

تلف شدن ۱۰۰ راس دام

غلامرضا آقامیرزایی مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: روز گذشته مسئولان خواستار تخلیه تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری منطقه کرگانه به دلیل اینکه در حاشیه رودخانه خرم آباد قرر دارند شدند چرا که احتمال آبگرفتگی منازل وجود داشت، در حال حاضر در این منطقه هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه  در حال بررسی مناطق پربارش استان هستیم تا در صورت وجود خسارت بررسی های لازم انجام و مستند سازی صورت گیرد افزود: در روستای چوبه خشکه شهرستان کوهدشت حدود ۱۰۰ راس دام تلف شده و سه واحد مسکونی نیز خسارت دیده است.

خسارت به ۳ منزل مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در شهرستان پلدختر نیز پل اصلی طاق عباس علی خسارتی ندیدده ولی یک پل موقت که کنار آن ایجاد شده بود دچار آبگرفتگی شده و فعلا امکان تردد بر روی آن وجود ندارد ولی پیگیر هستیم تا غروب امروز یا فردا ارتباط بر روی این پل برقرار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=64943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.