• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۴۵ هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود

  • کد خبر : 65515
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
۴۵ هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: 45 هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود و در رقابت با سایر نقاط کشور، این محصول دارای کیفیت مطلوب و بالایی است.

فرج علی امیری در گفت‌وگو با کانون سبحان، اظهار داشت: کشت زعفران را در کوهدشت از سال ۸۲ با ۶۰۰ متر در روستای «پشم» شروع شد که تاکنون به حدود ۴۵ هکتار در سطح شهرستان رسیده است.

وی افزود: در هر هکتار ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم زعفران قابل‌برداشت است و از طریق بخش خصوصی نیز پیاز آن را از قائنات خراسان جنوبی جهت ارائه به بهره‌بردار تأمین می‌کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه بیشترین کشت زعفران این شهرستان مربوط به روستای «آبباریکی» است، عنوان کرد: با توجه به اینکه کوهدشت با مشکل تنش خشک‌سالی مواجه است، گیاه این محصول کم آب‌دوست است و اواخر شهریور کشت می‌شود و نیاز آب خود را در پاییز و زمستان تأمین کرده و احتیاج به آبیاری ندارد.

وی با بیان اینکه اواخر آبان و ابتدای آذرماه فصل برداشت زعفران است، گفت: ۳۵ نفر از افرادی که این محصول را کشت کرده‌اند به بانک برای دریافت وام با سود ۷ درصد، یک سال تنفس و بازپرداخت ۶۰ ماهه معرفی کرده‌ایم.

امیری با اشاره به کشت زعفران در بخش‌های مرکزی، طرهان و کوهنانی تصریح کرد: با توجه به کیفیت مطلوب زعفران کوهدشت، این محصول قابل‌رقابت در سطح کشور بوده و بازار فروش آن نیز از طریق اتحادیه‌ها موجود است ولی با برند سازی مناسب این محصول می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست‌یافت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: در زمینه کشت این محصول کلاس‌های مشاوره توسط مراکز علمی مرتبط با جهاد کشاورزی صورت گرفته است و آمادگی لازم برای برپایی کلاس‌های آموزشی و معرفی کشاورزان در زمینه کشت زعفران را داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=65515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.